Η διαρκής σημασία του Παλαιστινιακού αλλά και η επικαιροποίησή του από την αποστολή του Στολίσκου της Ελευθερίας, οδήγησαν στην πραγματοποίηση, την πρώτη ημέρα του Ευρωπαϊκού Φόρουμ, στην Κωνσταντινούπολη συνάντησης για το εκπαιδευτικό φόρουμ για τη Γάζα.
Στην συνάντηση παραβρέθηκαν κυρίως εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, φοιτητές και καλλιτέχνες, από όλον τον κόσμο. Ως «ημερομηνία» για την εξέλιξη του εγχειρήματος ορίστηκε το τέλος Οκτώβρη και στόχος είναι όχι μόνο να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά της Γάζας να έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υλικό παιδείας και καλλιέργειας κριτικής ικανότητας, αλλά και εκπαιδευτικοί και μαθητές να έρθουν μέσω τηλε-εργασίας σε αμεσότερη επαφή με την πραγματικότητα της Γάζας και των παιδιών της. Το Φόρουμ θα συνοδευτεί, έως τη διεξαγωγή του, από παγκόσμια Καμπάνια για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και την Ακαδημαϊκή Ελευθερία στην Παλαιστίνη.
Από την πλευρά μας (η υπογράφουσα κι η Μαριάντζελα από το Bella Ciao) προτείναμε την πριμοδότηση της συμμετοχής των παιδιών της Δύσης (κι όχι μόνο) ώστε να «σπάσει» το ύπουλο αποτέλεσμα της τρομοκράτησης, πως το Παλαιστινιακό αφορά μόνο ιδιαίτερους, «ηρωικούς» ανθρώπους κι όχι το σύνολο των πολιτών. Τονίσαμε πως αφορά συνηθισμένους ανθρώπους που τους συνδέει ένας ιδιαίτερος σκοπός. Η πριμοδότηση αυτή μπορεί να επιτευχθεί μέσα από αποφάσεις γενικών συνελεύσεων που θα ορίζουν «διαγωνισμούς» στους τομείς αιχμής με «έπαθλο» τη ζωντανή επικοινωνία-συμμετοχή στο ηλεκτρονικό Φόρουμ με συνομήλικους τους από την Παλαιστίνη. Παράλληλα, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και εκθέσεις φωτογραφίας ώστε να συγκριθεί η «καθημερινότητα» των παιδιών της Γάζας με αυτήν άλλων χωρών. Εφόσον μάλιστα αφορά την κριτική γνώση, μπορούν σε αυτές να ενταχθούν και φωτογραφίες από τις διώξεις άλλων λαών (μηδέ των Εβραίων εξαιρουμένων) ώστε να προκληθεί συζήτηση για τα πολυσχιδή αίτια της ανθρώπινης τραγωδίας δίχως την αναπαραγωγή ρατσισμών.
Δεν χρειάζεται να τονίσουμε την πολλαπλή σημασία του γεγονότος, όχι μόνο για την εκπαίδευση στη Γάζα αλλά και για την εκπαίδευση στη Δύση, αφού επανεπικαιροποιεί τις ανθρωπιστικές επιστήμες και την κριτική γνώση σε εποχές επιβολής εργαλειακής εκπαιδευτικής συνθήκης (προφανώς μονομερώς υπογεγραμμένης).
Κάτι που έρχεται ως αντιδάνειο του ηρωικού αγώνα του Παλαιστινιακού λαού (που συχνά δείχνει να ξεπερνά τις πολιτικές και θρησκευτικές ηγεσίες του) προς εμάς τους παθητικοποιημένους σε σημαντικό βαθμό Δυτικούς.
Όποιος-α, ατομικά ή συλλογικά, θέλει να συμμετέχει σε αυτήν την ανοιχτή διαδικασία μπορεί να απευθυνθεί στην ηλεκτρονική σελίδα www.wef-palestine.org
Είναι ένα ακόμη βήμα ώστε μέσα από το στοίχημα της ανθρώπινης αλληλεγγύης που παραμένει πολιτικά «ζωντανό», ν΄ απαντήσουμε στους «φασισμούς που μέλλονται για νά ‘ρθουν», λιγάκι πιο προετοιμασμένοι, ίσως, από άλλοτε…
Στην συνάντηση παραβρέθηκαν κυρίως εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, φοιτητές και καλλιτέχνες, από όλον τον κόσμο. Ως «ημερομηνία» για την εξέλιξη του εγχειρήματος ορίστηκε το τέλος Οκτώβρη και στόχος είναι όχι μόνο να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά της Γάζας να έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υλικό παιδείας και καλλιέργειας κριτικής ικανότητας, αλλά και εκπαιδευτικοί και μαθητές να έρθουν μέσω τηλε-εργασίας σε αμεσότερη επαφή με την πραγματικότητα της Γάζας και των παιδιών της. Το Φόρουμ θα συνοδευτεί, έως τη διεξαγωγή του, από παγκόσμια Καμπάνια για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και την Ακαδημαϊκή Ελευθερία στην Παλαιστίνη.
Από την πλευρά μας (η υπογράφουσα κι η Μαριάντζελα από το Bella Ciao) προτείναμε την πριμοδότηση της συμμετοχής των παιδιών της Δύσης (κι όχι μόνο) ώστε να «σπάσει» το ύπουλο αποτέλεσμα της τρομοκράτησης, πως το Παλαιστινιακό αφορά μόνο ιδιαίτερους, «ηρωικούς» ανθρώπους κι όχι το σύνολο των πολιτών. Τονίσαμε πως αφορά συνηθισμένους ανθρώπους που τους συνδέει ένας ιδιαίτερος σκοπός. Η πριμοδότηση αυτή μπορεί να επιτευχθεί μέσα από αποφάσεις γενικών συνελεύσεων που θα ορίζουν «διαγωνισμούς» στους τομείς αιχμής με «έπαθλο» τη ζωντανή επικοινωνία-συμμετοχή στο ηλεκτρονικό Φόρουμ με συνομήλικους τους από την Παλαιστίνη. Παράλληλα, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και εκθέσεις φωτογραφίας ώστε να συγκριθεί η «καθημερινότητα» των παιδιών της Γάζας με αυτήν άλλων χωρών. Εφόσον μάλιστα αφορά την κριτική γνώση, μπορούν σε αυτές να ενταχθούν και φωτογραφίες από τις διώξεις άλλων λαών (μηδέ των Εβραίων εξαιρουμένων) ώστε να προκληθεί συζήτηση για τα πολυσχιδή αίτια της ανθρώπινης τραγωδίας δίχως την αναπαραγωγή ρατσισμών.
Δεν χρειάζεται να τονίσουμε την πολλαπλή σημασία του γεγονότος, όχι μόνο για την εκπαίδευση στη Γάζα αλλά και για την εκπαίδευση στη Δύση, αφού επανεπικαιροποιεί τις ανθρωπιστικές επιστήμες και την κριτική γνώση σε εποχές επιβολής εργαλειακής εκπαιδευτικής συνθήκης (προφανώς μονομερώς υπογεγραμμένης).
Κάτι που έρχεται ως αντιδάνειο του ηρωικού αγώνα του Παλαιστινιακού λαού (που συχνά δείχνει να ξεπερνά τις πολιτικές και θρησκευτικές ηγεσίες του) προς εμάς τους παθητικοποιημένους σε σημαντικό βαθμό Δυτικούς.
Όποιος-α, ατομικά ή συλλογικά, θέλει να συμμετέχει σε αυτήν την ανοιχτή διαδικασία μπορεί να απευθυνθεί στην ηλεκτρονική σελίδα www.wef-palestine.org
Είναι ένα ακόμη βήμα ώστε μέσα από το στοίχημα της ανθρώπινης αλληλεγγύης που παραμένει πολιτικά «ζωντανό», ν΄ απαντήσουμε στους «φασισμούς που μέλλονται για νά ‘ρθουν», λιγάκι πιο προετοιμασμένοι, ίσως, από άλλοτε…
Ελένη Καρασαββίδου
ΕΠΟΧΗ, 25/7/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου