Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Κρατικοδίαιτες ιδιωτικοποιήσεις

Δημοσιεύτηκε τις προάλλες ότι ενεργοποιείται το έργο κατασκευής (και μέσα στη θάλασσα) νέου αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης. Στόχος να προσγειώνονται μεγαλύτερα αεροσκάφη, που ώς τα τώρα δυσκολεύονταν λόγω του μήκους του παλιού αεροδιαδρόμου. Συνολικός προϋπολογισμός γύρω στα 167 εκατομμύρια ευρώ, εθνική συμμετοχή γύρω στα 90. Το ότι το έργο λιμνάζει καμιά δεκαετία ελάχιστη σημασία έχει, όπως και το ότι καταστρέφει την παρακείμενη ακτή της Περαίας...
Προχτές δημοσιεύτηκε ότι η εταιρεία "Άκτωρ" θα αναλάβει τα έργα εκσυγχρονισμού στο αεροδρόμιο Χανίων, συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ. Απλή αριθμητική πράξη: 277 εκατομμύρια ευρώ.
Τόσο το αεροδρόμιο Χανίων όσο και αυτό της Θεσσαλονίκης βρίσκονται υπό ιδιωτικοποίηση, των Χανίων στον πρώτο κατάλογο και της Θεσσαλονίκης στον δεύτερο.
Με δεδομένο μόνο το κόστος κατασκευής των τελευταίων έργων, όχι της συνολικής αξίας των αεροδρομίων, να περιμένουμε ότι θα πουληθούν σε ποσά μεγαλύτερα αυτών που θα διατεθούν για τα μερεμέτια; Ας πούμε, γύρω στα 300 εκατομμύρια τα δυό τους; (Γέλια) που θα έγραφε κι ο Λάλας.

Η πορεία των άλλων ιδιωτικοποιήσεων (π.χ. Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης) δείχνει ότι άντε να εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο ένα υποπολλαπλάσιο της αξίας των αεροδρομίων από τους αεριτζήδες που μάθανε πως... και πλακώσανε.
Δωράκια στους εκλεκτούς της φράου Άνγκελα και των ντόπιων πρόθυμων (με το αζημίωτο, έχουν και ποσόστωση) ή απλώς κρατικοδίαιτες ιδιωτικοποιήσεις.
ΚΛ. ΤΣΑΟΥΣΙΔΗΣ
Αυγη

Δεν υπάρχουν σχόλια: