Πριν καν προλάβει η νέα κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς να αναλάβουν τα καθήκοντά τους, πριν καν καλά καλά προλάβουν τα μέλη της να πάνε ναπαραλάβουν τα υπουργεία τους και να ενημερωθούν, ηεγχώρια διαπλοκή, που συνδέεται με μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα και μέσα ενημέρωσης, άρχισε να στέλνει τα μηνύματά της. Να επιχειρεί να θυμίσει ότι είναι εδώ, να προβάλλει τα αιτήματά της και τα συμφέροντά της.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως τουλάχιστον αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, έδρασαν και οι… εργολάβοι. Και ίσως να μην ήταν τυχαία η αναφορά του επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γ. Περιστέρη, στην πρόσφατη γενική συνέλευση του ομίλου σχετικά με τα μεγάλα έργα, τις εκκρεμότητες, τις επιθυμίες των κοινοπραξιών αλλά και τις… «υποχρεώσεις» του Δημοσίου.
Με απλά λόγια, οι κατασκευαστές φρόντισαν να θυμίσουν τις απαιτήσεις τους, τα «θέλω» τους, ασκώντας εμμέσως πιέσεις προς την ηγεσία του νέου διευρυμένου υπουργείου Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών, πριν καν ο κ. Χατζηδάκης παραλάβει το χαρτοφυλάκιό του.
Ο κ. Περιστέρης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συνεταίρου της Ελλάκτωρ, της J&P ΑΒΑΞ, των Γερμανών της Hochtief και των Γάλλων της Vinci στο Κόρινθος–Πάτρα (αλλά και εταίρος Ισπανών στον Ε 65 και την Ιόνια Οδό), επί της ουσίας έθεσε τους άξονες πάνω στους οποίους αναμένει από το υπουργείο να κινηθεί σχετικά με τις οδικές συμβάσεις παραχώρησης, προφανώς μεταφέροντας τα αιτήματα και των άλλων ομίλων.
Τι περιμένουν και τι επιθυμούν τα γκρουπ; Αυτά που από καιρό είχε αποκαλύψει το axiaplus ως αιτήματα–πιέσεις από πλευράς κοινοπραξιών. Τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, το ενδεχόμενο ενεργοποίησης ομολόγων έργων, τη μείωση του τεχνικού αντικειμένου των projects (στον άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα και στον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας), και βέβαια, πάνω απ’ όλα, την είσπραξή και του μεριδίου του Δημοσίου από τα διόδια με πρόσχημα ότι το κράτος δεν έχει εκπληρώσει όλες του τις υποχρεώσεις.
Δηλαδή, όπως παλιότερα οι τράπεζες είχαν ζητήσει, από τα μελλοντικά έσοδα του κράτους από τα διόδια πρώτα το κράτος να πληρώνει τις υποχρεώσεις του για τα έργα και μετά να εισπράττει χρήμα για τον δημόσιο κορβανά. Βέβαια, συνήθως οι εργολάβοι μέχρι πρότινος έβλεπαν μόνο τις «υποχρεώσεις» του κράτους, το οποίο πάντα… φρόντιζε να τους δικαιώνει.
Σε κάθε περίπτωση πάμε για αλλαγές στις συμβάσεις, με την Ευρωπαϊκή Ενωση να έχει δώσει την έγκρισή της, αλλά πρέπει να ενημερωθούν και οι ενδιαφερόμενοι, όπως και η αγορά για αυτές. Επίσης είναι σαφές ότι επίκειται και νέο σχέδιο χρηματοδότησης και επικαιροποίησης των κυκλοφοριακών φόρτων. Πόσω μάλλον αν οι ξένες τράπεζες κάνουν πράξη την απειλή τους να αποχωρήσουν από τη χρηματοδότηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης!
Στο πλαίσιο αυτό, όπως τουλάχιστον αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς, έδρασαν και οι… εργολάβοι. Και ίσως να μην ήταν τυχαία η αναφορά του επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γ. Περιστέρη, στην πρόσφατη γενική συνέλευση του ομίλου σχετικά με τα μεγάλα έργα, τις εκκρεμότητες, τις επιθυμίες των κοινοπραξιών αλλά και τις… «υποχρεώσεις» του Δημοσίου.
Με απλά λόγια, οι κατασκευαστές φρόντισαν να θυμίσουν τις απαιτήσεις τους, τα «θέλω» τους, ασκώντας εμμέσως πιέσεις προς την ηγεσία του νέου διευρυμένου υπουργείου Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών, πριν καν ο κ. Χατζηδάκης παραλάβει το χαρτοφυλάκιό του.
Ο κ. Περιστέρης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, συνεταίρου της Ελλάκτωρ, της J&P ΑΒΑΞ, των Γερμανών της Hochtief και των Γάλλων της Vinci στο Κόρινθος–Πάτρα (αλλά και εταίρος Ισπανών στον Ε 65 και την Ιόνια Οδό), επί της ουσίας έθεσε τους άξονες πάνω στους οποίους αναμένει από το υπουργείο να κινηθεί σχετικά με τις οδικές συμβάσεις παραχώρησης, προφανώς μεταφέροντας τα αιτήματα και των άλλων ομίλων.
Τι περιμένουν και τι επιθυμούν τα γκρουπ; Αυτά που από καιρό είχε αποκαλύψει το axiaplus ως αιτήματα–πιέσεις από πλευράς κοινοπραξιών. Τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, το ενδεχόμενο ενεργοποίησης ομολόγων έργων, τη μείωση του τεχνικού αντικειμένου των projects (στον άξονα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα και στον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας), και βέβαια, πάνω απ’ όλα, την είσπραξή και του μεριδίου του Δημοσίου από τα διόδια με πρόσχημα ότι το κράτος δεν έχει εκπληρώσει όλες του τις υποχρεώσεις.
Δηλαδή, όπως παλιότερα οι τράπεζες είχαν ζητήσει, από τα μελλοντικά έσοδα του κράτους από τα διόδια πρώτα το κράτος να πληρώνει τις υποχρεώσεις του για τα έργα και μετά να εισπράττει χρήμα για τον δημόσιο κορβανά. Βέβαια, συνήθως οι εργολάβοι μέχρι πρότινος έβλεπαν μόνο τις «υποχρεώσεις» του κράτους, το οποίο πάντα… φρόντιζε να τους δικαιώνει.
Σε κάθε περίπτωση πάμε για αλλαγές στις συμβάσεις, με την Ευρωπαϊκή Ενωση να έχει δώσει την έγκρισή της, αλλά πρέπει να ενημερωθούν και οι ενδιαφερόμενοι, όπως και η αγορά για αυτές. Επίσης είναι σαφές ότι επίκειται και νέο σχέδιο χρηματοδότησης και επικαιροποίησης των κυκλοφοριακών φόρτων. Πόσω μάλλον αν οι ξένες τράπεζες κάνουν πράξη την απειλή τους να αποχωρήσουν από τη χρηματοδότηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου