"Η ενέργεια, όπως και το νερό και οι άλλες υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, συνιστούν Δικαίωμα στο οποίο πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες σε επαρκείς ποσότητες, ανεξαρτήτως εισοδηματικής κατάστασης και τόπου διαμονής"!!.
--------------------------------------
Λύση στο πρόβλημα των ανεξόφλητων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος έρχεται να δώσει με νέες προτάσεις της η ΡΑΕ!
Εν μέσω κρίσης και πολλών χιλιάδων νοικοκυριών που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος (ΔΕΗ και ιδιωτικών παρόχων), η ΡΑΕ κάνει ...ριζοσπαστικές προτάσεις για να αμβλυνθεί το πρόβλημα, μέτρα που εφαρμόζονται ήδη σε χώρες του εξωτερικού.
Αγορά ρεύματος με προπληρωμένες κάρτες (κατά το σύστημα που ισχύει στην κινητή τηλεφωνία με τα καρτοκινητά), εκπτώσεις για τους καταναλωτές, που εξοφλούν τους λογαριασμούς τους με πάγια εντολή, και αύξηση των εγγυήσεων κατά 50 %, προτείνει μεταξύ άλλων η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).
Στις προτάσεις, που εξετάζονται, περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία «Ενεργειακού Τειρεσία»
δηλαδή ενός αρχείου στο οποίο θα καταγράφεται το ιστορικό των ανεξόφλητων υποχρεώσεων των καταναλωτών, ώστε να προληφθεί το φαινόμενο της μετακίνησης αφερέγγυων καταναλωτών από έναν προμηθευτή σε άλλον. Ωστόσο, η διαδικασία, που απαιτείται για τη δημιουργία αυτού του συστήματος και οι προϋποθέσεις που τίθενται για την έγκρισή του από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είναι σχετικά χρονοβόρες, χωρίς να είναι βέβαιο ότι η Αρχή θα δώσει την τελική έγκριση.
Η ΡΑΕ προειδοποιεί ότι το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών απειλεί ακόμη και την οικονομική βιωσιμότητα των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμη και τα τιμολόγια, στον βαθμό που οι συνεπείς καταναλωτές θα κληθούν να καλύψουν το κόστος των επισφαλειών. Οι προτάσεις, που προκρίνει η Αρχή, η οποία εγκαινίασε σήμερα δημόσια διαβούλευση για το θέμα με τους προμηθευτές ρεύματος (ΔΕΗ και εναλλακτικούς) περιλαμβάνουν τα εξής:
-Δικαίωμα άρνησης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε άλλον προμηθευτή. Να υποχρεωθούν οι καταναλωτές, όταν αλλάζουν προμηθευτή, να προσκομίζουν τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό.
-Εκπτώσεις για όσους πληρώνουν με πάγια εντολή - αν και, όπως επισημαίνεται, η εντολή αυτή μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακληθεί.
-Εγκατάσταση μετρητών προπληρωμής, λύση που ευνοεί και την γρήγορη αλλαγή προμηθευτή. Τα μειονεκτήματα είναι ότι δεν έχει διερευνηθεί το κόστος των μετρητών αυτών, όπως επίσης ότι στις χώρες που εφαρμόζονται τέτοια συστήματα οι εταιρίες χρεώνουν υψηλότερα τιμολόγια στους πελάτες με μετρητές προπληρωμής.
-Αύξηση των εγγυήσεων. Με το σημερινό καθεστώς οι προμηθευτές έχουν δικαίωμα να ζητούν εγγύηση που καλύπτει την κατανάλωση ύψους έως τριών μηνών. Προτείνεται να αυξηθούν οι εγγυήσεις σε έξι μήνες για όσους πελάτες έχουν ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών και να μειώνονται σε τέσσερις αν ο πελάτης επιδείξει συνέπεια.
-Παροχή συμβουλών για μείωση της κατανάλωσης ρεύματος.
-Δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών σε δόσεις.
Σημειώνεται πάντως ότι σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον Κώδικα Προμήθειας, τριάντα ημέρες μετά τη της λήξη προθεσμίας πληρωμής του λογαριασμού ο προμηθευτής κοινοποιεί σχετική ειδοποίηση στον πελάτη και 14 ημέρες μετά μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση και να διακόψει την παροχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
--------------------------------------
Λύση στο πρόβλημα των ανεξόφλητων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος έρχεται να δώσει με νέες προτάσεις της η ΡΑΕ!
Εν μέσω κρίσης και πολλών χιλιάδων νοικοκυριών που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος (ΔΕΗ και ιδιωτικών παρόχων), η ΡΑΕ κάνει ...ριζοσπαστικές προτάσεις για να αμβλυνθεί το πρόβλημα, μέτρα που εφαρμόζονται ήδη σε χώρες του εξωτερικού.
Αγορά ρεύματος με προπληρωμένες κάρτες (κατά το σύστημα που ισχύει στην κινητή τηλεφωνία με τα καρτοκινητά), εκπτώσεις για τους καταναλωτές, που εξοφλούν τους λογαριασμούς τους με πάγια εντολή, και αύξηση των εγγυήσεων κατά 50 %, προτείνει μεταξύ άλλων η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).
Στις προτάσεις, που εξετάζονται, περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία «Ενεργειακού Τειρεσία»
δηλαδή ενός αρχείου στο οποίο θα καταγράφεται το ιστορικό των ανεξόφλητων υποχρεώσεων των καταναλωτών, ώστε να προληφθεί το φαινόμενο της μετακίνησης αφερέγγυων καταναλωτών από έναν προμηθευτή σε άλλον. Ωστόσο, η διαδικασία, που απαιτείται για τη δημιουργία αυτού του συστήματος και οι προϋποθέσεις που τίθενται για την έγκρισή του από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, είναι σχετικά χρονοβόρες, χωρίς να είναι βέβαιο ότι η Αρχή θα δώσει την τελική έγκριση.
Η ΡΑΕ προειδοποιεί ότι το ζήτημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών απειλεί ακόμη και την οικονομική βιωσιμότητα των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και μπορεί να έχει επιπτώσεις ακόμη και τα τιμολόγια, στον βαθμό που οι συνεπείς καταναλωτές θα κληθούν να καλύψουν το κόστος των επισφαλειών. Οι προτάσεις, που προκρίνει η Αρχή, η οποία εγκαινίασε σήμερα δημόσια διαβούλευση για το θέμα με τους προμηθευτές ρεύματος (ΔΕΗ και εναλλακτικούς) περιλαμβάνουν τα εξής:
-Δικαίωμα άρνησης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε άλλον προμηθευτή. Να υποχρεωθούν οι καταναλωτές, όταν αλλάζουν προμηθευτή, να προσκομίζουν τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό.
-Εκπτώσεις για όσους πληρώνουν με πάγια εντολή - αν και, όπως επισημαίνεται, η εντολή αυτή μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακληθεί.
-Εγκατάσταση μετρητών προπληρωμής, λύση που ευνοεί και την γρήγορη αλλαγή προμηθευτή. Τα μειονεκτήματα είναι ότι δεν έχει διερευνηθεί το κόστος των μετρητών αυτών, όπως επίσης ότι στις χώρες που εφαρμόζονται τέτοια συστήματα οι εταιρίες χρεώνουν υψηλότερα τιμολόγια στους πελάτες με μετρητές προπληρωμής.
-Αύξηση των εγγυήσεων. Με το σημερινό καθεστώς οι προμηθευτές έχουν δικαίωμα να ζητούν εγγύηση που καλύπτει την κατανάλωση ύψους έως τριών μηνών. Προτείνεται να αυξηθούν οι εγγυήσεις σε έξι μήνες για όσους πελάτες έχουν ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών και να μειώνονται σε τέσσερις αν ο πελάτης επιδείξει συνέπεια.
-Παροχή συμβουλών για μείωση της κατανάλωσης ρεύματος.
-Δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών σε δόσεις.
Σημειώνεται πάντως ότι σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον Κώδικα Προμήθειας, τριάντα ημέρες μετά τη της λήξη προθεσμίας πληρωμής του λογαριασμού ο προμηθευτής κοινοποιεί σχετική ειδοποίηση στον πελάτη και 14 ημέρες μετά μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση και να διακόψει την παροχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου