ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΕΣ ΕΞΠΡΕΣ ΓΙΑ ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΛΑΧΕΙΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΕΥΑΘ κλπ.
ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!
Με τη φράση «δεν έχουμε άλλο χρόνο, απαιτούνται άμεσες δράσεις και ενέργειες», ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Κωνσταντίνος Μητρόπουλος έδωσε το περίγραμμα των προθέσεων του Ταμείου, αλλά και της κυβέρνησης για το πλήρες ξεπούλημα και όσο-όσο των πιο νευραλγικών για την οικονομία και κοινωνία δημοσίων επιχειρήσεων της χώρας. Στο ίδιο κλίμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Υπ. Ναυτιλίας για το ξεπούλημα των του ΟΛΠ και ΟΛΘ ο οποίος τόνισε, μάλιστα, με αυταρχικό ύφος ότι «Οι ιδιωτικοποιήσεις στα λιμάνια θα προχωρήσουν οπωσδήποτε, ανεξαρτήτως αντιδράσεων».
Κι ενώ λοιπόν οι κυβερνητικοί εταίροι εξακολουθούν να κάνουν λόγο –για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους βέβαια- για «διαπραγματεύσεις» (!) με την Τρόϊκα, ο κυβερνητικός μηχανισμός εργάζεται ήδη με πυρετώδεις ρυθμούς για την εφαρμογή των ρυθμίσεων που απορρέουν από πρώτο και δεύτερο Μνημόνιο και αφορούν σε πρώτη φάση στο ξεπούλημα δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών. Και σε αυτήν την εγκληματική για το μέλλον της χώρας και της κοινωνίας πολιτική εκποίησης του δημόσιου πλούτου και επιχειρήσεων, συμμέτοχος και συνεργάτης στέκεται ο τρίτος κυβερνητικός εταίρος, η ΔΗΜΑΡ! Το δήθεν «αριστερό» «άλλοθι» της μνημονιακής κυβέρνησης.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο επικεφαλής του Ταμείου, Κ. Μητρόπουλος, αλλά και τις υπάρχουσες δημοσιογραφικές πληροφορίες πρώτες στη λίστα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων είναι η ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, το Ελληνικό και τα Λαχεία. Επιχειρήσεις των οποίων η ιδιωτικοποίηση θα επιταχυνθεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ως μια κίνηση «καλής πίστης» από την εθελόδουλη μνημονιακή κυβέρνηση προς τους επικεφαλής της τρόικας.
Όπως ανέφερε ο Κ. Μητρόπουλος σε ομιλία του στο Συνέδριο του Economist, έχουν ήδη ξεκινήσει έξι αποκρατικοποιήσεις (Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιόπη στην Κέρκυρα, Αφάντου στη Ρόδο). Σε στάδιο προχωρημένης προετοιμασίας βρίσκονται δέκα αποκρατικοποιήσεις (28 Ακίνητα, ΕΥΑΘ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ και ΕΛ.ΠΕ.), οι οποίες θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ για 13 (λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες) ακόμη αποκρατικοποιήσεις εξελίσσεται η προετοιμασία.
Συνολικά, το ΤΑΙΠΕΔ χειρίζεται σήμερα 28 αποκρατικοποιήσεις. Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή 82.000 δημόσιων ακινήτων από 35 διαφορετικούς δημόσιους φορείς και συνεχίζεται ο διεξοδικός νομικός και τεχνικός έλεγχος σε δεκάδες ακίνητα.
Η επιχειρηματολογία του Επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και των στελεχών της κυβέρνησης για το ξεπούλημα των δημόσιων αυτών οργανισμών επικεντρώνει στην «καραμέλα» της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων οι οποίες θα δώσουν δήθεν ώθηση στην οικονομία. Επιχείρημα έωλο και αποπροσανατολιστικό καθώς ο δημόσιος πλούτος ξεπουλιέται μπιρ παρά, με ελάχιστα πραγματικά οφέλη για την οικονομία, ενώ τα όποια πενιχρά έσοδα θα διατίθενται για την αποπληρωμή των τοκοχρεολυσίων των δανείων και όχι για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της χώρας. Πέραν τούτων, όμως, το σημαντικότερο είναι ότι καταστρέφεται η δυνατότητα αξιοποίησης των δημόσιων αυτών επιχειρήσεων αυτών ως εγχώριο παραγωγικό μοχλό ανάπτυξης –εξάλλου οι περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις είναι κερδοφόρες- και καταργείται μέσω της ιδιωτικοποίησης ο κοινωνικός ρόλος που αυτές καλούνται να διαδραματίσουν. Με το πέρασμα των δημόσιων αυτών επιχειρήσεων και οργανισμών σε ιδιωτικά συμφέροντα, ιδιωτικοποιούνται κατά απαράδεκτο τρόπο δημόσια αγαθά όπως το νερό και η ενέργεια, οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα ακριβύνουν για τους πολίτες ενώ οι εργαζόμενοι στους οργανισμούς θα βρεθούν στον αέρα με αμφίβολο το εργασιακό τους μέλλον.
Πρόκειται λοιπόν για την πλήρη αναπτυξιακή ισοπέδωση με αναρίθμητες κοινωνικές κυρίως και οικονομικές επιπτώσεις!
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΠ-ΟΛΘ «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ»
Οι συμβάσεις παραχώρησης σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προχωρήσουν ανεξαρτήτως αντιρρήσεων από τις διοικήσεις, διεμήνυσε ο υπουργός Ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης σε δηλώσεις του μία μέρα μετά τη συνάντηση με τον επικεφαλής της Task Force Χορστ Ράιχενμπαχ.
Και συνέχισε, λέγοντας προκλητικά ότι: «Εγώ δεν έχω έρθει εδώ, και νομίζω δεν είναι αυτή η εντολή μου, να κάνω τον διαιτητή αντικρουόμενων απόψεων, αν υπάρχουν. Εγώ γνωρίζω ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης, ποιο είναι το πλαίσιο της προγραμματικής σύγκλισης των τριών κομμάτων και πάνω σ' αυτό θα κινηθώ. Αυτός είναι ο καμβάς αυτής της κυβέρνησης. Όποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί σ' αυτόν τον καμβά ή θα προσαρμοστεί, προκειμένου να ανταποκριθεί ή θα αποχωρήσει. Είναι σαφές. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι το διαφορετικό. Αλλά δεν έχω τέτοια αίσθηση, ότι κάθε λιμάνι χαράζει τη στρατηγική του ή τον καημό του».
Από τη πλευρά του ο κ. Ράιχενμπαχ σημείωσε ότι επισκέφθηκε πρώτα το υπουργείο Ναυτιλίας λόγω της παρουσίας του κ. Μουσουρούλη, τον οποίο αποκάλεσε συνάδελφο (!) (από την εργασία του στις Βρυξέλλες), και προσέθεσε ότι θα απαντήσει μέσα σε μια εβδομάδα σε ποια σημεία είναι δυνατόν να υπάρξει συνδρομή της Ε.Ε. ώστε να συσταθούν και οι ομάδες εργασίας και να προχωρήσουν τα έργα.
iskra
ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!
Με τη φράση «δεν έχουμε άλλο χρόνο, απαιτούνται άμεσες δράσεις και ενέργειες», ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Κωνσταντίνος Μητρόπουλος έδωσε το περίγραμμα των προθέσεων του Ταμείου, αλλά και της κυβέρνησης για το πλήρες ξεπούλημα και όσο-όσο των πιο νευραλγικών για την οικονομία και κοινωνία δημοσίων επιχειρήσεων της χώρας. Στο ίδιο κλίμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Υπ. Ναυτιλίας για το ξεπούλημα των του ΟΛΠ και ΟΛΘ ο οποίος τόνισε, μάλιστα, με αυταρχικό ύφος ότι «Οι ιδιωτικοποιήσεις στα λιμάνια θα προχωρήσουν οπωσδήποτε, ανεξαρτήτως αντιδράσεων».
Κι ενώ λοιπόν οι κυβερνητικοί εταίροι εξακολουθούν να κάνουν λόγο –για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους βέβαια- για «διαπραγματεύσεις» (!) με την Τρόϊκα, ο κυβερνητικός μηχανισμός εργάζεται ήδη με πυρετώδεις ρυθμούς για την εφαρμογή των ρυθμίσεων που απορρέουν από πρώτο και δεύτερο Μνημόνιο και αφορούν σε πρώτη φάση στο ξεπούλημα δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών. Και σε αυτήν την εγκληματική για το μέλλον της χώρας και της κοινωνίας πολιτική εκποίησης του δημόσιου πλούτου και επιχειρήσεων, συμμέτοχος και συνεργάτης στέκεται ο τρίτος κυβερνητικός εταίρος, η ΔΗΜΑΡ! Το δήθεν «αριστερό» «άλλοθι» της μνημονιακής κυβέρνησης.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο επικεφαλής του Ταμείου, Κ. Μητρόπουλος, αλλά και τις υπάρχουσες δημοσιογραφικές πληροφορίες πρώτες στη λίστα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων είναι η ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, το Ελληνικό και τα Λαχεία. Επιχειρήσεις των οποίων η ιδιωτικοποίηση θα επιταχυνθεί μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ως μια κίνηση «καλής πίστης» από την εθελόδουλη μνημονιακή κυβέρνηση προς τους επικεφαλής της τρόικας.
Όπως ανέφερε ο Κ. Μητρόπουλος σε ομιλία του στο Συνέδριο του Economist, έχουν ήδη ξεκινήσει έξι αποκρατικοποιήσεις (Λαχεία, Ελληνικό, ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ, IBC, Κασσιόπη στην Κέρκυρα, Αφάντου στη Ρόδο). Σε στάδιο προχωρημένης προετοιμασίας βρίσκονται δέκα αποκρατικοποιήσεις (28 Ακίνητα, ΕΥΑΘ, ΕΓΝΑΤΙΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΤΑ, ΟΠΑΠ, ΛΑΡΚΟ, ΟΔΙΕ και ΕΛ.ΠΕ.), οι οποίες θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ για 13 (λιμάνια, αεροδρόμια, μαρίνες) ακόμη αποκρατικοποιήσεις εξελίσσεται η προετοιμασία.
Συνολικά, το ΤΑΙΠΕΔ χειρίζεται σήμερα 28 αποκρατικοποιήσεις. Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή 82.000 δημόσιων ακινήτων από 35 διαφορετικούς δημόσιους φορείς και συνεχίζεται ο διεξοδικός νομικός και τεχνικός έλεγχος σε δεκάδες ακίνητα.
Η επιχειρηματολογία του Επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και των στελεχών της κυβέρνησης για το ξεπούλημα των δημόσιων αυτών οργανισμών επικεντρώνει στην «καραμέλα» της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων οι οποίες θα δώσουν δήθεν ώθηση στην οικονομία. Επιχείρημα έωλο και αποπροσανατολιστικό καθώς ο δημόσιος πλούτος ξεπουλιέται μπιρ παρά, με ελάχιστα πραγματικά οφέλη για την οικονομία, ενώ τα όποια πενιχρά έσοδα θα διατίθενται για την αποπληρωμή των τοκοχρεολυσίων των δανείων και όχι για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της χώρας. Πέραν τούτων, όμως, το σημαντικότερο είναι ότι καταστρέφεται η δυνατότητα αξιοποίησης των δημόσιων αυτών επιχειρήσεων αυτών ως εγχώριο παραγωγικό μοχλό ανάπτυξης –εξάλλου οι περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις είναι κερδοφόρες- και καταργείται μέσω της ιδιωτικοποίησης ο κοινωνικός ρόλος που αυτές καλούνται να διαδραματίσουν. Με το πέρασμα των δημόσιων αυτών επιχειρήσεων και οργανισμών σε ιδιωτικά συμφέροντα, ιδιωτικοποιούνται κατά απαράδεκτο τρόπο δημόσια αγαθά όπως το νερό και η ενέργεια, οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα ακριβύνουν για τους πολίτες ενώ οι εργαζόμενοι στους οργανισμούς θα βρεθούν στον αέρα με αμφίβολο το εργασιακό τους μέλλον.
Πρόκειται λοιπόν για την πλήρη αναπτυξιακή ισοπέδωση με αναρίθμητες κοινωνικές κυρίως και οικονομικές επιπτώσεις!
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΠ-ΟΛΘ «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ»
Οι συμβάσεις παραχώρησης σε ΟΛΠ και ΟΛΘ θα προχωρήσουν ανεξαρτήτως αντιρρήσεων από τις διοικήσεις, διεμήνυσε ο υπουργός Ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης σε δηλώσεις του μία μέρα μετά τη συνάντηση με τον επικεφαλής της Task Force Χορστ Ράιχενμπαχ.
Και συνέχισε, λέγοντας προκλητικά ότι: «Εγώ δεν έχω έρθει εδώ, και νομίζω δεν είναι αυτή η εντολή μου, να κάνω τον διαιτητή αντικρουόμενων απόψεων, αν υπάρχουν. Εγώ γνωρίζω ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης, ποιο είναι το πλαίσιο της προγραμματικής σύγκλισης των τριών κομμάτων και πάνω σ' αυτό θα κινηθώ. Αυτός είναι ο καμβάς αυτής της κυβέρνησης. Όποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί σ' αυτόν τον καμβά ή θα προσαρμοστεί, προκειμένου να ανταποκριθεί ή θα αποχωρήσει. Είναι σαφές. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι το διαφορετικό. Αλλά δεν έχω τέτοια αίσθηση, ότι κάθε λιμάνι χαράζει τη στρατηγική του ή τον καημό του».
Από τη πλευρά του ο κ. Ράιχενμπαχ σημείωσε ότι επισκέφθηκε πρώτα το υπουργείο Ναυτιλίας λόγω της παρουσίας του κ. Μουσουρούλη, τον οποίο αποκάλεσε συνάδελφο (!) (από την εργασία του στις Βρυξέλλες), και προσέθεσε ότι θα απαντήσει μέσα σε μια εβδομάδα σε ποια σημεία είναι δυνατόν να υπάρξει συνδρομή της Ε.Ε. ώστε να συσταθούν και οι ομάδες εργασίας και να προχωρήσουν τα έργα.
iskra
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου