Χρήστος Κάτσικας
Το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε το Σχέδιο «Αθηνά» με τις γνωστές μεγαλοστομίες και τις ανάλογες υποσχετικές για «ανάταξη και αναγέννηση του Εκπαιδευτικού μας συστήματος», «ανάκαμψη της χώρας», «ανάπτυξη ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού» και άλλα ηχηρά παρόμοια.
Από την άλλη, έριξε όλο το ανάθεμα στην «υφιστάμενη κατάσταση» στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση υψώνοντας εισαγγελικό λόγο για τον «κατακερματισμό των τμημάτων», την «ανυπαρξία γνωστικών αντικειμένων», την «ανορθολογική ανάπτυξη» κ.α.
Θέλουμε να το ξεκαθαρίσουμε : Επιδέξιοι «νονός» σε ένα διεστραμμένο ξαναβάφτισμα των λέξεων, σε μια επιχείρηση παραπλάνησης της κοινής γνώμης, το Υπουργείο Παιδείας είπε μισή αλήθεια για να καλύψει στη σκιά της τις ευθύνες, να πριμοδοτήσει αυταπάτες και να «βιδώσει» στέρεα μια συγχορδία ψεμάτων. Να εξηγηθούμε. Η αλήθεια είναι ότι η αταξία στην Ελληνική Ανώτατη εκπαίδευση (τμήματα που είχαν ιδρυθεί στο πόδι για την απορρόφηση κονδυλίων και των πληρωμένων οδηγιών τους, τμήματα με αντικείμενο τιποτολογίας, τμήματα χωρίς προσωπικό και υποδομές, τμήματα σε κάθε Κωμόπολη που μπορούσαν να αποτελέσουν αγκίστρι για την εκλογική πελατεία) έχει πατέρα αυτές τις ίδιες πολιτικές δυνάμεις που σήμερα την ανακαλύπτουν και την κατακεραυνώνουν με σκοπούς και στόχους πολύ διαφορετικούς από αυτούς που εξαγγέλλουν.
Και αυτό γιατί η όλη επιχείρηση δεν συνδέεται με καμιά διάθεση εξορθολογισμού και επίλυσης των πραγματικών προβλημάτων. Δεν συνδέεται με καμιά «αναβάθμιση» της Ανώτατης εκπαίδευσες με κανένα πόνο για τα «πτυχία χωρίς αντίκρυσμα.
Η αναδιάρθρωση που επαγγέλλεται το σχέδιο «Αθηνά» είναι δεμένη με ένα νήμα με τη λογική των περικοπών, της συρρίκνωσης του δημοσίου σε όφελος του ιδιωτικού, της μείωσης των θέσεων εισακτέων και του καλύτερου πλασαρίσματος των δημοσίων ΑΕΙ στις ανάγκες της αγοράς. Συνδέεται, με λίγα λόγια, με τη μνημονιακή πολιτική, που σαν το χέρι ενός ανάποδου Μίδα που ότι πιάνει το μετατρέπει σε αποκαΐδια.
Το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε το Σχέδιο «Αθηνά» με τις γνωστές μεγαλοστομίες και τις ανάλογες υποσχετικές για «ανάταξη και αναγέννηση του Εκπαιδευτικού μας συστήματος», «ανάκαμψη της χώρας», «ανάπτυξη ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού» και άλλα ηχηρά παρόμοια.
Από την άλλη, έριξε όλο το ανάθεμα στην «υφιστάμενη κατάσταση» στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση υψώνοντας εισαγγελικό λόγο για τον «κατακερματισμό των τμημάτων», την «ανυπαρξία γνωστικών αντικειμένων», την «ανορθολογική ανάπτυξη» κ.α.
Θέλουμε να το ξεκαθαρίσουμε : Επιδέξιοι «νονός» σε ένα διεστραμμένο ξαναβάφτισμα των λέξεων, σε μια επιχείρηση παραπλάνησης της κοινής γνώμης, το Υπουργείο Παιδείας είπε μισή αλήθεια για να καλύψει στη σκιά της τις ευθύνες, να πριμοδοτήσει αυταπάτες και να «βιδώσει» στέρεα μια συγχορδία ψεμάτων. Να εξηγηθούμε. Η αλήθεια είναι ότι η αταξία στην Ελληνική Ανώτατη εκπαίδευση (τμήματα που είχαν ιδρυθεί στο πόδι για την απορρόφηση κονδυλίων και των πληρωμένων οδηγιών τους, τμήματα με αντικείμενο τιποτολογίας, τμήματα χωρίς προσωπικό και υποδομές, τμήματα σε κάθε Κωμόπολη που μπορούσαν να αποτελέσουν αγκίστρι για την εκλογική πελατεία) έχει πατέρα αυτές τις ίδιες πολιτικές δυνάμεις που σήμερα την ανακαλύπτουν και την κατακεραυνώνουν με σκοπούς και στόχους πολύ διαφορετικούς από αυτούς που εξαγγέλλουν.
Και αυτό γιατί η όλη επιχείρηση δεν συνδέεται με καμιά διάθεση εξορθολογισμού και επίλυσης των πραγματικών προβλημάτων. Δεν συνδέεται με καμιά «αναβάθμιση» της Ανώτατης εκπαίδευσες με κανένα πόνο για τα «πτυχία χωρίς αντίκρυσμα.
Η αναδιάρθρωση που επαγγέλλεται το σχέδιο «Αθηνά» είναι δεμένη με ένα νήμα με τη λογική των περικοπών, της συρρίκνωσης του δημοσίου σε όφελος του ιδιωτικού, της μείωσης των θέσεων εισακτέων και του καλύτερου πλασαρίσματος των δημοσίων ΑΕΙ στις ανάγκες της αγοράς. Συνδέεται, με λίγα λόγια, με τη μνημονιακή πολιτική, που σαν το χέρι ενός ανάποδου Μίδα που ότι πιάνει το μετατρέπει σε αποκαΐδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου