Σάββατο 14 Ιουλίου 2012

Σε εγρήγορση οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Σε εγρήγορση βρίσκονται οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ σχετικά με τα σχέδια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του οργανισμού. Στη χθεσινή συνεδρίαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών εκφράστηκε η ανησυχία για τους 3.200 εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ οι αντιδράσεις της ομοσπονδίας θα οριστούν με βάση και τις ανακοινώσεις από την πλευρά του υπουργού Κωστή Χατζηδάκη. Εξάλλου, όπως είχε καταστήσει σαφές με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία στις αρχές Ιούλη, "η όποια προσπάθεια να γίνει ο Σιδηρόδρομος η "Ιφιγένεια" για τον εξευμενισμό των πνευμάτων της τρόικας και η πρόσθεση 3.000 εργαζομένων στους χιλιάδες των ανέργων της χώρας θα μας βρει απέναντι".
Στη διάρκεια της συνεδρίασης εκφράστηκε η πρόθεση των εργαζομένων για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού, καθώς και για τη σύνδεση και επικοινωνία με τους εργαζόμενους των υπόλοιπων δημόσιων οργανισμών που σχεδιάζεται να ιδιωτικοποιηθούν, όπως η ΔΕΗ ή η ΕΥΔΑΠ.
Κατάργηση γραμμής του Προαστιακού δύο μήνες μετά την ανακαίνισή της

Στο μεταξύ, άγνωστες παραμένουν μέχρι σήμερα οι αιτίες που οδήγησαν στην κατάργηση της γραμμής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών - Κορίνθου - Άργους - Ναυπλίου, λίγους μήνες μάλιστα μετά τα έργα ανακαίνισης της γραμμής.

Η ανακαίνιση της γραμμής στοίχισε αρκετά εκατομμύρια ευρώ και εν τούτοις, δύο μήνες μετά την ολοκλήρωση του έργου, επί υπουργείας στο αρμόδιο υπουργείο του κ. Δημήτρη Ρέππα (κυβέρνηση κ. Παπαδήμου), διεκόπησαν τα δρομολόγια και καταργήθηκε η συγκεκριμένη γραμμή υπό νεφελώδεις συνθήκες. Σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες, η τελική κατάργηση των δρομολογίων του υπό λειτουργία Προαστιακού «προσέκρουσε» σε συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα του τοπικού ΚΤΕΛ και ιδιωτών ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, που συνδέονται με τη διακίνηση των τουριστών στους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής.

Η κατάργηση γεννά αμείλικτα ερωτήματα σχετικά με το ακριβές κοστολόγιο για την ανακαίνιση της γραμμής, καθώς και με την εργολαβία του έργου, αν ανατέθηκε δηλαδή σε ιδιώτη εργολάβο ή αν επετελέσθη διά αυτεπιστασίας του ΟΣΕ. Επίσης, άγνωστο παραμένει αν πριν την ανακαίνιση είχε συνταχθεί μελέτη σκοπιμότητας- βιωσιμότητας και ποιες οι προβλέψεις της συγκεκριμένης μελέτης για την οικονομική απόδοση του έργου, καθώς και αν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα, μετά την κατάργηση της γραμμής, από καταπατήσεις, όπως έχει συμβεί σε καταργηθείσες γραμμές (π.χ. Σταυρού Αγίας Παρασκευής - Λαυρίου, Τρενάκι Πηλίου κ.ά.) για τη διαφύλαξη της δημόσιας περιουσίας.
Το θέμα επανέφερε στην επιφάνεια ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ Θανάσης Παναγούλης, ο οποίος κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: