Στην πρωτοβουλία του Ισραηλινού Υπουργού Εξωτερικών Άβιγκντορ Λίμπερμαν να προσλάβει εταιρειών δημοσίων σχέσεων (PR) σε 10 ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να βελτιωθεί η δημόσια εικόνα του Ισραήλ, αναφέρεται άρθρο του Itamar Eichner στην εφημερίδα «Yedioth Ahronoth».Ακολουθούν αποσπάσματα:
Η διαφημιστική εκστρατεία σκοπεύει να δείξει στους Ευρωπαίους ότι το Ισραήλ πέραν από τη σύγκρουση με τους Παλαιστινίους, είναι μία σύγχρονη και ευημερούσα χώρα με πολλές πτυχές. [...]Το Υπουργείο Εξωτερικών αποφάσισε να διεξάγει την εν λόγω εκστρατεία, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 24 εκατ. ευρώ ετησίως, στα πιο σημαντικά και με μεγαλύτερη επιρροή κράτη της γηραιάς ηπείρου: Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία και Τσεχία. Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που το Ισραήλ επιστρατεύει ιδιωτικές εταιρείες PR σε τέτοια κλίμακα στην Ευρώπη.
Στο παρελθόν, το Ισραήλ είχε προσλάβει τον Χάουαρντ Ρουμπενστάιν, Αμερικανό ειδικό σε θέματα PR, κατά την περίοδο της επιχείρησης Defensive Shield (2002), ενώ το 2004, πλήρωσε για τις υπηρεσίες μιας γαλλικής εταιρείας PR, ονόματι Publicis, στο πλαίσιο της συζήτησης που διεξαγόταν στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για τον διαχωριστικό τείχος στη Δυτική Όχθη.
Στο μεταξύ, ως άκρως προβληματικά χαρακτηρίζονται τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων που λαμβάνουν οι ισραηλινές πρεσβείες στην Ευρώπη κατά τους τελευταίους μήνες.
Η πλειοψηφία της ευρωπαϊκής γνώμης υποστηρίζει τους Παλαιστινίους, οι οποίοι εκλαμβάνονται ως τα θύματα της σύγκρουσης, σε αντίθεση με τους ‘πολεμοχαρείς’ και ‘θρησκευτικά φανατισμένους’ Ισραηλινούς. Παράλληλα, σε ορισμένες χώρες όπως η Βρετανία, η Σουηδία και η Νορβηγία, παρατηρείται ένα αυξανόμενο μποϊκοτάρισμα των ισραηλινών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από τους εποικισμούς.
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εκπονήσει το ισραηλινό Υπουργείο Εξωτερικών, οι πρεσβείες στις προαναφερθείσες χώρες οφείλουν άμεσα να βρουν τρεις εταιρείες PR, ζητώντας προσφορές καθώς και πλάνα συνεργασίας.
Στόχος είναι η παροχή καθοδήγησης στις εν λόγω πρεσβείες από τους Ευρωπαίους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων και η διεξαγωγή δύο δημοσκοπήσεων [πριν από την έναρξη της διαφημιστικής εκστρατείας και στα τέλη του τρέχοντος έτους] προκειμένου να αποτιμηθεί η αποτελεσματικότητα της συνεργασίας και η σκοπιμότητα συνέχισής της.
Σημειώνεται ότι οι επιλεγείσες χώρες εντάσσονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει εκείνες στην οποία η δημόσια εικόνα του Ισραήλ είναι ιδιαίτερα προβληματική, όπως η Βρετανία, η Ισπανία και οι Σκανδιναβικές χώρες, ενώ η δεύτερη αφορά σε κράτη όπου η κοινή γνώμη είναι πολύ πιο φιλικά διακείμενη προς το Ισραήλ, όπως η Ολλανδία, η Γαλλία, η Τσεχία και η Ιταλία.
Σχολιάζοντας την πρωτοβουλία που ανέλαβε, ο Λίμπερμαν δηλώνει στην Yedioth Ahronoth ότι «στόχος μας είναι να προσφέρουμε στις διπλωματικές αποστολές μας σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες πρόσθετα εργαλεία για να ανταπεξέλθουν στον σημαντικό πόλεμο που διεξάγεται στο πεδίο των δημοσίων σχέσεων. Με επαγγελματική και σωστή δουλειά σε αυτόν τον τομέα, μπορούμε να επιτύχουμε μία σημαντική βελτίωση στη δημόσια εικόνα του Ισραήλ».
Την ικανοποίηση τους εξέφρασαν και υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί διπλωμάτες για την πρωτοβουλία του Λίμπερμαν, ενώ ένας εξ αυτών δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «Η εικόνα του Ισραήλ στην ευρωπαϊκή κοινή γνώμη είναι καταστροφική. Οι Παλαιστίνιοι κυριαρχούν στην κοινή γνώμη και προετοιμάζουν τους πάντες για την μονομερή ίδρυση παλαιστινιακού κράτους… Δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να πολεμήσουμε για την (δημόσια) εικόνα, διαφορετικά δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε εάν ξυπνήσουμε ένα πρωί και ανακαλύψουμε ότι μας έχουν επιβληθεί (ακόμα και) κυρώσεις».
tvxs.
Η διαφημιστική εκστρατεία σκοπεύει να δείξει στους Ευρωπαίους ότι το Ισραήλ πέραν από τη σύγκρουση με τους Παλαιστινίους, είναι μία σύγχρονη και ευημερούσα χώρα με πολλές πτυχές. [...]Το Υπουργείο Εξωτερικών αποφάσισε να διεξάγει την εν λόγω εκστρατεία, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 24 εκατ. ευρώ ετησίως, στα πιο σημαντικά και με μεγαλύτερη επιρροή κράτη της γηραιάς ηπείρου: Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, Νορβηγία και Τσεχία. Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που το Ισραήλ επιστρατεύει ιδιωτικές εταιρείες PR σε τέτοια κλίμακα στην Ευρώπη.
Στο παρελθόν, το Ισραήλ είχε προσλάβει τον Χάουαρντ Ρουμπενστάιν, Αμερικανό ειδικό σε θέματα PR, κατά την περίοδο της επιχείρησης Defensive Shield (2002), ενώ το 2004, πλήρωσε για τις υπηρεσίες μιας γαλλικής εταιρείας PR, ονόματι Publicis, στο πλαίσιο της συζήτησης που διεξαγόταν στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για τον διαχωριστικό τείχος στη Δυτική Όχθη.
Στο μεταξύ, ως άκρως προβληματικά χαρακτηρίζονται τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων που λαμβάνουν οι ισραηλινές πρεσβείες στην Ευρώπη κατά τους τελευταίους μήνες.
Η πλειοψηφία της ευρωπαϊκής γνώμης υποστηρίζει τους Παλαιστινίους, οι οποίοι εκλαμβάνονται ως τα θύματα της σύγκρουσης, σε αντίθεση με τους ‘πολεμοχαρείς’ και ‘θρησκευτικά φανατισμένους’ Ισραηλινούς. Παράλληλα, σε ορισμένες χώρες όπως η Βρετανία, η Σουηδία και η Νορβηγία, παρατηρείται ένα αυξανόμενο μποϊκοτάρισμα των ισραηλινών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προέρχονται από τους εποικισμούς.
Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εκπονήσει το ισραηλινό Υπουργείο Εξωτερικών, οι πρεσβείες στις προαναφερθείσες χώρες οφείλουν άμεσα να βρουν τρεις εταιρείες PR, ζητώντας προσφορές καθώς και πλάνα συνεργασίας.
Στόχος είναι η παροχή καθοδήγησης στις εν λόγω πρεσβείες από τους Ευρωπαίους επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων και η διεξαγωγή δύο δημοσκοπήσεων [πριν από την έναρξη της διαφημιστικής εκστρατείας και στα τέλη του τρέχοντος έτους] προκειμένου να αποτιμηθεί η αποτελεσματικότητα της συνεργασίας και η σκοπιμότητα συνέχισής της.
Σημειώνεται ότι οι επιλεγείσες χώρες εντάσσονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει εκείνες στην οποία η δημόσια εικόνα του Ισραήλ είναι ιδιαίτερα προβληματική, όπως η Βρετανία, η Ισπανία και οι Σκανδιναβικές χώρες, ενώ η δεύτερη αφορά σε κράτη όπου η κοινή γνώμη είναι πολύ πιο φιλικά διακείμενη προς το Ισραήλ, όπως η Ολλανδία, η Γαλλία, η Τσεχία και η Ιταλία.
Σχολιάζοντας την πρωτοβουλία που ανέλαβε, ο Λίμπερμαν δηλώνει στην Yedioth Ahronoth ότι «στόχος μας είναι να προσφέρουμε στις διπλωματικές αποστολές μας σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες πρόσθετα εργαλεία για να ανταπεξέλθουν στον σημαντικό πόλεμο που διεξάγεται στο πεδίο των δημοσίων σχέσεων. Με επαγγελματική και σωστή δουλειά σε αυτόν τον τομέα, μπορούμε να επιτύχουμε μία σημαντική βελτίωση στη δημόσια εικόνα του Ισραήλ».
Την ικανοποίηση τους εξέφρασαν και υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί διπλωμάτες για την πρωτοβουλία του Λίμπερμαν, ενώ ένας εξ αυτών δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «Η εικόνα του Ισραήλ στην ευρωπαϊκή κοινή γνώμη είναι καταστροφική. Οι Παλαιστίνιοι κυριαρχούν στην κοινή γνώμη και προετοιμάζουν τους πάντες για την μονομερή ίδρυση παλαιστινιακού κράτους… Δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να πολεμήσουμε για την (δημόσια) εικόνα, διαφορετικά δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε εάν ξυπνήσουμε ένα πρωί και ανακαλύψουμε ότι μας έχουν επιβληθεί (ακόμα και) κυρώσεις».
tvxs.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου