Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Περί ΔΩΔΩΝΗΣ, με απλά μαθηματικά, Ρέα μου..

Με ένα μακροσκελές "χρονογράφημα" στο Protagon.gr, η κα Ρέα Βιτάλη, η οποία είναι συγγενής του οικονομικού διευθυντή της "επενδύτριας" SI κ. Ιωάννη Βιτάλη, καταφέρεται εναντίον όλων όσων αντέδρασαν στην μεταβίβαση της Δωδώνης...
"Αναθρεμμένη σε μεγαλοαστική οικογένεια", η κα Βιτάλη, όπως η ίδια σημειώνει στο βιογραφικό της είναι σαφές, ότι ολίγη σχέση έχει με τους αγρότες, τους κτηνοτρόφους, τους τυροκόμους...
Και η σχέση που προσφάτως δια αγχιστείας απέκτησε είναι μόνον οικονομική...
Οπότε, θα πρέπει να της τα εξηγήσουμε με... απλά μαθηματικά και οικονομικούς όρους...
Λες, Ρέα μου, ότι "Η Εταιρεία SI πλειοψηφικός μέτοχος-ιδιοκτήτης πλέον της ΔΩΔΩΝΗ έδωσε 20.800.000 ευρώ μετρητά για την εταιρεία. Χρήματα ξένα-νέα κεφάλαια. Βρίσκονται ήδη στο ταμείο του εκκαθαριστή της ΑΤΕ. Συγχρόνως ανέλαβε τα χρέη της Εταιρείας ύψους 50.000.000 ευρώ. Και έχει τις δυνατότητες να εξάγει άμεσα το ευπαθές στοκ της εταιρείας".
Ξεχνάς Ρέα, μου τις υπόλοιπες πράξεις:
Το "ευπαθές" στοκ της εταιρείας ανέρχεται στα 42 εκ. ευρώ... και 46.161.881,22 ευρώ είναι οι απαιτήσεις της εταιρείας από πελάτες, Ρέα μου... (ξέρεις εσύ... τα 11 απ' αυτά τα χρωστάνε οι συνεταίροι του επενδυτή, Ρέα μου...)

Α! και ο δανεισμός της εταιρείας Ρέα μου, είναι 41.984.981,76€ και όχι 50... Θα μου πεις... για 8εκ. πως κάνω έτσι;

Πάντως, Ρέα μου, με απλά μαθηματικά οι... επενδυτές... βάζουν (αν υποθέσουμε ότι βάζουν...) 42 εκ. για τα δάνεια και 21 για το τίμημα εξαγοράς (βλέπεις... τα στρογγυλεύω προς τα πάνω Ρέα μου, για να μη σας κλέψω...) ήτοι 63 εκ. ευρώ... Εκ των οποίων 63, μόνο τα 21 καταβάλλονται άμεσα...

Και παίρνουν...

42 εκ. από το "ευπαθές εμπόρευμα" που θα πουληθεί άμεσα, Ρέα μου, γιατί είναι... ευπαθές... και έχει και καλό όνομα στην αγορά σε 32 χώρες (κι αυτό το ξέρεις Ρέα μου, δεν το ξέρεις;) και 46 από απαιτήσεις πελατών, ήτοι: 88 εκ. ευρώ!

Άρα Ρέα μου, με μια απλή αφαίρεση φαίνεται πως οι δικοί σου βγαίνουν κερδισμένοι κατά 25 εκ. ευρώ, απλά και μόνο από την αγοραπωλησία! Χωρίς να κάνουν τίποτα, χωρίς να κουνήσουν το δαχτυλάκι τους, χωρίς να βάλουν ένα λιθαράκι στην εταιρεία που με κόπο έχτισαν μέχρι προχθές η Ηπειρώτες, Ρέα μου!

Τι επένδυση είναι αυτή Ρέα μου που αποδίδει άμεσα 120%; Γιατί, εγώ η αδάης, ιθαγενής, μέχρι τώρα ήξερα ότι μόνο παράνομες δραστηριότητες έχουν τέτοιες ... αποδόσεις...

Ε, τώρα Ρέα μου, αν αρχίσουμε σ' αυτά τα 25 εκ να προσθέτουμε, την αξία της ΖΩ.ΔΩ., την αξία των εδαφών, κτισμάτων, μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού (μόλις 47 εκ. είναι αυτά Ρέα μου), είναι δυσθεώρητα τα κέρδη, Ρέα μου...

Και δε με λές, Ρέα μου, αυτά τα κέρδη... σε ποιές χώρες θα... διανεμηθούν; Γιατί πανηγύρισες πολύ Ρέα μου για την εισροή των 20,8 εκ. ευρώ ξένων κεφαλαίων στη χώρα... Ξέχασες όμως να μας πεις για την εκροή... προς ξένες τράπεζες... ξένες χώρες...

Τέλος, Ρέα μου, να κάνουμε και μια διαπίστωση... Ο "αξιοζήλευτος και αξιοσέβαστος" νέος Πρόεδρος της ΔΩΔΩΝΗΣ είναι... απίστευτα τυχερός άνθρωπος...

Γιατί οι πιθανότητες, Ρέα μου, κάνοντας τη βόλτα του σε ένα πανέμορφο χωριό της περιοχής, (ενός νομού με πληθυσμό 350.000 κατοίκους), να συναντήσει έναν από τους 250 εργαζόμενους της ΔΩΔΩΝΗΣ, είναι μόλις 0,0007%! Και οι πιθανότητες να συναντήσει τον "κοπανατζή" υπάλληλο... 0,0000028%...

Με απλά μαθηματικά, Ρέα μου...
Γιατί εμείς εδώ, οι ιθαγενείς της Ηπείρου, που είχαμε το θράσος να μην υποδεχτούμε τους "επενδυτές" με πανηγυρισμούς και επευφημίες, κρίναμε πως το... αντάλλαγμα ήταν απλά γυαλιστερές... χάντρες! Και δυστυχώς για σας, εμείς τις πράξεις μας τις κάνουμε μόνο με απλά μαθηματικά: Πρόσθεση, αφαίρεση...

Προσθέσαμε πολλά λιθαράκια για να έχει αξία η ΔΩΔΩΝΗ και εσείς ήρθατε να τα αφαιρέσετε!

Χάρισμά σας, λοιπόν η ΔΩΔΩΝΗ, Ρέα μου... κυριολεκτικά!

Όταν εσείς θα έχετε φύγει, εμείς θα είμαστε ακόμα εδώ... γιατί εδώ είναι ο τόπος μας...

Ακολουθεί το δημοσίευμα της κ. Ρέας Βιτάλη
Περί Δωδώνης Τάσο μου...
Αγαπητέ Τάσο Τέλλογλου
Προχθές διάβασα ένα κείμενό σου «Φιλόξενη χώρα για επενδυτές». Ξεχωρίζω τους ανθρώπους σ' αυτούς που καταλαβαίνουν, σε αυτούς που δεν καταλαβαίνουν και σ΄αυτούς που δεν θέλουν να καταλάβουν. Σε κατατάσσω στην πρώτη κατηγορία. Εσκεμμένα δεν γράφω «συναδέλφους». Με τρομάζει η λέξη καθώς χρόνια μεταφραζόταν λάθος. Άλλωστε είμαι χρονογράφος. Ωραίο ακούγεται ως παράκαμψη και διαφύλαξη. Πάμε στο θέμα μας. Διάβασα το κείμενό σου και με τρώει η γλώσσα μου να σου δώσω πληροφορίες. Χθες στο εργοστάσιο της ΔΩΔΩΝΗ κατέβηκε ένα τεράστιο πανό που έφραζε την θέα του (ωραίο ακούγεται στην κυριολεξία του) κοντά έναν χρόνο. «ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ». Περιέργως το πανό δεν το είχαν κρεμάσει οι υπάλληλοι και εργάτες που συνέχιζαν να εργάζονται κανονικότατα. Το είχε κρεμάσει μια ομάδα κτηνοτρόφων (30 κτηνοτρόφοι από 3.500). Μια μικρή ομάδα. Όλο αυτό που άκουγες τόσον καιρό, όλον τον σαματά και τις μεγαλοστομίες «Διαφυλάσσουμε την Ακρόπολη».... Ήταν μια τόση δα ομάδα! Σκέψου τι δύναμη είχε μια τόση δα ομάδα στην πατρίδα μας! Αγαπητέ Τάσο θα σου πω μερικά περιστατικά. Στο αφτί. Μη τ΄ακούσουν άλλοι υποψήφιοι επενδυτές και κόψουν πέρα... Εσύ καταλαβαίνεις. Θα σου γράψω σκηνές σαν αυτές που κυνηγάω χρόνια με τα γραπτά μου, με τα χρονογραφήματά μου. Λογάριαζέ με ραβδοσκόπο στιγμών, σκηνών. Πάμε!

- Οι μέτοχοι της SI, μιας εκ των ενδιαφερόμενων για την αγορά της Εταιρείας ΔΩΔΩΝΗ (που τελικώς κέρδισαν και τον διαγωνισμό), θεώρησαν υποχρέωσή τους από την πρώτη στιγμή της συμμετοχής τους στον διεθνή διαγωνισμό, να μιλήσουν με τους συνεταιριστές. Καθορίζουν συνάντηση στην οποία και προσέρχονται άπαντες. Τους ζητούν να μάθουν τις ανησυχίες και τα αιτήματά τους. Οι συνεταιριστές που είναι και μέτοχοι μειοψηφίας δηλώνουν ότι θέλουν η Εταιρεία να παραμείνει στην Ήπειρο, να διατηρηθεί η ζώνη γάλακτος, να, να, να, να και όλα αυτά τα θεωρούν απαράβατους όρους. Οι υποψήφιοι επενδυτές ακούνε με προσοχή και τέλος ζητούνε στους συνεταιριστές να υπογράψουν αρχικά Έγγραφο Εμπιστευτικότητας (έτσι συμβαίνει στον πολιτισμένο κόσμο). Το υπογράφουν φαρδιά πλατιά. Ακολούθως οι υποψήφιοι επενδυτές ετοιμάζουν γραπτώς τις δεσμεύσεις τους που συμφωνούν απόλυτα με τα αιτήματα των Συνεταιριστών...

Πιο απόλυτα δε γίνεται... Οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν υπογράψει ήδη το Συμφωνητικό όταν το στέλνουν και περιμένουν την υπογραφή των Συνεταιριστών την οποία και θεωρούν βέβαιη. Ποτέ δεν ήρθε! Ούτε ποτέ επικοινώνησαν έκτοτε με την SI!

- Στον Διεθνή διαγωνισμό πέραν ελληνικών εταιρειών, έλαβαν μέρος ξένοι κολοσσοί της γαλακτοβιομηχανίας. LACTALIS, ARLA, FRIESLAND (Noυνου), CHOBANI. Καμία απ΄αυτές δεν κατήγγειλε τον διαγωνισμό. Δεν ξέρουν...Τάσο μου!

-Δικαστήρια Ιωαννίνων. Πρόεδρος Πρωτοδικών που εκδικάζει αίτηση των Συνεταιριστών για παροχή προσωρινής διαταγής που θα αναστείλει τη διαδικασία μεταβίβασης των μετοχών απευθυνόμενη προς τον Πρόεδρο Συνεταιριστών τον ρωτά «Γιατί συμμετείχατε και μάλιστα σε όλα τα στάδια σε έναν διαγωνισμό που καταγγέλλετε τώρα ως άκυρο. Γιατί συμμετείχατε σε έναν άκυρο διαγωνισμό;», «Εμείς κυρία Πρόεδρε τα είχαμε κανονισμένα. Με την Τράπεζα και τους πολιτικούς. Για να τον πάρουμε εμείς τον διαγωνισμό», «Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι λάβατε μέρος σε έναν στημένο διαγωνισμό από εσάς;», «Ναι». Ο δικηγόρος τους παθαίνει εγκεφαλικό. Η Πρόεδρος λέει «Ξέρετε αυτά που λέτε... επισείουν... ». Φωνή κτηνοτρόφου που αναλαμβάνει την κατάσταση «Είμαστε αγράμματοι άνθρωποι»... Αγράμματοί άνθρωποι, Τάσο μου.

- Διαβάζω σε εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας με ημερομηνία Σεπτεμβρίου «Για την πώληση της Εταιρείας οι συνεταιριστές ζήτησαν την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Καρ. Παπούλια λόγω καταγωγής του και ενδιαφέροντος του. Την επιλογή θεωρούν διαβλητή και έχει παρέμβει ευθέως ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος ο οποίος συνομίλησε με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ.Γ. Προβόπουλο. Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει δήλωση για ακύρωση της αγοροπωλησίας όταν θα αναλάβει την διακυβέρνηση καθώς και το ΚΚΕ αλλά τις αντιρρήσεις του εκφράζει για την επιλογή της SI και ο περιφερειάρχης Ηπείρου της ΝΔ και επίδοξος ηγέτης των βλαχόφωνων κ. Αλ.Καχριμάνης». Σε αυτά πρόσθεσε και τους βουλευτές της περιοχής όλων των κομμάτων και ιδιαίτερα τον κ.Κασσή πρώην ΠΑΣΟΚ με τεράστιο μένος. Τάσο μου σκέψου από πόσα κομματικά casting πρέπει να περάσει μια επένδυση και ένας διεθνής διαγωνισμός! Να σου πω και το καλύτερο ότι ο Δήμαρχος Ιωαννίνων κ. Φ. Φίλιος αρνήθηκε εθιμοτυπική επίσκεψη των νέων ιδιοκτητών.

- Η Εταιρεία SI πλειοψηφικός μέτοχος-ιδιοκτήτης πλέον της ΔΩΔΩΝΗ έδωσε 20.800.000 ευρώ μετρητά για την εταιρεία. Χρήματα ξένα-νέα κεφάλαια. Βρίσκονται ήδη στο ταμείο του εκκαθαριστή της ΑΤΕ. Συγχρόνως ανέλαβε τα χρέη της Εταιρείας ύψους 50.000.000 ευρώ. Και έχει τις δυνατότητες να εξάγει άμεσα το ευπαθές στοκ της εταιρείας. Οι συνεταιριστές που φώναζαν για το «εξευτελιστικό» τίμημα περιέργως κατέθεσαν προσφορά μαζί με την εταιρεία ΒΙΚΟΣ με χρήματα τα οποία θα έβρισκαν καθ' οδόν από διάφορες πηγές (δάνεια) ύψους 21.800.000.

- Ο νέος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΩΔΩΝΗ είναι Ιρλανδός και έχει ένα αξιοζήλευτο βιογραφικό. Ο Michael O' Neill. Τι αξιοζήλευτο....Αξιοσέβαστο. Αρκεί να στον συστήσω στην δύση μιας μακροχρόνιας και δοξασμένης καριέρας και ως Πρόεδρο της Εταιρείας Coca Cola στην Τουρκία και σε 10 κράτη της Μέσης Ανατολής στην οποία πλέον παραμένει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου. Δημοσίευμα δημοσιογράφου-παράγοντα στον τοπικό τύπο Ιωαννίνων «Γιατί απέκρυψε ότι εργάστηκε στην Τουρκία; Τι κρύβεται από πίσω;». Έρμη πατρίδα Τάσο μου! Τι γράφουν οι δημοσιογράφοι! Με τι εγκληματική ευκολία παπαρολογούν...

Πάντα ψάχναμε το «τι κρύβεται» και χάσαμε όλα τα «τι φαίνεται μπροστά στα μάτια μας».

- Μετά την καταβολή των χρημάτων εξαγοράς οι νέοι πλέον μέτοχοι επισκέπτονται το εργοστάσιο της ΔΩΔΩΝΗ. Μιλάνε στους υπαλλήλους οι οποίοι και χειροκροτούν. Παράλληλα εκτυλίσσονται τα εξής. Τρακτέρ των κτηνοτρόφων (12) κατευθύνονται προς την κεντρική πύλη. Όπως έδειξαν και οι τηλεοράσεις σπάνε με τα χέρια τους τις πόρτες και ορμάνε φωνάζοντας «Θα σας γαμήσ ...... Η ΔΩΔΩΝΗ είναι δική μας»...Πολύ αερογαμία, Τάσο μου! Το «δική μου» σε πόσους κατοχυρώνεται, ρε Τάσο, σε τούτον τον τόπο; Ο εκπρόσωπος των νέων ιδιοκτητών καταθέτει μήνυση εναντίον των πρωτεργατών και ηθικών αυτουργών. Ακόμα και τα πιο «πετυχημένα» πάρτυ κάποτε σχολάνε....

- Ο νέος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας λίγες μέρες πριν αναλάβει καθήκοντα περπατάει σε ένα πανέμορφο χωριό της περιοχής με μερικούς έλληνες φίλους να τον συνοδεύουν. Συναντάνε έναν άνθρωπο και πιάνουν κουβέντα μαζί του. Τους λέει «Είμαι υπάλληλος στην ΔΩΔΩΝΗ», «Και πώς και δεν είσαι στη δουλειά σου σήμερα;» τον ρωτάει αποκρύπτοντας την ιδιότητα του Προέδρου «Μ΄έβαλαν σε μια θέση που δεν ήθελα με τίποτα. Και γω πήγα στον γιατρό κι είπα δεν ξέρω τι θα κανς αλλά θα με βγάλς άρρωστο. Και μ΄του τακτοποίησ. Όχι που θα σκάσω!».

- Ο κύριος μέτοχος της S.I και επενδυτής Τάσο μου, ρώσικης καταγωγής, πέραν της επένδυσης, σε μετρητά χρήματα (δεν θα πάψω να το τονίζω) έχει αγοράσει σπίτι χρόνια τώρα στην χώρα μας. Ωστόσο δεν μπορεί σύμφωνα με την νομοθεσία ν΄αγοράσει αυτοκίνητο γιατί δεν έχει ένσημα. Μηχανεύεται τρόπους όπως το να το γράψει στο όνομα του κηπουρού του αλβανικής καταγωγής (έχει ένσημα). Και να σου πω και το καλύτερο...Ο Ρώσος επενδυτής πρέπει να ανανεώνει τα χαρτιά παραμονής του κάθε χρόνο. Συνήθως όταν φτάνει η ανανέωση σχεδόν επέρχεται χρονικά (λόγω καθυστερήσεων) και- η λήξη της άδειας...Πτου κι από την αρχή! Αχ Τάσο! Εσύ καταλαβαίνεις....

Η ΔΩΔΩΝΗ Τάσο μου είναι η πρώτη αποκρατικοποίηση. Κάποτε έβαζαν στήθη οι εργάτες...Μπορεί να ήρθε η ώρα να βάλουν μαζί τους στήθος και οι επενδυτές... Ακόμα και τα πιο πετυχημένα πάρτυ κάποτε σχολάνε... Φαντάσου τη φέτα να ταξιδεύει σε πέρατα και οικουμένες... Φαντάσου νέους κτηνοτρόφους. Μορφωμένα παιδιά ν΄ασχολούνται με τη γη μιας πανέμορφης πατρίδας! Μπορεί να ήρθε η ώρα....Λες, βρε Τάσο;

Δεν υπάρχουν σχόλια: