Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του ΕΛΚΕΚΑ, για το μήνα Μάιο, βλέπουμε ότι η ακρίβεια δεν πτοείται από την κρίση.
Είναι γεγονός, ουσιαστικά επιβεβαιώνεται η σταθερή αρνητική πρωτιά της Ελλάδας στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (ένδυση, καύσιμα, μεταφορές, ξενοδοχεία, καφετέριες, ζαχαρώδη κλπ).
Πώς ερμηνεύετε την επιμονή του υψηλού πληθωρισμού (5,3% στην Ελλάδα / 1,6% στην ΕΕ);
Η Ελλάδα είναι «ξέφραγο αμπέλι», ο «παράδεισος» των κερδοσκόπων. Δεν λειτουργεί κανείς ελεγκτικός μηχανισμός, δεν λειτουργεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μιλάμε για μια ασύδοτη αγορά. Έχουμε διαπιστώσει, χαρακτηριστικά, ότι πολυεθνικές πωλούν τα προϊόντα τους στην Ελλάδα έως και 40% ακριβότερα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Και μιλάμε για ακριβώς τα ίδια προϊόντα.
Βεβαίως, έχουμε καρτέλ για παράδειγμα «στα ράφια». Πέντε μεγάλα σουπερμάρκετ ελέγχουν το 80 - 90% των προϊόντων που πωλούνται στην Ελλάδα. Όποια έρευνα αγοράς και να κάνει ο καταναλωτής, δεν μπορεί να βρει άκρη. Γενικότερα, θεωρούμε ότι πρέπει να ασκείται έλεγχος στις τιμές ανάμεσα στον παραγωγό και τον καταναλωτή. Το πρόβλημα αφορά στους μεσάζοντες και στις πολυεθνικές. Υπάρχει μεγάλη διαφορά τιμής από το τελωνείο στο ράφι, εκεί υπάρχει η αισχροκέρδεια. Και είναι μια κατάσταση η οποία δεν επηρεάζεται από την κρίση. Βλέπουμε ότι η κυβέρνηση δεν δεσμεύεται από κάποια απόφαση του ΔΝΤ για να ελέγξει την ακρίβεια, η οποία βέβαια έχει να κάνει και με τους μισθούς. Όσο φτηνά και αν είναι τα προϊόντα, θα είναι ακριβά και πάλι για τους μικρομεσαίους, τους χαμηλόμισθους και τους άνεργους. Έτσι μειώνεται η αγοραστική δύναμη.
Ποια εικόνα έχετε για τη στάση του κόσμου;
Δεχόμαστε καταγγελίες. Βλέπουμε ότι έχει μειωθεί αισθητά η κατανάλωση. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα και οι τιμές είναι «στα ύψη», άρα περιορίζει τις ανάγκες του.
Ποια βήματα θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν για την ενδυνάμωση της παρέμβασης από τις καταναλωτικές οργανώσεις στην Ελλάδα;
Είναι μεγάλο πρόβλημα, έχουν ευθύνες και οι ίδιες οι καταναλωτικές οργανώσεις, οι οποίες είναι κατακερματισμένες. Βέβαια, ευθύνη έχει και η πολιτεία η οποία δεν εκπαιδεύει τον Έλληνα καταναλωτή από το σχολείο, με αποτέλεσμα να υπάρχει σήμερα χαμηλό επίπεδο καταναλωτικής συνείδησης. Πρέπει να ενδυναμωθεί το καταναλωτικό κίνημα. Μπορεί ο καταναλωτής να μποϊκοτάρει μερικά προϊόντα όταν αυτά φτάνουν «στα ύψη» και κρύβουν κερδοσκοπικές τακτικές. Και η συνείδηση του καταναλωτή οφείλει να λειτουργεί ανεξάρτητα από τη σημερινή κρίση.
tvxs
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου