Θεοδωρόπουλος Σταμάτης
Στον απόηχο ενός θλιβερού καλοκαιριού για την ελληνική πραγματικότητα, στα μέσα του Αυγούστου, ήρθε ένα συμβάν να αποδείξει περίτρανα την εγκληματική πολιτική στον τομέα της ενέργειας, όχι μόνο των κυβερνήσεων των Μνημονίων, αλλά και όλων από τη δεκαετία του 1990 και μετά, οπότε άρχισε η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, διά της τακτικής του «Δούρειου Ίππου», να εξασθενεί και σιγά-σιγά να αφήνεται στο έλεος κρατικοδίαιτων (στην ουσία) ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες τη λυμαίνονταν.
Σκοπός όλων αυτών το εύκολο και αβίαστο κέρδος μέσω του κράτους, με χαμηλές και αμφίβολες (σε πολλές περιπτώσεις έως και ανύπαρκτες) υπηρεσίες εις βάρος ολόκληρου του ελληνικού λαού και της οικονομίας του τόπου. Τρανή απόδειξη, λοιπόν, το black out της Σαντορίνης και τα αίτιά του. Η μηχανή Νο 1 της Σαντορίνης (η οποία αποτέλεσε το πρόβλημα) ήταν μία από τις δύο σχετικά σύγχρονες μηχανές του Αυτόνομου Σταθμού Παραγωγής (ΑΣΠ) Θήρας, οι οποίες εγκαταστάθηκαν μεταξύ του 2002-2003 και ήταν μέρος μιας παραγγελίας, μετά από σύμβαση με την εταιρεία Wartsila, που περιλάμβανε και άλλες ίδιες μηχανές οι οποίες τοποθετήθηκαν σε αρκετά νησιά του αιγαιοπελαγίτικου συμπλέγματος (Πάρος, Λήμνος, Λέσβος, Κάρπαθος κ.λπ.).
Οι μηχανές αυτές, από την πρώτη μέρα άφιξής τους στο λιμάνι της Ελευσίνας, έχουν ενδιαφέρουσα ιστορία. Η μεταφορά τους στους τόπους προορισμού τους ήταν υποχρέωση της ΔΕΗ, με τη ναύλωση καραβιών κ.λπ., όμως η σύμβαση που είχε υπογραφεί έθετε ως όρο την εγκατάστασή τους στους ΑΣΠ ως υποχρέωση από την κατασκευάστρια εταιρεία, τη Wartsila, δηλαδή, μια φινλανδική εταιρεία κατασκευής τεράστιων ντίζελ μηχανών (και όχι μόνο) με έδρα το Ελσίνκι και καλό όνομα ειδικά στον τομέα της ναυπηγικής.
Η ίδια, όμως, δεν είχε (;) ή δεν διέθετε λόγω όγκου εργασίας (;) τα ανάλογα συνεργεία τοποθετήσεων (μανουβραδόρους) και έτσι «έδωσε» τη «δουλειά» στη συντοπίτισσά της εταιρεία, Helminen, από το Pori της Φινλανδίας, η οποία ασχολείται αποκλειστικά με τον τομέα των βαρέων μεταφορών και τοποθετήσεων. Μια καθ' όλα εξαιρετική στη δουλειά της εταιρεία, η οποία, όμως, παρά την εμπειρία της στην Ελλάδα, δεν κατάφερε να κάνει απολύτως τίποτα (αν και προσπάθησε σε όλα τα νησιά).
Ο λόγος απλός, απλούστατος. Η εξαιρετικά έμπειρη, με πραγματικά τεράστιες δουλειές παγκοσμίως, εταιρεία δεν μπορούσε, παρά τον σύγχρονο εξοπλισμό που διέθετε, να εργαστεί στα πολύ μικρά εργοστάσια της ΔΕΗ στο Αιγαίο και να τοποθετήσει τόσο τεράστιους όγκους εντός τους (βλέπετε οι ανάγκες για περισσότερο ρεύμα αυξήθηκαν, όμως τα εργοστάσια δεν μεγάλωσαν). Και δεν μπορούσαν, γιατί ούτε τα εργαλεία τους, αλλά ούτε και η εμπειρία που είχαν ήταν ανάλογη για τέτοιες περιπτώσεις. Εκείνοι ήταν μαθημένοι είτε να εργάζονται σε τεράστιους χώρους είτε πρώτα να τοποθετούν τις μηχανές και στη συνέχεια να ακολουθεί η κατασκευή του κτηρίου.
Όμως το θέμα της τοποθέτησης τους «έκαιγε» και έπρεπε να βρεθεί λύση. Και η λύση δεν ήταν άλλη, δεν υπήρχε άλλη: βαριές μεταφορές ΔΕΗ! Ένας υποτομέας του τομέα μεταφορών που τότε απαρτιζόταν από περίπου είκοσι ανθρώπους και σήμερα ανήκει στον ΑΔΜΗΕ, τη θυγατρική που πωλείται (στα τέλη του 2013 και μέχρι τα μέσα του 2014) και σήμερα απαρτίζεται από μια χούφτα ανθρώπους, όλοι γύρω στα 50, που όμως μπορούν, με τη βαθιά εμπειρία τους, κυριολεκτικά να μετακινήσουν βουνά και μάλιστα με τον τρόπο τον αρχέγονο, τον τρόπο του καρνάγιου και της ευφυΐας. Με ξύλα διαφόρων διαμετρημάτων, με «βάζα», όπως τα λένε, «φαλάγγια», όπως στα καρνάγια, και τροχαλίες (μπαστέκες) με συρματόσχοινα "εργάτες", οι άνθρωποι αυτοί, μέσα σε τρεις ημέρες, έβαλαν την πρώτη μηχανή της Σαντορίνης, κάνοντας τους Φινλανδούς, που έξυναν το κεφάλι τους να βρουν λύση, παρά τα σύγχρονα εργαλεία τους, επί δεκαπέντε ημέρες (!) να χειροκροτούν πραγματικά.
Η έλλειψη προσωπικού, λοιπόν, είναι η αιτία που οσονούπω θα πάψει να υπάρχει αυτό το ηρωικό και απόλυτα χρήσιμο για το ελληνικό γίγνεσθαι κομμάτι της ΔΕΗ. Είναι όμως η αιτία και για την έκρηξη στη Σαντορίνη. Τα εργοστάσια μετά βίας πλέον επανδρώνονται (και πολλές φορές όχι) και κάπως έτσι δικαιολογούν το πώς έδωσαν τη συντήρηση των μηχανών αυτών στην Wartsila Ηellas, η οποία μάλιστα φτάνει στο κόστος των 3 εκατ. ευρώ!
Εδώ, όμως, υπάρχουν κάποια ζητήματα προς διερεύνηση και κάποιες απορίες:
* Πώς λειτουργούσαν τόσα χρόνια οι μηχανές και, μετά τη λήξη της εγγύησης, συνέβη το γεγονός;
* Γιατί η διοίκηση της ΔΕΗ ανέφερε πως αποκαταστάθηκε η ζημιά, όταν έχει καεί ολοκληρωτικά όλη η καλωδίωση του εργοστασίου κάτω από τις μηχανές και θα χρειαστεί έναν χρόνο τουλάχιστον για να κατασκευαστεί από την αρχή; (Γιατί αυτό συνέβη λόγω της φωτιάς που προκλήθηκε. Με μια σπασμένη μηχανή δεν γίνεται black out σε όλο το νησί -διακοπές ναι, black out όχι).
* Την κατασκευή της καλωδίωσης θα την αναθέσουν σε γνωστή εταιρεία του Περάματος; (Προφανώς ναι, γιατί η ΔΕΗ δεν κάνει προσλήψεις χρόνια τώρα!).
* Πόσο θα κοστίσει;
* Λειτουργεί η Σαντορίνη με ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη ή όχι;
* Είναι νοικιασμένα εδώ και χρόνια και όχι αγορασμένα; Ναι ή όχι; Με τι ετήσιο κόστος;
- Πόσο θα κοστίσει η παραγγελία μιας νέας μηχανής και πόσο χρόνο θα πάρει η παράδοσή της; Ή θα ανακατασκευαστεί η ίδια με αμφίβολο αποτέλεσμα;
* Το κόστος της καλωδίωσης του εργοστασίου, όπως και της μηχανής, θα απαιτηθεί από την Wartsila των 3 εκατ. ευρώ συντήρησης;
* Έχει σκοπό η διοίκηση της ΔΕΗ Α.Ε. να επανδρώσει εξ αρχής κλιμάκια και να μην πληρώνει εταιρείες αμφιβόλου αποτελεσματικότητας;
* Μπορεί να μας απαντήσει γιατί τόσα χρόνια οι μεταφορές μηχανών στα νησιά γίνονται με ναυλωμένα ανοιχτά φέρι μπόουτ και δεν έχει η ίδια αγοράσει ένα για τις ανάγκες τις δικές της και του ελληνικού λαού, προσφέροντας και θέσεις εργασίας και οικονομία; Πόσα χρήματα έχουν δοθεί με αυτόν τον τρόπο και πού;
* Γιατί νοικιάζονται γερανοί και δεν έχει η ίδια, όταν μάλιστα είχε και έχει εξαίρετους χειριστές;
* Γιατί νοικιάζονται νταλίκες βαρέων και ελαφρών μεταφορών, όταν μάλιστα έχει η ίδια;
* Γιατί επί τόσες δεκαετίες, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, υπάρχουν εργολάβοι που λειτουργούν μέσω της ΔΕΗ ως σαράκι στην οικονομία της χώρας και χρυσοπληρώνονται όταν κόβεται το ρεύμα στον άνεργο;
* Γιατί πωλείται η εμπορία της ΔΕΗ στον κ. Κοπελούζο;
* Θα απαντηθεί γιατί ο κ. Μυτιληναίος και πολλοί άλλοι δεν έχουν πληρώσει ποτέ φράγκο, αλλά η ΔΕΗ συνεχίζει να συνεργάζεται με τη ΜΕΤΚΑ και τις λοιπές εταιρείες;
* Πωλούνται οι λιγνίτες και πού; Πόσο και γιατί;
* Θα απαντηθεί γιατί, αντί να αναβαθμιστούν 9 μονάδες της ΔΕΗ, εντάσσονται 11 ιδιωτικές χωρίς να νοιάζονται για ανθρώπους και οικογένειες; Για πόλεις και νομούς ολόκληρους;
Δεν χρειάζεται καμία απάντηση και από κανέναν, ξέρει όλος ο λαός πια!
Μας κόβετε μισθούς, μας κόβετε συντάξεις, μας κόβετε το αύριο, πετάτε τα παιδιά μας έξω από τη χώρα και από τα τρόλεϊ για να πληρωθούν οι Wartsile, οι Μυτιληναίοι και τα «αποδημητικά» πουλιά που έρχονται από τον Βορρά πεινασμένα, έτοιμα να μας κατασπαράξουν.
Αυτοί είστε.
* Ο Σταμάτης Θεοδωρόπουλος είναι αντιπρόσωπος ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ
Τα παραπάνω είναι προσωπικές εμπειρίες και όχι αποκύημα φαντασίας.
ΑΥΓΗ
Στον απόηχο ενός θλιβερού καλοκαιριού για την ελληνική πραγματικότητα, στα μέσα του Αυγούστου, ήρθε ένα συμβάν να αποδείξει περίτρανα την εγκληματική πολιτική στον τομέα της ενέργειας, όχι μόνο των κυβερνήσεων των Μνημονίων, αλλά και όλων από τη δεκαετία του 1990 και μετά, οπότε άρχισε η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού, διά της τακτικής του «Δούρειου Ίππου», να εξασθενεί και σιγά-σιγά να αφήνεται στο έλεος κρατικοδίαιτων (στην ουσία) ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες τη λυμαίνονταν.
Σκοπός όλων αυτών το εύκολο και αβίαστο κέρδος μέσω του κράτους, με χαμηλές και αμφίβολες (σε πολλές περιπτώσεις έως και ανύπαρκτες) υπηρεσίες εις βάρος ολόκληρου του ελληνικού λαού και της οικονομίας του τόπου. Τρανή απόδειξη, λοιπόν, το black out της Σαντορίνης και τα αίτιά του. Η μηχανή Νο 1 της Σαντορίνης (η οποία αποτέλεσε το πρόβλημα) ήταν μία από τις δύο σχετικά σύγχρονες μηχανές του Αυτόνομου Σταθμού Παραγωγής (ΑΣΠ) Θήρας, οι οποίες εγκαταστάθηκαν μεταξύ του 2002-2003 και ήταν μέρος μιας παραγγελίας, μετά από σύμβαση με την εταιρεία Wartsila, που περιλάμβανε και άλλες ίδιες μηχανές οι οποίες τοποθετήθηκαν σε αρκετά νησιά του αιγαιοπελαγίτικου συμπλέγματος (Πάρος, Λήμνος, Λέσβος, Κάρπαθος κ.λπ.).
Οι μηχανές αυτές, από την πρώτη μέρα άφιξής τους στο λιμάνι της Ελευσίνας, έχουν ενδιαφέρουσα ιστορία. Η μεταφορά τους στους τόπους προορισμού τους ήταν υποχρέωση της ΔΕΗ, με τη ναύλωση καραβιών κ.λπ., όμως η σύμβαση που είχε υπογραφεί έθετε ως όρο την εγκατάστασή τους στους ΑΣΠ ως υποχρέωση από την κατασκευάστρια εταιρεία, τη Wartsila, δηλαδή, μια φινλανδική εταιρεία κατασκευής τεράστιων ντίζελ μηχανών (και όχι μόνο) με έδρα το Ελσίνκι και καλό όνομα ειδικά στον τομέα της ναυπηγικής.
Η ίδια, όμως, δεν είχε (;) ή δεν διέθετε λόγω όγκου εργασίας (;) τα ανάλογα συνεργεία τοποθετήσεων (μανουβραδόρους) και έτσι «έδωσε» τη «δουλειά» στη συντοπίτισσά της εταιρεία, Helminen, από το Pori της Φινλανδίας, η οποία ασχολείται αποκλειστικά με τον τομέα των βαρέων μεταφορών και τοποθετήσεων. Μια καθ' όλα εξαιρετική στη δουλειά της εταιρεία, η οποία, όμως, παρά την εμπειρία της στην Ελλάδα, δεν κατάφερε να κάνει απολύτως τίποτα (αν και προσπάθησε σε όλα τα νησιά).
Ο λόγος απλός, απλούστατος. Η εξαιρετικά έμπειρη, με πραγματικά τεράστιες δουλειές παγκοσμίως, εταιρεία δεν μπορούσε, παρά τον σύγχρονο εξοπλισμό που διέθετε, να εργαστεί στα πολύ μικρά εργοστάσια της ΔΕΗ στο Αιγαίο και να τοποθετήσει τόσο τεράστιους όγκους εντός τους (βλέπετε οι ανάγκες για περισσότερο ρεύμα αυξήθηκαν, όμως τα εργοστάσια δεν μεγάλωσαν). Και δεν μπορούσαν, γιατί ούτε τα εργαλεία τους, αλλά ούτε και η εμπειρία που είχαν ήταν ανάλογη για τέτοιες περιπτώσεις. Εκείνοι ήταν μαθημένοι είτε να εργάζονται σε τεράστιους χώρους είτε πρώτα να τοποθετούν τις μηχανές και στη συνέχεια να ακολουθεί η κατασκευή του κτηρίου.
Όμως το θέμα της τοποθέτησης τους «έκαιγε» και έπρεπε να βρεθεί λύση. Και η λύση δεν ήταν άλλη, δεν υπήρχε άλλη: βαριές μεταφορές ΔΕΗ! Ένας υποτομέας του τομέα μεταφορών που τότε απαρτιζόταν από περίπου είκοσι ανθρώπους και σήμερα ανήκει στον ΑΔΜΗΕ, τη θυγατρική που πωλείται (στα τέλη του 2013 και μέχρι τα μέσα του 2014) και σήμερα απαρτίζεται από μια χούφτα ανθρώπους, όλοι γύρω στα 50, που όμως μπορούν, με τη βαθιά εμπειρία τους, κυριολεκτικά να μετακινήσουν βουνά και μάλιστα με τον τρόπο τον αρχέγονο, τον τρόπο του καρνάγιου και της ευφυΐας. Με ξύλα διαφόρων διαμετρημάτων, με «βάζα», όπως τα λένε, «φαλάγγια», όπως στα καρνάγια, και τροχαλίες (μπαστέκες) με συρματόσχοινα "εργάτες", οι άνθρωποι αυτοί, μέσα σε τρεις ημέρες, έβαλαν την πρώτη μηχανή της Σαντορίνης, κάνοντας τους Φινλανδούς, που έξυναν το κεφάλι τους να βρουν λύση, παρά τα σύγχρονα εργαλεία τους, επί δεκαπέντε ημέρες (!) να χειροκροτούν πραγματικά.
Είναι αληθινό γεγονός
Τώρα, να συζητήσουμε πόσο κόστισαν οι Φινλανδοί, έστω και μέσω σύμβασης, και πόσο το συνεργείο της ΔΕΗ; Ε, νομίζω είναι αστείο. Οι άνθρωποι της ΔΕΗ, με την τεράστια τεχνογνωσία, σήμερα δεν έχουν να αφήσουν την τέχνη τους σε κανέναν. Τελευταία πρόσληψη το 1993. Και αυτό είναι τεράστιο έγκλημα από μόνο του. Το μόνο που κατάφεραν όλα τα χρόνια είναι να φεύγουν για τα προς το ζην, αφήνοντας πίσω σύζυγο και παιδιά, με πάγους και καύσωνες, να υποφέρουν από τενοντίτιδες και να κοντεύουν να μην έχουν καν ασφάλιση, κάνοντας μια από τις πιο επικίνδυνες δουλειές, άγνωστες συνάμα στον κόσμο, τοποθετώντας στο χιλιοστό μέχρι και 400 τόνους!.Η έλλειψη προσωπικού, λοιπόν, είναι η αιτία που οσονούπω θα πάψει να υπάρχει αυτό το ηρωικό και απόλυτα χρήσιμο για το ελληνικό γίγνεσθαι κομμάτι της ΔΕΗ. Είναι όμως η αιτία και για την έκρηξη στη Σαντορίνη. Τα εργοστάσια μετά βίας πλέον επανδρώνονται (και πολλές φορές όχι) και κάπως έτσι δικαιολογούν το πώς έδωσαν τη συντήρηση των μηχανών αυτών στην Wartsila Ηellas, η οποία μάλιστα φτάνει στο κόστος των 3 εκατ. ευρώ!
Εδώ, όμως, υπάρχουν κάποια ζητήματα προς διερεύνηση και κάποιες απορίες:
* Πώς λειτουργούσαν τόσα χρόνια οι μηχανές και, μετά τη λήξη της εγγύησης, συνέβη το γεγονός;
* Γιατί η διοίκηση της ΔΕΗ ανέφερε πως αποκαταστάθηκε η ζημιά, όταν έχει καεί ολοκληρωτικά όλη η καλωδίωση του εργοστασίου κάτω από τις μηχανές και θα χρειαστεί έναν χρόνο τουλάχιστον για να κατασκευαστεί από την αρχή; (Γιατί αυτό συνέβη λόγω της φωτιάς που προκλήθηκε. Με μια σπασμένη μηχανή δεν γίνεται black out σε όλο το νησί -διακοπές ναι, black out όχι).
* Την κατασκευή της καλωδίωσης θα την αναθέσουν σε γνωστή εταιρεία του Περάματος; (Προφανώς ναι, γιατί η ΔΕΗ δεν κάνει προσλήψεις χρόνια τώρα!).
* Πόσο θα κοστίσει;
* Λειτουργεί η Σαντορίνη με ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη ή όχι;
* Είναι νοικιασμένα εδώ και χρόνια και όχι αγορασμένα; Ναι ή όχι; Με τι ετήσιο κόστος;
- Πόσο θα κοστίσει η παραγγελία μιας νέας μηχανής και πόσο χρόνο θα πάρει η παράδοσή της; Ή θα ανακατασκευαστεί η ίδια με αμφίβολο αποτέλεσμα;
* Το κόστος της καλωδίωσης του εργοστασίου, όπως και της μηχανής, θα απαιτηθεί από την Wartsila των 3 εκατ. ευρώ συντήρησης;
* Έχει σκοπό η διοίκηση της ΔΕΗ Α.Ε. να επανδρώσει εξ αρχής κλιμάκια και να μην πληρώνει εταιρείες αμφιβόλου αποτελεσματικότητας;
* Μπορεί να μας απαντήσει γιατί τόσα χρόνια οι μεταφορές μηχανών στα νησιά γίνονται με ναυλωμένα ανοιχτά φέρι μπόουτ και δεν έχει η ίδια αγοράσει ένα για τις ανάγκες τις δικές της και του ελληνικού λαού, προσφέροντας και θέσεις εργασίας και οικονομία; Πόσα χρήματα έχουν δοθεί με αυτόν τον τρόπο και πού;
* Γιατί νοικιάζονται γερανοί και δεν έχει η ίδια, όταν μάλιστα είχε και έχει εξαίρετους χειριστές;
* Γιατί νοικιάζονται νταλίκες βαρέων και ελαφρών μεταφορών, όταν μάλιστα έχει η ίδια;
* Γιατί επί τόσες δεκαετίες, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, υπάρχουν εργολάβοι που λειτουργούν μέσω της ΔΕΗ ως σαράκι στην οικονομία της χώρας και χρυσοπληρώνονται όταν κόβεται το ρεύμα στον άνεργο;
* Γιατί πωλείται η εμπορία της ΔΕΗ στον κ. Κοπελούζο;
* Θα απαντηθεί γιατί ο κ. Μυτιληναίος και πολλοί άλλοι δεν έχουν πληρώσει ποτέ φράγκο, αλλά η ΔΕΗ συνεχίζει να συνεργάζεται με τη ΜΕΤΚΑ και τις λοιπές εταιρείες;
* Πωλούνται οι λιγνίτες και πού; Πόσο και γιατί;
* Θα απαντηθεί γιατί, αντί να αναβαθμιστούν 9 μονάδες της ΔΕΗ, εντάσσονται 11 ιδιωτικές χωρίς να νοιάζονται για ανθρώπους και οικογένειες; Για πόλεις και νομούς ολόκληρους;
Δεν χρειάζεται καμία απάντηση και από κανέναν, ξέρει όλος ο λαός πια!
Μας κόβετε μισθούς, μας κόβετε συντάξεις, μας κόβετε το αύριο, πετάτε τα παιδιά μας έξω από τη χώρα και από τα τρόλεϊ για να πληρωθούν οι Wartsile, οι Μυτιληναίοι και τα «αποδημητικά» πουλιά που έρχονται από τον Βορρά πεινασμένα, έτοιμα να μας κατασπαράξουν.
Αυτοί είστε.
* Ο Σταμάτης Θεοδωρόπουλος είναι αντιπρόσωπος ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ
Τα παραπάνω είναι προσωπικές εμπειρίες και όχι αποκύημα φαντασίας.
ΑΥΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου