Μόνον οι όροι των τεσσάρων συμβάσεων παραχώρησης του 2007, που προβλέπουν τσουχτερές αυξήσεις στην τιμή των διοδίων και λειτουργία νέων σταθμών στα κομμάτια του εθνικού οδικού δικτύου που κατασκευάσθηκαν ως δημόσια έργα στο παρελθόν, τηρούνται ευλαβικά από την κυβέρνηση με τη συνδρομή της Ε.Ε. στις τροποποιημένες συμβάσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή την Παρασκευή.
Η μετατροπή των υποχρεώσεων εργολάβων, παραχωρησιούχων και τραπεζών για χρηματοδότηση των έργων σε καραμπινάτη κρατική ενίσχυση δεν νοθεύει τον ανταγωνισμό. Το Δημόσιο με το "καλημέρα" καλύπτει το χρηματοδοτικό κενό με 1,14 δισ. ευρώ αυξάνοντας τη χρηματοδοτική συμβολή, παρ' ότι "φεύγουν" από τις συμβάσεις 300 χλμ. και άνω με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ κυρίως και θυσία πολύτιμων μεσαίων και μικρών έργων στην περιφέρεια, τα οποία απεντάσσονται.
Σε αυτό το ποσό προστίθενται οι αποζημιώσεις 404 εκατ. ευρώ έως τον Ιούνιο του 2013 επειδή οι κοινοπραξίες σταμάτησαν τα έργα άλλα 170 εκατ. για άλλες "υποχρεώσεις" πάντα του Δημοσίου και άλλα πολλά του παρελθόντος.
Εφόσον κυρωθούν οι συμβάσεις από τη Βουλή και λάβουν την τελική έγκριση από πολλές και διάφορες διευθύνσεις της Κομισιόν αλλά και του σώματος των επιτρόπων, η νέα χρόνια από 1η Ιανουαρίου φέρνει αυξήσεις - φωτιά στις τιμές των διοδίων στα τέσσερα έργα παραχώρησης. Στη Νέα Οδό, Μεταμόρφωση - Σκάρφεια (πριν από τη Λαμία), οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων φτάνουν και το 66%, καθώς η χρέωση των διοδίων από δυόμισι λεπτά το χιλιόμετρο ανεβαίνει στα τέσσερα λεπτά για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων
Αθήνα - Λαμία
Σήμερα λειτουργούν οκτώ σταθμοί, μετωπικοί και πλευρικοί, ενώ προβλέπεται ο υφιστάμενος σταθμός διοδίων Σχηματαρίου να καταργηθεί και η χρέωση του τμήματος Σχηματάρι - Χαλκίδα να γίνεται στον υπό κατασκευή μετωπικό σταθμό διοδίων στο Βαθύ από την 01.01.2015. Επιπλέον θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί του Αγ. Στεφάνου από τον Ιούλιο του 2014 και της Βαρυμπόμπης από τον Ιούλιο του 2015. Στους συχνούς χρήστες που θα πληρώνουν με πομποδέκτη θα εφαρμοστούν κλιμακωτές εκπτώσεις στους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων.
Η μετατροπή των υποχρεώσεων εργολάβων, παραχωρησιούχων και τραπεζών για χρηματοδότηση των έργων σε καραμπινάτη κρατική ενίσχυση δεν νοθεύει τον ανταγωνισμό. Το Δημόσιο με το "καλημέρα" καλύπτει το χρηματοδοτικό κενό με 1,14 δισ. ευρώ αυξάνοντας τη χρηματοδοτική συμβολή, παρ' ότι "φεύγουν" από τις συμβάσεις 300 χλμ. και άνω με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ κυρίως και θυσία πολύτιμων μεσαίων και μικρών έργων στην περιφέρεια, τα οποία απεντάσσονται.
Σε αυτό το ποσό προστίθενται οι αποζημιώσεις 404 εκατ. ευρώ έως τον Ιούνιο του 2013 επειδή οι κοινοπραξίες σταμάτησαν τα έργα άλλα 170 εκατ. για άλλες "υποχρεώσεις" πάντα του Δημοσίου και άλλα πολλά του παρελθόντος.
Εφόσον κυρωθούν οι συμβάσεις από τη Βουλή και λάβουν την τελική έγκριση από πολλές και διάφορες διευθύνσεις της Κομισιόν αλλά και του σώματος των επιτρόπων, η νέα χρόνια από 1η Ιανουαρίου φέρνει αυξήσεις - φωτιά στις τιμές των διοδίων στα τέσσερα έργα παραχώρησης. Στη Νέα Οδό, Μεταμόρφωση - Σκάρφεια (πριν από τη Λαμία), οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων φτάνουν και το 66%, καθώς η χρέωση των διοδίων από δυόμισι λεπτά το χιλιόμετρο ανεβαίνει στα τέσσερα λεπτά για όλες τις κατηγορίες των οχημάτων
Αθήνα - Λαμία
Σήμερα λειτουργούν οκτώ σταθμοί, μετωπικοί και πλευρικοί, ενώ προβλέπεται ο υφιστάμενος σταθμός διοδίων Σχηματαρίου να καταργηθεί και η χρέωση του τμήματος Σχηματάρι - Χαλκίδα να γίνεται στον υπό κατασκευή μετωπικό σταθμό διοδίων στο Βαθύ από την 01.01.2015. Επιπλέον θα λειτουργήσουν πλευρικοί σταθμοί του Αγ. Στεφάνου από τον Ιούλιο του 2014 και της Βαρυμπόμπης από τον Ιούλιο του 2015. Στους συχνούς χρήστες που θα πληρώνουν με πομποδέκτη θα εφαρμοστούν κλιμακωτές εκπτώσεις στους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων.
Μαλιακός - Κλειδί
Στον οδικό άξονα Αιγαίου Α.Ε., με εννιά σταθμούς, έξι μετωπικούς και τρεις πλευρικούς, από 1.1.2014, στους σταθμούς διοδίων Πελασγίας και Μοσχοχωρίου, το αντίτιμο του διοδίου αυξάνεται έως και 33%, ενώ στους υπόλοιπους παραμένει το ίδιο και σε κάποιες περιπτώσεις η μείωση είναι οριακή, καθώς δεν ξεπερνάει τα 10 λεπτά.
Ελευσίνα - Πάτρα
Οι σταθμοί διοδίων Ελευσίνας και Ισθμού, στον οδικό άξονα Ελευσίνας - Κορίνθου, ο οποίος έχει κατασκευαστεί στο παρελθόν με δημόσιο χρήμα, θα εισπράττονται διόδια και στις δύο κατευθύνσεις, με την αύξηση στην τιμή του διοδίου να ξεκινάει από 12,50% και να φτάνει το 36%. Επίσης θα λειτουργήσουν οι πλευρικοί σταθμοί Ν. Περάμου, Πάχης και Αγ. Θεοδώρων και στις δύο κατευθύνσεις. Μέχρι τώρα ο σταθμός της Ν. Περάμου λειτουργεί στην κατεύθυνση προς Κόρινθο, των Αγ. Θεοδώρων και στις δύο κατευθύνσεις, ενώ της Πάχης δεν λειτουργεί.
Στον υπό κατασκευή άξονα Κορίνθου - Πατρών, μέχρι την ολοκλήρωσή του, θεωρητικά στις αρχές του 2016, η τιμή π.χ. για τα Ι.Χ. θα μειωθεί από 3,10 στα 2,50 ευρώ. Μετά θα ισχύσει η χρέωση διπλής κατεύθυνσης και εκτός των πλευρικών θα προστεθούν μετωπικοί σταθμοί στο Ρίο (σήμερα "εισπράττει" στην κατεύθυνση προς Αθήνα), Νικολέικα και Ζευγολατιό (τώρα λειτουργεί στην κατεύθυνση προς Πάτρα).
Στον οδικό άξονα - φάντασμα Κεντρικής Ελλάδας, για τον οποίο προβλέπεται να κατασκευαστούν μόνον 90 χλμ., από την Ξυνιάδα, στον Δομοκό, έως τα Τρίκαλα, θα συνεχίσει η είσπραξη του διοδίου 1,65 ευρώ για τα Ι.Χ. στον σταθμό διοδίων της Αγίας Τριάδας, στο ύψος των Θερμοπυλών, της εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας.
Λ. ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ
AYΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου