Την είσοδο ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες ζήτησαν τα μέλη της τρόικας κατά τη χθεσινή συνάντησή τους με στελέχη των αρμόδιων υπουργείων. Την ίδια στιγμή, εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προαναγγέλλουν νέες μαζικές κινητοποιήσεις αντιδρώντας στο σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Εκτενή αναφορά στο αυξημένο κόστος λειτουργίας των φορέων αυτών έκαναν τα μέλη της τρόικας, τα οποία και πληροφορήθηκαν χθες για το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΑΣΑ αλλά και για την πορεία υλοποίησης της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ. Σημειώνεται ότι από τις δύο αυτές παρεμβάσεις, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσδοκά φέτος εξοικονόμηση της τάξης των 500-550 εκατ. ευρώ.
Αν και τα μέλη της τρόικας εξέφρασαν την ικανοποίησή τους σχετικά με τα βήματα που έχουν γίνει ως τώρα δεν είναι σίγουροι ότι επαρκούν και, ως εκ τούτου, έκαναν λόγο για ένα πιο απελευθερωμένο επιχειρηματικό περιβάλλον με σημαντική εμπλοκή ιδιωτών σε επίπεδο παροχής συγκοινωνιακού έργου. Στην ουσία, άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο διεξαγωγής ανοιχτών διεθνών διαγωνισμών για την παροχή συγκοινωνιακού έργου, ώστε να εισέλθουν στους φορείς με κάποια μορφή και ιδιώτες.
Η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών αποτελεί πολιτική επιλογή και δεν υπάρχει πρόθεση να εξεταστεί το ενδεχόμενο εισόδου ιδιώτη στις εν λόγω εταιρείες, φέρεται να διεμήνυσε το υπουργείο Υποδομών.
Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ αναμένεται να αποφασίσουν σήμερα 48ωρη απεργία για Δευτέρα και Τρίτη, ενώ το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό έχει εξαγγείλει 24ωρες επαναλαμβανόμενες εάν δεν αλλάξουν κομβικά σημεία του νομοσχεδίου.
Οι έξι αλλαγές, τις οποίες, περιέχει το επίμαχο νομοσχέδιο, χαρακτηρίζονται επουσιώδεις από τους συνδικαλιστές, οι οποίοι τονίζουν ότι οι αλλαγές δεν έχουν καμία σχέση με τα αιτήματα των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Επιπλέον, το υπουργείο είχε υποσχεθεί να καλέσει τους συνδικαλιστές να συζητήσουν το νομοσχέδιο πριν αυτό κατατεθεί στη Βουλή.
Το σχέδιο νόμου, συνοπτικά, προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία δύο φορέων (έναν για τις οδικές και έναν για τις σταθερές συγκοινωνίες) και την επαναδιαπραγμάτευση από μηδενική βάση των κανονισμών εργασίας και των συμβάσεων με τις διοικήσεις τους. Αναφέρεται δε ότι σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι δεν τα βρουν με τις διοικήσεις, θα παρεμβαίνει ο υπουργός με υπουργική απόφαση. Τέλος, προβλέπεται η υποχρεωτική μετάταξη 1.500 εργαζομένων.
tvxs.
Μέλη της τρόικας: «Nα προχωρήσετε σε μερική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών»
Τη μερική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών ζήτησε χθες η τρόικα, στο πλαίσιο του προγράμματος εξυγίανσης τους, καθώς, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής τα στελέχη τους ζήτησαν από στελέχη των συναρμόδιων υπουργείων, Υποδομών και Οικονομικών, να εξεταστεί το ενδεχόμενο συνεργασίας με ιδιώτες στις αστικές συγκοινωνίες.Εκτενή αναφορά στο αυξημένο κόστος λειτουργίας των φορέων αυτών έκαναν τα μέλη της τρόικας, τα οποία και πληροφορήθηκαν χθες για το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΑΣΑ αλλά και για την πορεία υλοποίησης της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ. Σημειώνεται ότι από τις δύο αυτές παρεμβάσεις, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσδοκά φέτος εξοικονόμηση της τάξης των 500-550 εκατ. ευρώ.
Αν και τα μέλη της τρόικας εξέφρασαν την ικανοποίησή τους σχετικά με τα βήματα που έχουν γίνει ως τώρα δεν είναι σίγουροι ότι επαρκούν και, ως εκ τούτου, έκαναν λόγο για ένα πιο απελευθερωμένο επιχειρηματικό περιβάλλον με σημαντική εμπλοκή ιδιωτών σε επίπεδο παροχής συγκοινωνιακού έργου. Στην ουσία, άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο διεξαγωγής ανοιχτών διεθνών διαγωνισμών για την παροχή συγκοινωνιακού έργου, ώστε να εισέλθουν στους φορείς με κάποια μορφή και ιδιώτες.
Η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών αποτελεί πολιτική επιλογή και δεν υπάρχει πρόθεση να εξεταστεί το ενδεχόμενο εισόδου ιδιώτη στις εν λόγω εταιρείες, φέρεται να διεμήνυσε το υπουργείο Υποδομών.
Νέες μαζικές κινητοποιήσεις στα ΜΜΜ προαναγγέλλουν οι εργαζόμενοι
Χθες το βράδυ και εν μέσω διαλόγου με τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατατέθηκε το σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες. Αποτέλεσμα τα σωματεία, που είχαν αναστείλει τις κινητοποιήσεις τους για τη διεξαγωγή των συνομιλιών, να κάνουν λόγο για προσχηματικό διάλογο και να προαναγγείλουν νέες μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις από Δευτέρα.Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ αναμένεται να αποφασίσουν σήμερα 48ωρη απεργία για Δευτέρα και Τρίτη, ενώ το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό έχει εξαγγείλει 24ωρες επαναλαμβανόμενες εάν δεν αλλάξουν κομβικά σημεία του νομοσχεδίου.
Οι έξι αλλαγές, τις οποίες, περιέχει το επίμαχο νομοσχέδιο, χαρακτηρίζονται επουσιώδεις από τους συνδικαλιστές, οι οποίοι τονίζουν ότι οι αλλαγές δεν έχουν καμία σχέση με τα αιτήματα των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Επιπλέον, το υπουργείο είχε υποσχεθεί να καλέσει τους συνδικαλιστές να συζητήσουν το νομοσχέδιο πριν αυτό κατατεθεί στη Βουλή.
Το σχέδιο νόμου, συνοπτικά, προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία δύο φορέων (έναν για τις οδικές και έναν για τις σταθερές συγκοινωνίες) και την επαναδιαπραγμάτευση από μηδενική βάση των κανονισμών εργασίας και των συμβάσεων με τις διοικήσεις τους. Αναφέρεται δε ότι σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι δεν τα βρουν με τις διοικήσεις, θα παρεμβαίνει ο υπουργός με υπουργική απόφαση. Τέλος, προβλέπεται η υποχρεωτική μετάταξη 1.500 εργαζομένων.
tvxs.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου