Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Δραματική μείωση των γεννήσεων επί Μνημονίου

Ολοένα και γηραιότερος γίνεται ο πληθυσμός της Ελλάδας, καθώς την τετραετία του Μνημονίου μειώθηκαν δραματικά οι γεννήσεις.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Εφημερίδα των Συντακτών», το 2011 οι θάνατοι ήταν 4.671 περισσότεροι από τις γεννήσεις, το 2012 16.279. Το 2013 οι θάνατοι ήταν 17.660 περισσότεροι από τις γεννήσεις.
Μιλώντας στην εφημερίδα, ο γυναικολόγος των Γιατρών του Κόσμου, Γιάννης Μουζάλας, κάνει λόγο για «οικονομική υπογονιμότητα», που σημαίνει «μη επιλεγμένη ατεκνία, λόγω οικονομικής δυσπραγίας. «Έχουμε 3.000.000 ανασφάλιστους Έλληνες και 10.000.000 ανασφαλείς: οι άνθρωποι δεν ξέρουν αν θα έχουν δουλειά τον επόμενο μήνα ή αν θα πληρωθούν», δηλώνει στην ΕΦΣΥΝ ο κ. Μουζάλας.
«Τα νέα παιδιά δεν συμβιώνουν πια, ζουν με τους γονείς τους. Περίπου 100.000 άνθρωποι σε αναπαραγωγική ηλικία έφυγαν στο εξωτερικό. Τρία χρόνια τώρα η υπογεννητικότητα αυξάνεται ραγδαία».
Συγκλονιστική είναι και η προσωπική μαρτυρία της 33χρονης Ζωής. «Δεν έχω παιδιά και δεν θα αποκτήσω ποτέ. Κάθε μήνα που έρχεται η περίοδός μου σκέφτομαι «άλλη μια χαμένη ευκαιρία». Και το βράδυ κλαίω στο παιδικό μου δωμάτιο. Φυσικά κι έχω γυρίσει στο σπίτι των γονιών μου, όπως και ο φίλος μου.
Δεν μπορούσαμε πια να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας. Κι αυτός ήθελε να γίνει μπαμπάς. Και νομίζω ότι ντρέπεται που δεν μπορεί να το υποστηρίξει. Αλλά πια δεν μιλάμε γι’ αυτό. Ζούμε σαν έφηβοι και καμωνόμαστε και οι δύο ότι μας αρέσει».

Πηγή: Η Εφημερίδα των Συντακτών

Δεν υπάρχουν σχόλια: