Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011

ΟΣΕ: Κλείδωσαν 1.850 απολύσεις

Απολύσεις 1.850 εργαζομένων έρχονται σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τις απολύσεις εργαζομένων μετά την κατάργηση οργανικών θέσεων καθώς και διετή δοκιμαστική περίοδο για τους νεοπροσλαμβανομένους με ποινές μείωσης μισθού για τα πειθαρχικά παραπτώματα προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο νέος κανονισμός προσωπικού στις συγκεκριμένες ΔΕΚΟ...
Το κείμενο του νέου κανονισμού, που πήρε ήδη το πράσινο φως από το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το προσεχές διάστημα και από τις δύο εταιρίες, έχει ήδη προκαλέσει την αντίδραση των εργαζομένων. Εκπρόσωποι των εργαζομένων αναφέρουν ότι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εργατική νομοθεσία και δεσμεύονται να εξετάσουν τη δυνατότητα νομικής αμφισβήτησης.
Σημειώνουν μάλιστα ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας -γνωρίζοντας την αντίθεσή τους- συνεδρίασε στο υπουργείο Υποδομών για να την εγκρίνει.
Ο νέος κανονισμός, η σύνταξη του οποίου προβλεπόταν στο σχέδιο εξυγίανσης της εταιρίας, ανοίγει τον χορό των απολύσεων, που αναμένεται να τεθούν ως όρος από οποιονδήποτε επενδυτή εκδηλώσει ενδιαφέρον για τους οργανισμούς. Οπως αναφέρει στέλεχος του οργανισμού, η ιδιωτικοποίηση που δρομολογείται θα συνοδευτεί από τουλάχιστον 900 απολύσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 950 στον ΟΣΕ.

Οι προσλήψεις θα γίνονται με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και κάθε νεοπροσλαμβανόμενος θα διανύσει δοκιμαστική περίοδο έως δύο έτη. Στο τέλος της θα αξιολογείται και στη συνέχεια η διοίκηση θα κρίνει αν θα τον εντάξει στο μόνιμο προσωπικό ή θα τον απολύσει.

Κάθε εργαζόμενος θα αξιολογείται για την απόδοση σε κάθε στάδιο της εργασίας και μετά τη δοκιμαστική περίοδο. Από αυτή μπορεί να προκύψει μετακίνηση, μετάθεση ή απόσπαση, ενώ ορίζονται και πειθαρχικές ποινές.

Αυτές μπορεί να είναι απλή έγγραφη επίπληξη, ενώ μπορεί να φτάσουν και σε πρόστιμο έως και ενός τετάρτου των ημερήσιων αποδοχών και προσωρινή παύση εργασίας έως και για τέσσερις μήνες.

Πέραν των λόγων λύσης της εργασιακής σύμβασης που προβλέπονται από τη σύμβαση, στον κανονισμό προβλέπεται και «λύση της σύμβασης με μονομερή καταγγελία από μέρους της εταιρίας» (απόλυση) και «ρυθμίσεις απόλυσης για οικονομικοτεχνικούς λόγους».

Παράλληλα, υιοθετείται το 40ωρο ως εβδομαδιαίος χρόνος απασχόλησης, ενώ προβλέπεται τήρηση ατομικού φακέλου για κάθε εργαζόμενο, που θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν την εργασιακή του ιδιότητα, σχέση και σταδιοδρομία.

«Ο νέος κανονισμός επιτρέπει σε οποιονδήποτε μάνατζερ αναλάβει τη διοίκηση και με λάθος χειρισμούς ρίξει έξω οικονομικά τις εταιρίες να προχωρά στην εύκολη λύση των απολύσεων» αναφέρει στη «δημοκρατία» ο σιδηροδρομικός και γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Νίκος Κιουτσούκης και προσθέτει ότι «ανοίγει ο δρόμος για κατάργηση όλων των δικαιωμάτων που είχαν κατακτηθεί ως σήμερα».
Νεκταρία Σταμούλη ΠΗΓΗ www.dimokratianews.gr
etheldrivers. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: