Μνημόνια συνεργασίας με στόχο την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού και τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση θα συνάπτονται ξεχωριστά μέχρι τις 31 Ιανουαρίου κάθε έτους μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και των υπολοίπων υπουργείων, σύμφωνα με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Δημοσιονομικοί Κανόνες και άλλες διατάξεις».
Σε αυτήν ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι αν αν διαπιστωθεί απόκλιση από τους τριμηνιαίους στόχους άνω του 10%, περικόπτεται από τα υπουργεία ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό της υπέρβασης πάνω από το 10%.
Η εν λόγω πράξη νομοθετικού περιεχομένου, άμεσης ισχύος, που προβλέπει τη δημιουργία αξιόπιστου Μηχανισμού Ελέγχου των δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης υπεγράφη με απόφαση του πρωθυπουργού, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της κυβέρνησης.
«Ο μηχανισμός αυτός είναι αυστηρά ελληνικός, χωρίς καμιά εμπλοκή από την πλευρά των δανειστών της Ελλάδας» τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
«Αφορά το συνεχή έλεγχο των δημοσίων δαπανών, ώστε να υπάρχει έγκαιρη προειδοποίηση για σοβαρές υπερβάσεις δαπανών, αυτόματα μέτρα διόρθωσης αυτών των υπερβάσεων και πρόσθετος μηχανισμός παρέμβασης, όταν τα αυτόματα μέτρα δεν υλοποιούνται και δεν επαρκούν.»
» Ο μηχανισμός αυτός θα υλοποιηθεί αμέσως, με απλό και διαφανή τρόπο, ώστε τα Υπουργεία να εκπονούν τριμηνιαίους στόχους και να ελέγχονται σε μηνιαία βάση για το κατά πόσο βρίσκονται εντός των στόχων. Το ίδιο θα ισχύει και για τους εποπτευόμενους Οργανισμούς.»
» Έτσι όποια υπέρβαση εμφανιστεί θα γίνεται γνωστή αμέσως και θα αντιμετωπίζεται έγκαιρα και από το Υπουργείο που έγινε η υπέρβαση, ώστε να μην εξαναγκάζεται αργότερα η Κυβέρνηση σε οριζόντιες περικοπές παντού» διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ.Σταϊκούρας επισήμανε ότι «η δημοσιονομική πολιτική και η εφαρμογή της αποτελεί ουσιαστικό πυλώνα για την αύξηση του εθνικού προϊόντος και τη δίκαιη διανομή του. Η δημοσιονομική εξυγίανση, προσαρμογή και πειθαρχία, μέσα και από την κάλυψη του ελλείμματος σύγχρονων δημοσιονομικών κανόνων και μηχανισμών, αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης».
Η κυβέρνηση, πρόσθεσε «παρεμβαίνει με σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την αλλαγή του πλαισίου αναφορικά με τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης που διαχειρίζονται δημόσιους πόρους. Με την εν λόγω Πράξη ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την παρακολούθηση και εκτέλεση των προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, εντός των ορίων και των στόχων που αποφασίζονται και εγκρίνονται από τη Βουλή των Ελλήνων».
Ειδικότερα, προβλέπονται:
• Η έγκαιρη έγκριση των προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης μέχρι την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους.
• Η κατάρτιση προγραμμάτων μηνιαίας εκτέλεσης των προϋπολογισμών, καθώς και η θέσπιση τριμηνιαίων στόχων των Υπουργείων και των εποπτευόμενων από αυτά φορέων.
• Η στενή παρακολούθηση των τριμηνιαίων στόχων και η έγκαιρη λήψη διορθωτικών μέτρων, σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι οι αποκλίσεις από τους στόχους θέτουν σε κίνδυνο την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
• Η σύναψη προγραμματικών συμφωνιών μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και των λοιπών Υπουργείων. Με αυτές τα μέρη θα δεσμεύονται για την υλοποίηση των δράσεων, οι οποίες θα διασφαλίζουν την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Τέλος, προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, και συγκεκριμένα:
• Η περικοπή των προϋπολογισμών όταν οι αποκλίσεις υπερβαίνουν το 10% των συμφωνηθέντων στόχων και δεν λαμβάνονται μέτρα διόρθωσης.
• Ο ορισμός Επόπτη των οικονομικών υπηρεσιών στους φορείς και στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου της Γενικής Κυβέρνησης, όπου διαπιστώνονται σοβαρές αποκλίσεις ή μη συμμόρφωση με τα προαναφερθέντα ως προς την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Με την εφαρμογή των ανωτέρω προσδοκάται η τόσο αναγκαία για την μακροχρόνια επιτυχή πορεία της χώρας προώθηση και εδραίωση σε υψηλό επίπεδο της δημοσιονομικής εξυγίανσης, προσαρμογής και πειθαρχίας, επισημαίνει το υπουργείο Οικονομικών.
Τι προβλέπει η νομοθετική πράξη
Συγκεκριμένα, το άρθρο 1 της Πράξης ορίζει ότι:
α) Μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και των υπολοίπων υπουργείων συνάπτονται ξεχωριστά μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε έτους μνημόνια συνεργασίας, με στόχο την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού και τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση.
Στα μνημόνια περιλαμβάνονται τουλάχιστον:
1) οι τριμηνιαίοι στόχοι εκτέλεσης του προϋπολογισμού κάθε φορέα,
2) προκαθορισμένες διορθωτικές παρεμβάσεις σε περίπτωση εμφάνισης αποκλίσεων από τους στόχους,
3) οι επιπτώσεις στην περίπτωση μη υλοποίησης των διορθωτικών παρεμβάσεων,
4) ο χρόνος και το είδος των δημοσιονομικών αναφορών που υποβάλλει ο κάθε φορέας,
5) δεσμεύσεις ότι υφίστανται και λειτουργούν εσωτερικά συστήματα, διαδικασίες και μηχανισμοί που να διασφαλίζουν τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση ή μέτρα που λαμβάνονται για τη βελτίωσή τους,
6) ο ρυθμός αποδέσμευσης των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού,
7) οι προθεσμίες εντός των οποίων θα πρέπει να ανταποκριθεί το υπουργείο Οικονομικών σε ερωτήματα, διευκρινίσεις ή επιλύσεις διαφορών μεταξύ των υπουργείων και των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ).
β) Αντίστοιχα μνημόνια συνεργασίας δύνανται να συνάπτονται μεταξύ του κάθε υπουργείου και των υπευθύνων των εποπτευόμενων φορέων, το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται από τον οικείο υπουργό.
γ) Όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης υποχρεούνται να έχουν εγκρίνει τον προϋπολογισμό κάθε έτους μέχρι την 31η Ιανουαρίου του έτους στο οποίο αναφέρεται ο προϋπολογισμός.
Σε περίπτωση μη έγκρισης, εκτός εάν οφείλεται σε αποχρώντες αντικειμενικούς λόγους που γνωστοποιούνται αμελλητί στον υπουργό Οικονομικών και αναγνωρίζονται ως τέτοιοι με απόφασή του, καμία δαπάνη πλην των πληρωμών συντάξεων, αποδοχών προσωπικού και απόδοσης των επ’ αυτών κρατήσεων δεν θεωρείται νόμιμη.
δ) Μέχρι 15 Ιανουαρίου κάθε έτους όλα τα υπουργεία υποβάλλουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους μηνιαίο πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους, στη βάση των οποίων καθορίζονται τριμηνιαίοι στόχοι, οι οποίοι μετά τη συμφωνία τους με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους συμπεριλαμβάνονται στο μνημόνιο συνεργασίας που προβλέπεται στην παρ. α.
Όμοιο πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους υποβάλλουν μέχρι 15 Φεβρουαρίου κάθε έτους στο Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υποθέσεων του εποπτεύοντος Υπουργείου και μέσω αυτού στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που ο προϋπολογισμός τους υπερβαίνει το ποσό που καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών και το οποίο με όμοια απόφαση μπορεί να αναπροσαρμόζεται κατ’ έτος.
ε) Σε περίπτωση που από τα μηνιαία στοιχεία εκτέλεσης των προϋπολογισμών των υπουργείων και των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, τα οποία σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο υποβάλλουν πρόγραμμα μηνιαίας εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, διαπιστώνεται απόκλιση από τους τριμηνιαίους στόχους που υπερβαίνει το 10% περικόπτεται με απόφαση του Διευθυντή Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης ποσό πιστώσεων λειτουργικών δαπανών των Υπουργείων ή επιχορήγησης ή απόδοσης πόρων σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ίσο με το ποσό της υπέρβασης πέραν του ανωτέρω ποσοστού.
Αυτή η διαδικασία ενεργοποιείται εάν δεν έχουν υλοποιηθεί οι αναφερόμενες στην παρ. α, περ. 2 διορθωτικές παρεμβάσεις ή αν η υπέρβαση είναι προσωρινή και από τα προσκομισθέντα στοιχεία προκύπτει βάσιμα ότι δεν θα επηρεάσει το ετήσιο οικονομικό αποτέλεσμα.
στ) Σε ειδικές περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται σοβαρή απόκλιση από τους δημοσιονομικούς στόχους ή μη συμμόρφωση με τα ανωτέρω, ο υπουργός Οικονομικών δύναται να ορίζει σε εποπτευόμενους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης Επόπτη Οικονομικών Υπηρεσιών, οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις του οποίου καθορίζονται με την απόφαση ορισμού του.
ζ) Από 1/1/2014 δεν επιτρέπεται ο δανεισμός φορέων για άλλους σκοπούς πλην επενδύσεων. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η έγκριση του υπουργού Οικονομικών.
η) Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών ρυθμίζονται λεπτομέρειες για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων.
Κατάθεση απολογισμού/ισολογισμού ως τα τέλη Νοεμβρίου
Στο άρθρο 2 της Πράξης ορίζεται ότι ο απολογισμός, ο ισολογισμός (κατάσταση χρηματοοικονομικής θέσης) και οι λοιπές χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Κεντρικής Διοίκησης μαζί με τη Διαδήλωση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ειδικά για το οικονομικό έτος 2011, εισάγονται για κύρωση στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομικών μέχρι το τέλος Νοεμβρίου τρέχοντος έτους, ανεξάρτητα από την ημερομηνία κατάθεσης στη Βουλή του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2013.
Στο άρθρο 3 αναφέρεται ότι οι προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων των υπουργείων, οι οποίοι απολύονται αυτοδίκαια από την υπηρεσία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, μπορούν μετά από αίτησή τους να παραμείνουν στην υπηρεσία μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέων προϊσταμένων και εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους.
Η ισχύς της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πηγή: tanea.gr
Σε αυτήν ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι αν αν διαπιστωθεί απόκλιση από τους τριμηνιαίους στόχους άνω του 10%, περικόπτεται από τα υπουργεία ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό της υπέρβασης πάνω από το 10%.
Η εν λόγω πράξη νομοθετικού περιεχομένου, άμεσης ισχύος, που προβλέπει τη δημιουργία αξιόπιστου Μηχανισμού Ελέγχου των δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης υπεγράφη με απόφαση του πρωθυπουργού, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της κυβέρνησης.
«Ο μηχανισμός αυτός είναι αυστηρά ελληνικός, χωρίς καμιά εμπλοκή από την πλευρά των δανειστών της Ελλάδας» τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
«Αφορά το συνεχή έλεγχο των δημοσίων δαπανών, ώστε να υπάρχει έγκαιρη προειδοποίηση για σοβαρές υπερβάσεις δαπανών, αυτόματα μέτρα διόρθωσης αυτών των υπερβάσεων και πρόσθετος μηχανισμός παρέμβασης, όταν τα αυτόματα μέτρα δεν υλοποιούνται και δεν επαρκούν.»
» Ο μηχανισμός αυτός θα υλοποιηθεί αμέσως, με απλό και διαφανή τρόπο, ώστε τα Υπουργεία να εκπονούν τριμηνιαίους στόχους και να ελέγχονται σε μηνιαία βάση για το κατά πόσο βρίσκονται εντός των στόχων. Το ίδιο θα ισχύει και για τους εποπτευόμενους Οργανισμούς.»
» Έτσι όποια υπέρβαση εμφανιστεί θα γίνεται γνωστή αμέσως και θα αντιμετωπίζεται έγκαιρα και από το Υπουργείο που έγινε η υπέρβαση, ώστε να μην εξαναγκάζεται αργότερα η Κυβέρνηση σε οριζόντιες περικοπές παντού» διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ.Σταϊκούρας επισήμανε ότι «η δημοσιονομική πολιτική και η εφαρμογή της αποτελεί ουσιαστικό πυλώνα για την αύξηση του εθνικού προϊόντος και τη δίκαιη διανομή του. Η δημοσιονομική εξυγίανση, προσαρμογή και πειθαρχία, μέσα και από την κάλυψη του ελλείμματος σύγχρονων δημοσιονομικών κανόνων και μηχανισμών, αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης».
Η κυβέρνηση, πρόσθεσε «παρεμβαίνει με σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την αλλαγή του πλαισίου αναφορικά με τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης που διαχειρίζονται δημόσιους πόρους. Με την εν λόγω Πράξη ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με την παρακολούθηση και εκτέλεση των προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, εντός των ορίων και των στόχων που αποφασίζονται και εγκρίνονται από τη Βουλή των Ελλήνων».
Ειδικότερα, προβλέπονται:
• Η έγκαιρη έγκριση των προϋπολογισμών όλων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης μέχρι την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους.
• Η κατάρτιση προγραμμάτων μηνιαίας εκτέλεσης των προϋπολογισμών, καθώς και η θέσπιση τριμηνιαίων στόχων των Υπουργείων και των εποπτευόμενων από αυτά φορέων.
• Η στενή παρακολούθηση των τριμηνιαίων στόχων και η έγκαιρη λήψη διορθωτικών μέτρων, σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι οι αποκλίσεις από τους στόχους θέτουν σε κίνδυνο την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
• Η σύναψη προγραμματικών συμφωνιών μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και των λοιπών Υπουργείων. Με αυτές τα μέρη θα δεσμεύονται για την υλοποίηση των δράσεων, οι οποίες θα διασφαλίζουν την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Τέλος, προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, και συγκεκριμένα:
• Η περικοπή των προϋπολογισμών όταν οι αποκλίσεις υπερβαίνουν το 10% των συμφωνηθέντων στόχων και δεν λαμβάνονται μέτρα διόρθωσης.
• Ο ορισμός Επόπτη των οικονομικών υπηρεσιών στους φορείς και στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου της Γενικής Κυβέρνησης, όπου διαπιστώνονται σοβαρές αποκλίσεις ή μη συμμόρφωση με τα προαναφερθέντα ως προς την εκτέλεση του προϋπολογισμού.
Με την εφαρμογή των ανωτέρω προσδοκάται η τόσο αναγκαία για την μακροχρόνια επιτυχή πορεία της χώρας προώθηση και εδραίωση σε υψηλό επίπεδο της δημοσιονομικής εξυγίανσης, προσαρμογής και πειθαρχίας, επισημαίνει το υπουργείο Οικονομικών.
Τι προβλέπει η νομοθετική πράξη
Συγκεκριμένα, το άρθρο 1 της Πράξης ορίζει ότι:
α) Μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και των υπολοίπων υπουργείων συνάπτονται ξεχωριστά μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε έτους μνημόνια συνεργασίας, με στόχο την ομαλή εκτέλεση του προϋπολογισμού και τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση.
Στα μνημόνια περιλαμβάνονται τουλάχιστον:
1) οι τριμηνιαίοι στόχοι εκτέλεσης του προϋπολογισμού κάθε φορέα,
2) προκαθορισμένες διορθωτικές παρεμβάσεις σε περίπτωση εμφάνισης αποκλίσεων από τους στόχους,
3) οι επιπτώσεις στην περίπτωση μη υλοποίησης των διορθωτικών παρεμβάσεων,
4) ο χρόνος και το είδος των δημοσιονομικών αναφορών που υποβάλλει ο κάθε φορέας,
5) δεσμεύσεις ότι υφίστανται και λειτουργούν εσωτερικά συστήματα, διαδικασίες και μηχανισμοί που να διασφαλίζουν τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση ή μέτρα που λαμβάνονται για τη βελτίωσή τους,
6) ο ρυθμός αποδέσμευσης των εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού,
7) οι προθεσμίες εντός των οποίων θα πρέπει να ανταποκριθεί το υπουργείο Οικονομικών σε ερωτήματα, διευκρινίσεις ή επιλύσεις διαφορών μεταξύ των υπουργείων και των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ).
β) Αντίστοιχα μνημόνια συνεργασίας δύνανται να συνάπτονται μεταξύ του κάθε υπουργείου και των υπευθύνων των εποπτευόμενων φορέων, το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται από τον οικείο υπουργό.
γ) Όλοι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης υποχρεούνται να έχουν εγκρίνει τον προϋπολογισμό κάθε έτους μέχρι την 31η Ιανουαρίου του έτους στο οποίο αναφέρεται ο προϋπολογισμός.
Σε περίπτωση μη έγκρισης, εκτός εάν οφείλεται σε αποχρώντες αντικειμενικούς λόγους που γνωστοποιούνται αμελλητί στον υπουργό Οικονομικών και αναγνωρίζονται ως τέτοιοι με απόφασή του, καμία δαπάνη πλην των πληρωμών συντάξεων, αποδοχών προσωπικού και απόδοσης των επ’ αυτών κρατήσεων δεν θεωρείται νόμιμη.
δ) Μέχρι 15 Ιανουαρίου κάθε έτους όλα τα υπουργεία υποβάλλουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους μηνιαίο πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους, στη βάση των οποίων καθορίζονται τριμηνιαίοι στόχοι, οι οποίοι μετά τη συμφωνία τους με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους συμπεριλαμβάνονται στο μνημόνιο συνεργασίας που προβλέπεται στην παρ. α.
Όμοιο πρόγραμμα εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους υποβάλλουν μέχρι 15 Φεβρουαρίου κάθε έτους στο Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υποθέσεων του εποπτεύοντος Υπουργείου και μέσω αυτού στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που ο προϋπολογισμός τους υπερβαίνει το ποσό που καθορίζεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών και το οποίο με όμοια απόφαση μπορεί να αναπροσαρμόζεται κατ’ έτος.
ε) Σε περίπτωση που από τα μηνιαία στοιχεία εκτέλεσης των προϋπολογισμών των υπουργείων και των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, τα οποία σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο υποβάλλουν πρόγραμμα μηνιαίας εκτέλεσης του προϋπολογισμού τους στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, διαπιστώνεται απόκλιση από τους τριμηνιαίους στόχους που υπερβαίνει το 10% περικόπτεται με απόφαση του Διευθυντή Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης ποσό πιστώσεων λειτουργικών δαπανών των Υπουργείων ή επιχορήγησης ή απόδοσης πόρων σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ίσο με το ποσό της υπέρβασης πέραν του ανωτέρω ποσοστού.
Αυτή η διαδικασία ενεργοποιείται εάν δεν έχουν υλοποιηθεί οι αναφερόμενες στην παρ. α, περ. 2 διορθωτικές παρεμβάσεις ή αν η υπέρβαση είναι προσωρινή και από τα προσκομισθέντα στοιχεία προκύπτει βάσιμα ότι δεν θα επηρεάσει το ετήσιο οικονομικό αποτέλεσμα.
στ) Σε ειδικές περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται σοβαρή απόκλιση από τους δημοσιονομικούς στόχους ή μη συμμόρφωση με τα ανωτέρω, ο υπουργός Οικονομικών δύναται να ορίζει σε εποπτευόμενους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης Επόπτη Οικονομικών Υπηρεσιών, οι αρμοδιότητες και οι υποχρεώσεις του οποίου καθορίζονται με την απόφαση ορισμού του.
ζ) Από 1/1/2014 δεν επιτρέπεται ο δανεισμός φορέων για άλλους σκοπούς πλην επενδύσεων. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η έγκριση του υπουργού Οικονομικών.
η) Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών ρυθμίζονται λεπτομέρειες για την εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων.
Κατάθεση απολογισμού/ισολογισμού ως τα τέλη Νοεμβρίου
Στο άρθρο 2 της Πράξης ορίζεται ότι ο απολογισμός, ο ισολογισμός (κατάσταση χρηματοοικονομικής θέσης) και οι λοιπές χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Κεντρικής Διοίκησης μαζί με τη Διαδήλωση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ειδικά για το οικονομικό έτος 2011, εισάγονται για κύρωση στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομικών μέχρι το τέλος Νοεμβρίου τρέχοντος έτους, ανεξάρτητα από την ημερομηνία κατάθεσης στη Βουλή του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2013.
Στο άρθρο 3 αναφέρεται ότι οι προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων των υπουργείων, οι οποίοι απολύονται αυτοδίκαια από την υπηρεσία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, μπορούν μετά από αίτησή τους να παραμείνουν στην υπηρεσία μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση νέων προϊσταμένων και εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους.
Η ισχύς της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πηγή: tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου