Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Νίκος Κουλουμπαρίτσης: Δεν μου ταιριάζει ο ρόλος του απεργοσπάστη

Αιτία πολέμου χαρακτηρίζει την προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών και μελών του Δ.Σ. της ΕΘΕΛ να στήσουν απεργοσπαστικούς μηχανισμούς στις αστικές συγκοινωνίες ο Νίκος Κουλουμπαρίτσης, που πρόσφατα καθαιρέθηκε από τη θέση του γραμματέα της ΠΑΣΚΕ ΕΘΕΛ και οδηγήθηκε σε παραίτηση και από το συνδικάτο του ΟΑΣΑ. Ο τέως πρόεδρος των εργαζομένων προειδοποιεί ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι σε ετοιμότητα γιατί έρχονται νέοι νόμοι που καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΖΑΓΑΡΑ ΣΤΗΝ ΑΥΓΗ
* Στους λόγους της παραίτησής σας από την προεδρεία του συνδικάτου καταγγείλλατε ότι το υπουργείο με τη διοίκηση και ορισμένους παράγοντες επιχείρησαν να στήσουν απεργοσπαστικό μηχανισμό. Θεωρείτε πως η αναστολή των κινητοποιήσεων στην ΕΘΕΛ έχει να κάνει με αυτόν τον παράγοντα;
Στον πρώτο γύρο των κινητοποιήσεων φέρανε οδηγούς για να σπάσουν την απεργία, αλλά αναχαιτίστηκαν από την παράταξή μου και το συνδικάτο, καθώς δεν μας έβρισκε σύμφωνους κάτι τέτοιο. Τότε δέχθηκα πιέσεις για να σταματήσουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις από παράγοντες της εταιρείας και από μέλη άλλων σωματείων που είναι στην ΕΘΕΛ. Αυτό ήταν για μένα αιτία πολέμου. Και μάλιστα αυτή την περίοδο που εξαπολύεται τέτοια επίθεση κατά του κόσμου της εργασίας. Είμαι και ήμουν πάντα ιδεολογικά απέναντι σε τέτοιες πρακτικές.
Από την άλλη πλευρά, δεν θα μπορούσα να παραμείνω πρόεδρος του συνδικάτου όταν με αντικατέστησαν από τη θέση του γραμματέα της ΠΑΣΚΕ. Όσον αφορά την παύση των κινητοποιήσεων στην ΕΘΕΛ, είναι απόφαση του νέου Δ.Σ. Με πρόσχημα ότι η συνέλευση των εργαζομένων δεν είχε απαρτία, αποφάσισαν να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις. Είναι ένα από τα αποτελέσματα της δικής μου αντικατάστασης.

* Πώς βλέπετε το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου και την πολιτική που γενικότερα ακολουθεί για τις δημόσιες επιχειρήσεις η κυβέρνηση;

Αυτός ο νόμος δεν δίνει κανένα δικαίωμα ανάπτυξης των εταιρειών, συρρικνώνει τον δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και βάζει προ των πυλών τους ιδιώτες. Είναι ένας λογιστικός νόμος που κοιτάει μόνο τα κέρδη και καθόλου της κοινωνική πλευρά και προσφορά των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Οι εργαζόμενοι δεν μπορούμε να αποδεχθούμε έναν νόμο που δημιουργεί περισσότερα προβλήματα παρά λύσεις.

* Ποια κατά τη γνώμη σας πρέπει να είναι η στάση των εργαζομένων από δω και πέρα;

Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι κριτικοί απέναντι σε οποιοδήποτε τέτοιο νόμο και να είναι σε ετοιμότητα γιατί έρχονται κι άλλοι παρόμοιοι σκληροί νόμοι. Νόμοι που θα αφαιρούν δικαιώματα που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν δεδομένα.
epikoinonia-arg.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια: