Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Ενδιαφέρον για τα φιλέτα Μεταφορών - Επικοινωνιών

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΟΤΕ, «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», ΕΛΤΑ ΚΑΙ Η ΓΡΑΜΜΗ ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΟΣΕ
Εκτός από τον ΟΤΕ, η αποκρατικοποίηση του οποίου έχει πάρει από προχθές το δρόμο της, ποντάρει σε ακόμη δύο καλά «χαρτιά»: το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τα ΕΛΤΑ.
Πρόκειται για τα «εύκολα» κομμάτια του προγράμματος ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, αφού οι επιχειρήσεις αυτές αποτελούν φιλέτα για επενδυτές και αγοραστές.
Οσον αφορά τον ΟΤΕ, μετά την επιστολή του Γ. Παπακωνσταντίνου προς την DT, η διαδικασία των σκληρών διαπραγματεύσεων αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές της εβδομάδας, με την ελληνική κυβέρνηση να επιθυμεί την πώληση όλου του ποσοστού της (16%) και όχι μόνο του 10%.
Φυσικά, ο γερμανικός κολοσσός θα θέσει σύμφωνα με πληροφορίες δύο βασικούς όρους: την αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς και τον περιορισμό του ρόλου της ρυθμιστικής αρχής.
Από το 10%, το Ελληνικό Δημόσιο αναμένεται να εισπράξει γύρω στα 400 εκατ. ευρώ, ενώ για το υπόλοιπο 6% οι διαπραγματεύσεις αναμένονται ιδίαιτερα σκληρές. Το πιθανότερο είναι ότι θα πωληθεί στην ισχύουσα χρηματιστηριακή τιμή, οπότε υπολογίζεται γύρω στα 230 εκατ.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει ήδη αρχίσει να προσελκύει το ενδιαφέρον των επενδυτών. Το Δημόσιο κατέχει το 55% του μετοχικού κεφαλαίου και από το 2002 μέχρι το 2010 είχε εισπράξει 755,3 εκατ. από τα έσοδα του αεροδρομίου.
Εκτός από τη Hochtief, που αυτή τη στιγμή κατέχει το 40,1% και ενδιαφέρεται για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ενδιαφέρον για την αγορά του 20% εκδήλωσε η Fraport, η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης.
**Σημαντικό ρόλο στην είσπραξη κεφαλαίων θα παίξουν και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στα οποία το Δημόσιο κατέχει το 90% του μετοχικού κεφαλαίου και, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, σκοπεύει να πουλήσει το 40%.
**Ιδιαίτερα χλομό, όμως, είναι το τοπίο όσον αφορά τους υπόλοιπους στόχους της κυβέρνησης στον τομέα των μεταφορών, με πιθανότερο σενάριο ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε να μην αποφέρουν τα προσδοκώμενα είτε να μην υπάρχει καθόλου ενδιαφέρον.
Εάν και όταν εκδηλωθεί ενδιαφέρον (ακόμη δεν έχει οριστεί σύμβουλος...), αυτό θα είναι για το φιλέτο που ακούει στο όνομα άξονας Αθήνα- Θεσσαλονίκη. Οπότε το Δημόσιο, προκειμένου να ξεφορτωθεί τα ζημιογόνα κομμάτια, θα αναγκαστεί να δώσει όλο το πακέτο.
Περιφερειακά αεροδρόμια
**Παρόμοιο είναι το σενάριο και για τα 34 περιφερειακά αεροδρόμια, αφού τα περισσότερα εξ αυτών (π.χ. Κάσος) δεν έχουν ιδιαίτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Ετσι η κυβέρνηση προσανατολίζεται στη λύση να διατεθούν επτά «πακέτα», στο καθένα από τα οποία θα υπάρχουν και φιλέτα και μικρά αεροδρόμια.