Ξεροσταλιάζει περιμένοντας στις στάσεις το επιβατικό κοινό της Αθήνας. Οι χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, στην εποχή του Μνημονίου, νιώθουν καθημερινά στο πετσί τους τι σημαίνει συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου, περιμένοντας ακόμα και μισή ώρα να περάσει το λεωφορείο ή το τρόλεϊ.
Τα άδεια ταμεία των συγκοινωνιακών φορέων, τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα που οφείλουν να παρουσιάσουν, όπως επιτάσσει ο πρόσφατος νόμος για τα ΜΜΜ, και οι συνταξιοδοτήσεις έχουν στείλει μεγάλο μέρος του στόλου της ΕΘΕΛ και των ΗΛΠΑΠ στα αμαξοστάσια και την ακινησία. Φυσικά, ο πρώτος χαμένος είναι ο επιβάτης, που και πληρώνει 40% ακριβότερο εισιτήριο σε σχέση με πέρυσι και καθυστερεί να πάει στη δουλειά του.
Λιγότερες βάρδιες
Η μείωση των δρομολογίων ξεκίνησε μετά την ψήφιση του νόμου. Μέχρι τότε, οι οδηγοί δούλευαν για έξι ημέρες και μετά δικαιούνταν δύο μέρες ρεπό. Ελλείψει οδηγών και για να καλυφθούν τα κενά στα δρομολόγια, οι περισσότεροι δούλευαν στα ρεπό τους, λαμβάνοντας την αντίστοιχη αμοιβή. Η επιχορήγηση από το κράτος του κοινωνικού αυτού αγαθού περιορίστηκε στο ελάχιστο και έτσι η διαδικασία αυτή σταμάτησε.
Αποτέλεσμα ήταν τον περασμένο Απρίλιο να λειτουργεί η ΕΘΕΛ με 1.300 βάρδιες λιγότερες απ' ό,τι τον Μάρτιο. Βάσει οργανογράμματος, για να βγαίνει σωστά το συγκοινωνιακό έργο, οι βάρδιες δεν πρέπει να είναι λιγότερες από 3.700 και τον προσεχή Σεπτέμβριο, όταν θα μεταταχθούν οι 195 οδηγοί, αναμένεται να πέσουν κάτω από τις 3.000.
Από τα 2.192 λεωφορεία που διαθέτει η ΕΘΕΛ, τα 800 παραμένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, είτε γιατί δεν υπάρχουν οδηγοί να τα κινήσουν είτε διότι είναι χαλασμένα και δεν υπάρχουν κονδύλια για να επισκευαστούν. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στα ΗΛΠΑΠ, με 170 τρόλεϊ «τακαρισμένα», σε σύνολο 360, με αποτέλεσμα σε κάθε γραμμή να λείπουν 4-5 δρομολόγια ημερησίως.
Ετσι, το επιβατικό κοινό αναγκάζεται να περιμένει στις στάσεις, αντί για 10 λεπτά, από 20 και πάνω, με το μέσο όρο αναμονής να αγγίζει σε πολλές περιπτώσεις το μισάωρο. Μάλιστα, κάποιες μέρες της εβδομάδας τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κινούνται με προγραμματισμό δρομολογίων Σαββατοκύριακου.
«Αυτά είναι τα αποτελέσματα του νόμου. Κάποιοι σταμάτησαν τον αγώνα και έσβησαν τα φώτα, λέγοντας ότι ο νόμος θα κάνει καλό στις συγκοινωνίες και τους επιβάτες. Και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα. Θα τα δούμε όλα, όταν τελειώσουν τα λεφτά των φορέων, αφού, σύμφωνα με το νόμο Ρέππα, οι εταιρείες απαγορεύεται να δανειστούν με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου», λέει στην «Ε» ο πρώην πρόεδρος της ΕΘΕΛ Νίκος Κουλουμπαρίτσης. «Θα αναγκαστούν να δανειστούν υποθηκεύοντας περιουσιακά στοιχεία...».
Ο κ. Κουλουμπαρίτσης «δείχνει» την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «Τον αγώνα τον κάναμε για δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και για να μη χάσουν οι εργαζόμενοι τα δικαιώματά τους. Παρ' όλ' αυτά, κάποιοι θεώρησαν ότι τα δικά τους δικαιώματα είναι ισχυρότερα. Θα πρέπει κάποια στιγμή ο κ. Τσιόκας (γ.γ. του ΥΠΟΜΕΔΙ) να απολογηθεί γι' αυτά».
Αποστασιοποιούνται
Χαρακτηριστικό δε του κλίματος που επικρατεί στους κόλπους των συνδικαλιστών που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ και τους τελευταίους μήνες αποστασιοποιούνται από την κυβέρνηση, είναι και η κατακεραύνωση του κυβερνώντος κόμματος από κάποιον που έχει αναδειχθεί μέσα από αυτό: «Πού ακούστηκε, μια σοσιαλιστική κυβέρνηση αφήνει τους εργαζόμενους να ξεροσταλιάζουν στις στάσεις; Το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να καταλάβει ότι η κοινωνική συνοχή είναι συνυφασμένη με την οικονομική συνοχή. Κι όσοι δεν νιώθουν μέσα από αυτό ΠΑΣΟΚ, καιρός είναι να το δηλώσουν, για να ξέρουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε. Επιτέλους, θα πρέπει να σωθούμε από τους σωτήρες μας...».
enet
Τα άδεια ταμεία των συγκοινωνιακών φορέων, τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα που οφείλουν να παρουσιάσουν, όπως επιτάσσει ο πρόσφατος νόμος για τα ΜΜΜ, και οι συνταξιοδοτήσεις έχουν στείλει μεγάλο μέρος του στόλου της ΕΘΕΛ και των ΗΛΠΑΠ στα αμαξοστάσια και την ακινησία. Φυσικά, ο πρώτος χαμένος είναι ο επιβάτης, που και πληρώνει 40% ακριβότερο εισιτήριο σε σχέση με πέρυσι και καθυστερεί να πάει στη δουλειά του.
Λιγότερες βάρδιες
Η μείωση των δρομολογίων ξεκίνησε μετά την ψήφιση του νόμου. Μέχρι τότε, οι οδηγοί δούλευαν για έξι ημέρες και μετά δικαιούνταν δύο μέρες ρεπό. Ελλείψει οδηγών και για να καλυφθούν τα κενά στα δρομολόγια, οι περισσότεροι δούλευαν στα ρεπό τους, λαμβάνοντας την αντίστοιχη αμοιβή. Η επιχορήγηση από το κράτος του κοινωνικού αυτού αγαθού περιορίστηκε στο ελάχιστο και έτσι η διαδικασία αυτή σταμάτησε.
Αποτέλεσμα ήταν τον περασμένο Απρίλιο να λειτουργεί η ΕΘΕΛ με 1.300 βάρδιες λιγότερες απ' ό,τι τον Μάρτιο. Βάσει οργανογράμματος, για να βγαίνει σωστά το συγκοινωνιακό έργο, οι βάρδιες δεν πρέπει να είναι λιγότερες από 3.700 και τον προσεχή Σεπτέμβριο, όταν θα μεταταχθούν οι 195 οδηγοί, αναμένεται να πέσουν κάτω από τις 3.000.
Από τα 2.192 λεωφορεία που διαθέτει η ΕΘΕΛ, τα 800 παραμένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια, είτε γιατί δεν υπάρχουν οδηγοί να τα κινήσουν είτε διότι είναι χαλασμένα και δεν υπάρχουν κονδύλια για να επισκευαστούν. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στα ΗΛΠΑΠ, με 170 τρόλεϊ «τακαρισμένα», σε σύνολο 360, με αποτέλεσμα σε κάθε γραμμή να λείπουν 4-5 δρομολόγια ημερησίως.
Ετσι, το επιβατικό κοινό αναγκάζεται να περιμένει στις στάσεις, αντί για 10 λεπτά, από 20 και πάνω, με το μέσο όρο αναμονής να αγγίζει σε πολλές περιπτώσεις το μισάωρο. Μάλιστα, κάποιες μέρες της εβδομάδας τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κινούνται με προγραμματισμό δρομολογίων Σαββατοκύριακου.
«Αυτά είναι τα αποτελέσματα του νόμου. Κάποιοι σταμάτησαν τον αγώνα και έσβησαν τα φώτα, λέγοντας ότι ο νόμος θα κάνει καλό στις συγκοινωνίες και τους επιβάτες. Και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα. Θα τα δούμε όλα, όταν τελειώσουν τα λεφτά των φορέων, αφού, σύμφωνα με το νόμο Ρέππα, οι εταιρείες απαγορεύεται να δανειστούν με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου», λέει στην «Ε» ο πρώην πρόεδρος της ΕΘΕΛ Νίκος Κουλουμπαρίτσης. «Θα αναγκαστούν να δανειστούν υποθηκεύοντας περιουσιακά στοιχεία...».
Ο κ. Κουλουμπαρίτσης «δείχνει» την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «Τον αγώνα τον κάναμε για δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και για να μη χάσουν οι εργαζόμενοι τα δικαιώματά τους. Παρ' όλ' αυτά, κάποιοι θεώρησαν ότι τα δικά τους δικαιώματα είναι ισχυρότερα. Θα πρέπει κάποια στιγμή ο κ. Τσιόκας (γ.γ. του ΥΠΟΜΕΔΙ) να απολογηθεί γι' αυτά».
Αποστασιοποιούνται
Χαρακτηριστικό δε του κλίματος που επικρατεί στους κόλπους των συνδικαλιστών που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ και τους τελευταίους μήνες αποστασιοποιούνται από την κυβέρνηση, είναι και η κατακεραύνωση του κυβερνώντος κόμματος από κάποιον που έχει αναδειχθεί μέσα από αυτό: «Πού ακούστηκε, μια σοσιαλιστική κυβέρνηση αφήνει τους εργαζόμενους να ξεροσταλιάζουν στις στάσεις; Το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να καταλάβει ότι η κοινωνική συνοχή είναι συνυφασμένη με την οικονομική συνοχή. Κι όσοι δεν νιώθουν μέσα από αυτό ΠΑΣΟΚ, καιρός είναι να το δηλώσουν, για να ξέρουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε. Επιτέλους, θα πρέπει να σωθούμε από τους σωτήρες μας...».
enet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου