ΙΟΒΕ: ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ!
Επιδείνωση κατέγραψε το οικονομικό κλίμα τον Απρίλιο σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας που καταρτίζει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ''think tank'' του ΣΕΒ.
Αναλυτικότερα, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα υποχώρησε για δεύτερο κατά σειρά μήνα τον Απρίλιο και διαμορφώθηκε στις 74,2 μονάδες (από 78,4 μονάδες), φτάνοντας ουσιαστικά τα επίπεδα του Μαρτίου 2010. 'Έτσι μέχρι, και αυτοί που θεώρησαν το Μνημόνιο, ως μάννα εξ΄ουρανού για την κινεζοποίηση της εργατικής τάξης, παραδέχονται ουσιαστικά την αποτυχία του!
Πιο αναλυτικά, η νέα πτώση εκπορεύεται από την επιδείνωση του κλίματος κυρίως σε Βιομηχανία και Λιανικό Εμπόριο, ενώ και στην πλευρά της ζήτησης σημειώνεται πτώση στην καταναλωτική
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ευρωζώνη, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος υποχώρησε τον Απρίλιο κατά 2,3 και 1,1 μονάδες, φθάνοντας στις 105,1 και 106,2 μονάδες αντίστοιχα.
Δεν έχουν διαμορφωθεί δηλαδή συνθήκες σταθεροποίησης της οικονομίας, καθώς η αβεβαιότητα για πλήθος παραμέτρων της οικονομικής πολιτικής εμμένει. Αναλυτικότερα:
• Στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις της παραγωγής περιορίζονται, με το σχετικό δείκτη να είναι πλέον αρνητικός, ενώ έντονη είναι η πτώση που καταγράφεται και στις ήδη πολύ αρνητικές εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο της ζήτησης και των παραγγελιών. Τέλος, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα αυξάνονται, υποδηλώνοντας διόγκωση.
• Στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο εργασιών περιορίζονται τον Απρίλιο, ενώ οι αντίστοιχες για την τρέχουσα πορεία της ζήτησης επιδεινώνονται οριακά, με τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη πορεία της να παραμένουν αμετάβλητες.
• Στο Λιανικό Εμπόριο, η αύξηση του ΦΠΑ και οι μειώσεις μισθών οδήγησαν σε σημαντική πτώση τις οποίες καταγράφουν οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις, η οποία είναι ακόμη βαθύτερη στις προβλέψεις για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο τρίμηνο. Τέλος, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα κινούνται προς τα πάνω, υποδηλώνοντας χαμηλότερη ρευστοποίηση.
• Στις Κατασκευές, οι εκτιμήσεις για το επίπεδο προγράμματος εργασιών των επιχειρήσεων βελτιώνονται για δεύτερο μήνα, εξέλιξη που όμως αντισταθμίζεται από την πτώση στις προβλέψεις για την απασχόληση του τομέα, οι οποίες καταγράφουν τον Απρίλιο ιστορικά χαμηλό ρεκόρ.
Υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, μετά από ένα τρίμηνο ανοδικής πορείας, υποχωρεί τον Απρίλιο και διαμορφώνεται στις -70 μονάδες (από -66,2 μονάδες).
Οι προσδοκίες των καταναλωτών, έναν χρόνο μετά την προσφυγή στο μηχανισμό στήριξης έχουν επιδεινωθεί, καθώς η αβεβαιότητα για παραμέτρους της οικονομικής πολιτικής που αγγίζουν την καθημερινότητά τους εμμένει και χαρακτηρίζει το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον.
Αποτέλεσμα είναι η ευρεία πλειονότητα των καταναλωτών να δυσπιστεί απέναντι στη δυνατότητα ανάκαμψης της οικονομίας.
Οι Έλληνες καταναλωτές διατηρούν σταθερά, για περισσότερο από έναν χρόνο πλέον, την πρωτιά της απαισιοδοξίας, ενώ ακολουθούν, με διαφορά όμως άνω των 25 μονάδων, η Ρουμανία και η Πορτογαλία.
Οι μέσοι ευρωπαϊκοί δείκτες περιορίζονται οριακά στην ΕΕ και την Ευρωζώνη και διαμορφώνονται αντίστοιχα στις -13,9 και -11,6 μονάδες, ενώ από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, επτά (Δανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Αυστρία, Φινλανδία, Σουηδία) παρουσιάζουν τον Μάρτιο θετικούς δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
iskra
Επιδείνωση κατέγραψε το οικονομικό κλίμα τον Απρίλιο σύμφωνα με την Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας που καταρτίζει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ''think tank'' του ΣΕΒ.
Αναλυτικότερα, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα υποχώρησε για δεύτερο κατά σειρά μήνα τον Απρίλιο και διαμορφώθηκε στις 74,2 μονάδες (από 78,4 μονάδες), φτάνοντας ουσιαστικά τα επίπεδα του Μαρτίου 2010. 'Έτσι μέχρι, και αυτοί που θεώρησαν το Μνημόνιο, ως μάννα εξ΄ουρανού για την κινεζοποίηση της εργατικής τάξης, παραδέχονται ουσιαστικά την αποτυχία του!
Πιο αναλυτικά, η νέα πτώση εκπορεύεται από την επιδείνωση του κλίματος κυρίως σε Βιομηχανία και Λιανικό Εμπόριο, ενώ και στην πλευρά της ζήτησης σημειώνεται πτώση στην καταναλωτική
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ευρωζώνη, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος υποχώρησε τον Απρίλιο κατά 2,3 και 1,1 μονάδες, φθάνοντας στις 105,1 και 106,2 μονάδες αντίστοιχα.
Δεν έχουν διαμορφωθεί δηλαδή συνθήκες σταθεροποίησης της οικονομίας, καθώς η αβεβαιότητα για πλήθος παραμέτρων της οικονομικής πολιτικής εμμένει. Αναλυτικότερα:
• Στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις της παραγωγής περιορίζονται, με το σχετικό δείκτη να είναι πλέον αρνητικός, ενώ έντονη είναι η πτώση που καταγράφεται και στις ήδη πολύ αρνητικές εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο της ζήτησης και των παραγγελιών. Τέλος, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα αυξάνονται, υποδηλώνοντας διόγκωση.
• Στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο εργασιών περιορίζονται τον Απρίλιο, ενώ οι αντίστοιχες για την τρέχουσα πορεία της ζήτησης επιδεινώνονται οριακά, με τις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη πορεία της να παραμένουν αμετάβλητες.
• Στο Λιανικό Εμπόριο, η αύξηση του ΦΠΑ και οι μειώσεις μισθών οδήγησαν σε σημαντική πτώση τις οποίες καταγράφουν οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις, η οποία είναι ακόμη βαθύτερη στις προβλέψεις για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο τρίμηνο. Τέλος, οι εκτιμήσεις για τα αποθέματα κινούνται προς τα πάνω, υποδηλώνοντας χαμηλότερη ρευστοποίηση.
• Στις Κατασκευές, οι εκτιμήσεις για το επίπεδο προγράμματος εργασιών των επιχειρήσεων βελτιώνονται για δεύτερο μήνα, εξέλιξη που όμως αντισταθμίζεται από την πτώση στις προβλέψεις για την απασχόληση του τομέα, οι οποίες καταγράφουν τον Απρίλιο ιστορικά χαμηλό ρεκόρ.
Υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, μετά από ένα τρίμηνο ανοδικής πορείας, υποχωρεί τον Απρίλιο και διαμορφώνεται στις -70 μονάδες (από -66,2 μονάδες).
Οι προσδοκίες των καταναλωτών, έναν χρόνο μετά την προσφυγή στο μηχανισμό στήριξης έχουν επιδεινωθεί, καθώς η αβεβαιότητα για παραμέτρους της οικονομικής πολιτικής που αγγίζουν την καθημερινότητά τους εμμένει και χαρακτηρίζει το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον.
Αποτέλεσμα είναι η ευρεία πλειονότητα των καταναλωτών να δυσπιστεί απέναντι στη δυνατότητα ανάκαμψης της οικονομίας.
Οι Έλληνες καταναλωτές διατηρούν σταθερά, για περισσότερο από έναν χρόνο πλέον, την πρωτιά της απαισιοδοξίας, ενώ ακολουθούν, με διαφορά όμως άνω των 25 μονάδων, η Ρουμανία και η Πορτογαλία.
Οι μέσοι ευρωπαϊκοί δείκτες περιορίζονται οριακά στην ΕΕ και την Ευρωζώνη και διαμορφώνονται αντίστοιχα στις -13,9 και -11,6 μονάδες, ενώ από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, επτά (Δανία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Αυστρία, Φινλανδία, Σουηδία) παρουσιάζουν τον Μάρτιο θετικούς δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
iskra
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου