Στα 2 ευρώ το λίτρο περίπου έχει εκτιναχθεί η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, καθώς η κούρσα των διεθνών τιμών του πετρελαίου και οι υψηλοί φόροι έχουν οδηγήσει στα ύψη τα καύσιμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή έχει σκαρφαλώσει στα 1,807 ευρώ το λίτρο, ενώ η μέγιστη διαμορφώνεται σε 1,997.
Στις αρχές του 2012 ήταν 1,652 και 1,879 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Στην Αθήνα, η μέση τιμή είναι 1,793 ευρώ το λίτρο, ωστόσο οι οδηγοί για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους αναγκάζονται να πληρώσουν έως και 1,955 ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη, οι αντίστοιχες τιμές είναι 1,782 και 1,859 αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να μην έχει κάνει αποδεκτή την πρόταση του γγ Εμπορίου Στ. Κομνηνού για θέσπιση αυτόματου μηχανισμού που θα βάζει πλαφόν στους φόρους σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Σήμερα, Πέμπτη, ο κ. Κομνηνός επανήλθε, λέγοντας ο υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με το υπουργείο Οικονομικών και δικαιολόγησε τη παρέμβασή του, καθώς, όπως είπε, «τα καύσιμα είναι σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τα έσοδα της χώρας, το 15% της επιβάρυνσης της τελικής τιμής προέρχεται από τα logistics και τα μεταφορικά».
Υπέρ της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των φόρων στα καύσιμα τάσσεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) παρά το γεγονός ότι, όπως επισημαίνει, η υλοποίησή της με τον τρόπο που προτείνεται περιορίζει τη μείωση της λιανικής τιμής στα δύο λεπτά το λίτρο.
Το ποσό αυτό, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, «είναι προφανώς αστείο μπροστά στη φορολογική καταιγίδα που έχει προηγηθεί στα καύσιμα αλλά και στις αυξήσεις των διεθνών τιμών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα».
Η Ομοσπονδία προτείνει εξάλλου να καταργηθεί η «ελληνική πρωτοτυπία» της επιβολής φόρου σε φόρο, δηλαδή να σταματήσει η επιβολή ΦΠΑ στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων.
Με τον τρόπο αυτό, όπως αναφέρει, θα υπάρξει άμεση και ουσιαστική ελάφρυνση των καταναλωτών, της τάξης των 15 - 16 λεπτών στην αμόλυβδη, θα τονωθεί κατά ένα μέρος η κατανάλωση και θα αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου.
tvxs
Στις αρχές του 2012 ήταν 1,652 και 1,879 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.
Στην Αθήνα, η μέση τιμή είναι 1,793 ευρώ το λίτρο, ωστόσο οι οδηγοί για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους αναγκάζονται να πληρώσουν έως και 1,955 ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη, οι αντίστοιχες τιμές είναι 1,782 και 1,859 αντίστοιχα.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Οικονομικών φέρεται να μην έχει κάνει αποδεκτή την πρόταση του γγ Εμπορίου Στ. Κομνηνού για θέσπιση αυτόματου μηχανισμού που θα βάζει πλαφόν στους φόρους σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Σήμερα, Πέμπτη, ο κ. Κομνηνός επανήλθε, λέγοντας ο υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με το υπουργείο Οικονομικών και δικαιολόγησε τη παρέμβασή του, καθώς, όπως είπε, «τα καύσιμα είναι σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τα έσοδα της χώρας, το 15% της επιβάρυνσης της τελικής τιμής προέρχεται από τα logistics και τα μεταφορικά».
Υπέρ της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση των φόρων στα καύσιμα τάσσεται η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) παρά το γεγονός ότι, όπως επισημαίνει, η υλοποίησή της με τον τρόπο που προτείνεται περιορίζει τη μείωση της λιανικής τιμής στα δύο λεπτά το λίτρο.
Το ποσό αυτό, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, «είναι προφανώς αστείο μπροστά στη φορολογική καταιγίδα που έχει προηγηθεί στα καύσιμα αλλά και στις αυξήσεις των διεθνών τιμών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα».
Η Ομοσπονδία προτείνει εξάλλου να καταργηθεί η «ελληνική πρωτοτυπία» της επιβολής φόρου σε φόρο, δηλαδή να σταματήσει η επιβολή ΦΠΑ στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων.
Με τον τρόπο αυτό, όπως αναφέρει, θα υπάρξει άμεση και ουσιαστική ελάφρυνση των καταναλωτών, της τάξης των 15 - 16 λεπτών στην αμόλυβδη, θα τονωθεί κατά ένα μέρος η κατανάλωση και θα αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου.
tvxs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου