Πάνω από 200 εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας,
στις 22 Μαρτίου θα έρθουν αντιμέτωποι με την απόλυση, αν δεν
τοποθετηθούν σε άλλη θέση του Δημοσίου, καθώς λήγει η οκτάμηνη περίοδος
της διαθεσιμότητας. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς τομέων που καταργήθηκαν
από τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) και Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ),
και που στο διάστημα αυτό δεν έχουν επανατοποθετηθεί σε άλλες θέσεις. Με
την κατάργηση των εκπαιδευτικών τομέων δημιουργήθηκαν παράλληλα
τεράστια προβλήματα και στους μαθητές καθώς δεν διδάσκονται ακόμη και
πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, τονίζει στο tvxs.gr, η Εύη Παραπανήσιου, καθηγήτρια Νοσηλευτικής που τέθηκε σε διαθεσιμότητα.
Του Νίκου Μίχου
Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται αντιμέτωποι με την απόλυση, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα τον Ιούλιο 2013, όταν καταργήθηκαν τρεις τομείς των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, τους τομείς Υγείας και Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Αισθητικής-Κομμωτικής.
«Στις 22 Ιουλίου ξαφνικά μας έβγαλαν σε διαθεσιμότητα, αναρτώντας στο διαδίκτυο τα στοιχεία μας, ονοματεπώνυμο, ειδικότητα, ακόμα και το ΑΦΜ μας, πριν ακόμη ψηφιστεί ο νόμος. Αυτή ήταν η πρώτη παρανομία» σημειώνει η καθηγήτρια Νοσηλευτικής Εύη Παραπανήσιου.
Με την κατάργηση των ειδικοτήτων στους τομείς Υγείας και Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Αισθητικής-Κομμωτικής, οι μαθητές που τις είχαn επιλέξει «αναγκάστηκαν να αλλάξουν ειδικότητα», προσθέτει.
Σε ΕΠΑΛ στη Λάρισα όπου δίδασκε, «για τα παιδιά που ήταν Β’ λυκείου πέρσι και φέτος πήγαν Γ΄ λυκείου, δεν υπήρχαν καθόλου καθηγητές. Οι μαθητές πρέπει φέτος να πάρουν το Μάιο και απολυτήριο και πτυχίο ειδικότητας, καθώς και να δώσουν και πανελλαδικές εξετάσεις, χωρίς καθηγητές», αναφέρει η ίδια στο tvxs.gr. Μπορεί να «έδωσαν κάποιες προσωρινές λύσεις με ωρομισθίους καθηγητές, όμως τα μαθήματα ξεκίνησαν μετά τα Χριστούγεννα και ακόμη σήμερα υπάρχουν σχολεία που δεν διδάσκονται τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές στις πανελλαδικές σε δύο μήνες».
O υπουργός Παιδείας στα εγκαίνια Ιδιωτικών Σχολών
Μάλιστα, η κ. Παραπανήσιου υπογραμμίζει ότι «λίγες ημέρες πριν καταργηθούν οι δικές μας ειδικότητες στα επαγγελματικά σχολεία ο κ. Αρβανιτόπουλος παρίστατο στα εγκαίνια του ΙΕΚ Ακμή το οποίο έχει τις ίδιες ειδικότητες με αυτές που πήρε από το δημόσιο σχολείο». «Σήμερα ένα παιδί που θέλει να σπουδάσει στον τομέα των γραφικών Τεχνών ή της Αισθητικής – Κομμωτικής του τομέα Υγείας και Πρόνοιας, δεν έχει πρόσβαση μέσα από το δημόσιο σχολείο στην ηλικία των 15 ετών αλλά πρέπει να πάει σε ένα ιδιωτικό ΙΕΚ», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Κλείνουν τα σχολεία, αυτή είναι η αναβάθμιση σε αυτό το νέο κράτος που στήνουν τώρα. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό στην ιστορία του ελληνικού κράτους» συμπληρώνει.
Σε ό,τι αφορά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι θα απορροφηθούν από άλλους φορείς του δημοσίου, η καθηγήτρια Νοσηλευτικής σημειώνει ότι «αυτό το ακούμε 8 μήνες. Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν την 22α Μαρτίου έχουμε κάτι στα χέρια μας». Επίσης, «και αυτές τις θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ που μας έταξαν, δεν είναι στην πόλη που δουλεύαμε και μένουμε. Μας βάζουν να δηλώσουμε προτίμηση σε νομούς ανά την Ελλάδα καθώς για τους περισσότερους δεν υπάρχουν θέσεις στις πόλεις μας», προσθέτει. Επιπλέον τονίζει ότι «δεν ξέρουμε αν πρόκειται για νέα πρόσληψη, αν θα προσμετρούνται, τα χρόνια της προϋπηρεσίας μας και τι μισθό θα παίρνουμε». «Θα μπορούμε να το υποστηρίξουμε οικονομικά ή θα μας οδηγήσουν τελικά στην παραίτηση;», αναρωτιέται.
Εξάλλου, όπως αναφέρει η ίδια, «η κυβέρνηση υποσχέθηκε ότι θα δώσει κάποιες από τις καταργηθείσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ σε δημόσια ΙΕΚ, όμως αυτά δεν ξεκίνησαν όμως ακόμη να λειτουργούν, θα το δούμε από τον Σεπτέμβριο».
Συν τοις άλλοις, δεδομένου ότι πλέον δεν θα υπάρχει κάθε εκπαιδευτική ειδικότητα στα ΕΠΑΛ «οι μαθητές θα αναγκάζονται να επιλέξουν ανάμεσα στις ειδικότητες που υπάρχουν μόνο στην πόλη του».
Θ. Κοτσυφάκης: Η ποινικοποίηση των καταλήψεων δημιουργεί κλίμα φόβου
Σχολιάζοντας στο tvxs.gr την άσκηση ποινικής δίωξης κατά καθηγητών που εκφράστηκαν θετικά για μαθητικές καταλήψεις, την οποία κατήγγειλε Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Φωκίδας, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσυφάκης σημειώνει ότι στηρίζεται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που έχει ουσιαστικά έχει ποινικοποιήσει την κατάληψη. «Με βάση αυτό, έχουν υποστεί διώξεις κατά καιρούς είτε καθηγητές είτε μαθητές είτε και γονείς ακόμα», αναφέρει.
Σημειώνει επίσης, ότι όταν ένας καθηγητής «παραπέμπεται στο Πειθαρχικό, ουσιαστικά τίθεται σε αργία, πριν καν δικαστεί». «Όλα αυτά δημιουργούν ένα πλέγμα φόβου και τρόμου το οποίο είναι πραγματικά απαράδεκτο και δεν βοηθάει την εκπαιδευτική διαδικασία. Προσπαθούν να δημιουργήσουν “πειθαρχημένους” εκπαιδευτικούς» καταλήγει ο Θέμης Κοτσυφάκης.
tvxs.gr
Του Νίκου Μίχου
Οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται αντιμέτωποι με την απόλυση, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα τον Ιούλιο 2013, όταν καταργήθηκαν τρεις τομείς των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, τους τομείς Υγείας και Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Αισθητικής-Κομμωτικής.
«Στις 22 Ιουλίου ξαφνικά μας έβγαλαν σε διαθεσιμότητα, αναρτώντας στο διαδίκτυο τα στοιχεία μας, ονοματεπώνυμο, ειδικότητα, ακόμα και το ΑΦΜ μας, πριν ακόμη ψηφιστεί ο νόμος. Αυτή ήταν η πρώτη παρανομία» σημειώνει η καθηγήτρια Νοσηλευτικής Εύη Παραπανήσιου.
Με την κατάργηση των ειδικοτήτων στους τομείς Υγείας και Πρόνοιας, Εφαρμοσμένων Τεχνών και Αισθητικής-Κομμωτικής, οι μαθητές που τις είχαn επιλέξει «αναγκάστηκαν να αλλάξουν ειδικότητα», προσθέτει.
Σε ΕΠΑΛ στη Λάρισα όπου δίδασκε, «για τα παιδιά που ήταν Β’ λυκείου πέρσι και φέτος πήγαν Γ΄ λυκείου, δεν υπήρχαν καθόλου καθηγητές. Οι μαθητές πρέπει φέτος να πάρουν το Μάιο και απολυτήριο και πτυχίο ειδικότητας, καθώς και να δώσουν και πανελλαδικές εξετάσεις, χωρίς καθηγητές», αναφέρει η ίδια στο tvxs.gr. Μπορεί να «έδωσαν κάποιες προσωρινές λύσεις με ωρομισθίους καθηγητές, όμως τα μαθήματα ξεκίνησαν μετά τα Χριστούγεννα και ακόμη σήμερα υπάρχουν σχολεία που δεν διδάσκονται τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν οι μαθητές στις πανελλαδικές σε δύο μήνες».
O υπουργός Παιδείας στα εγκαίνια Ιδιωτικών Σχολών
Μάλιστα, η κ. Παραπανήσιου υπογραμμίζει ότι «λίγες ημέρες πριν καταργηθούν οι δικές μας ειδικότητες στα επαγγελματικά σχολεία ο κ. Αρβανιτόπουλος παρίστατο στα εγκαίνια του ΙΕΚ Ακμή το οποίο έχει τις ίδιες ειδικότητες με αυτές που πήρε από το δημόσιο σχολείο». «Σήμερα ένα παιδί που θέλει να σπουδάσει στον τομέα των γραφικών Τεχνών ή της Αισθητικής – Κομμωτικής του τομέα Υγείας και Πρόνοιας, δεν έχει πρόσβαση μέσα από το δημόσιο σχολείο στην ηλικία των 15 ετών αλλά πρέπει να πάει σε ένα ιδιωτικό ΙΕΚ», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Κλείνουν τα σχολεία, αυτή είναι η αναβάθμιση σε αυτό το νέο κράτος που στήνουν τώρα. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό στην ιστορία του ελληνικού κράτους» συμπληρώνει.
Σε ό,τι αφορά τις διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι θα απορροφηθούν από άλλους φορείς του δημοσίου, η καθηγήτρια Νοσηλευτικής σημειώνει ότι «αυτό το ακούμε 8 μήνες. Βρισκόμαστε λίγες ημέρες πριν την 22α Μαρτίου έχουμε κάτι στα χέρια μας». Επίσης, «και αυτές τις θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ που μας έταξαν, δεν είναι στην πόλη που δουλεύαμε και μένουμε. Μας βάζουν να δηλώσουμε προτίμηση σε νομούς ανά την Ελλάδα καθώς για τους περισσότερους δεν υπάρχουν θέσεις στις πόλεις μας», προσθέτει. Επιπλέον τονίζει ότι «δεν ξέρουμε αν πρόκειται για νέα πρόσληψη, αν θα προσμετρούνται, τα χρόνια της προϋπηρεσίας μας και τι μισθό θα παίρνουμε». «Θα μπορούμε να το υποστηρίξουμε οικονομικά ή θα μας οδηγήσουν τελικά στην παραίτηση;», αναρωτιέται.
Εξάλλου, όπως αναφέρει η ίδια, «η κυβέρνηση υποσχέθηκε ότι θα δώσει κάποιες από τις καταργηθείσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ σε δημόσια ΙΕΚ, όμως αυτά δεν ξεκίνησαν όμως ακόμη να λειτουργούν, θα το δούμε από τον Σεπτέμβριο».
Συν τοις άλλοις, δεδομένου ότι πλέον δεν θα υπάρχει κάθε εκπαιδευτική ειδικότητα στα ΕΠΑΛ «οι μαθητές θα αναγκάζονται να επιλέξουν ανάμεσα στις ειδικότητες που υπάρχουν μόνο στην πόλη του».
Θ. Κοτσυφάκης: Η ποινικοποίηση των καταλήψεων δημιουργεί κλίμα φόβου
Σχολιάζοντας στο tvxs.gr την άσκηση ποινικής δίωξης κατά καθηγητών που εκφράστηκαν θετικά για μαθητικές καταλήψεις, την οποία κατήγγειλε Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Φωκίδας, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσυφάκης σημειώνει ότι στηρίζεται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που έχει ουσιαστικά έχει ποινικοποιήσει την κατάληψη. «Με βάση αυτό, έχουν υποστεί διώξεις κατά καιρούς είτε καθηγητές είτε μαθητές είτε και γονείς ακόμα», αναφέρει.
Σημειώνει επίσης, ότι όταν ένας καθηγητής «παραπέμπεται στο Πειθαρχικό, ουσιαστικά τίθεται σε αργία, πριν καν δικαστεί». «Όλα αυτά δημιουργούν ένα πλέγμα φόβου και τρόμου το οποίο είναι πραγματικά απαράδεκτο και δεν βοηθάει την εκπαιδευτική διαδικασία. Προσπαθούν να δημιουργήσουν “πειθαρχημένους” εκπαιδευτικούς» καταλήγει ο Θέμης Κοτσυφάκης.
tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου