Δευτέρα, 4 Αυγούστου 2014

Δίκτυο Ηλεκτρικής Κινητικότητας & Plug-In Cars - Που είναι η φάκα;

Σταμάτης Θεοδωρόπουλος
Mέσα στα τόσα "υπέροχα" του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας εντάχθηκε και με "νομοθετική μας πρωτοβουλία" ,όπως ακριβώς δήλωσε ο αρμόδιος Υπουργός Γ.Μανιάτης ,το σχέδιο για το «Δίκτυο Ηλεκτρικής Κινητικότητας»..
Το σχέδιο αυτό αφορά την προώθηση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και εντάσσεται στο συνολικότερο σχεδιασμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τους στόχους που έθεσε πριν ένα χρόνο περίπου.
Οι στόχοι αυτοί συνδέονται με τη μείωση ων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, οι οποίοι δεν μπορούν να επιτευχθούν κατά την γνώμη τους χωρίς τη συνδρομή και του τομέα των μεταφορών.
Πρώτος στόχος λοιπόν του κ. Μανιάτη και κατόπιν της νομοθετικής ρύθμισης για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος θεσπίστηκε μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, η δημιουργία ούτε λίγο -ούτε πολύ ...13.000 τέτοιων σταθμών έως το 2020 ,στα επόμενα έξι χρόνια δηλαδή.
Θα πρέπει εδώ να σημειώσω πως σήμερα ,τον Αύγουστο του 2014, στην Ελλάδα υπάρχουν και κυκλοφορούν 20 με 25 τέτοια αυτοκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά).
Το νούμερο λοιπόν των 13.000 "Σταθμών Φόρτισης" μοιάζει εξωπραγματικό τουλάχιστον για τις ως τώρα ανάγκες.
Προφανώς όμως ο Υπουργός και το επιτελείο του κάτι παραπάνω θα γνωρίζουν σε ότι αφορά το πόσα τέτοια αυτοκίνητα θα βρίσκονται σε κυκλοφορία το 2020 αλλιώς λογική εξήγηση δεν υπάρχει.

Αυτό από μόνο του (ενδεχομένως) σημαίνει πως θα κατακλυσθεί η αγορά από Plug-In Cars (όπως ονομάζονται) καταστώντας ακόμα και τα νέα υβριδικά μοντέλα (διόλου χαμηλού κόστους) και τα νεόφερτα diesel,αυτοκίνητα "παλαιάς κοπής" που πιθανότατα θα χάσουν απο την αξία τους κατά πολύ αλλά και τα μέχρι σήμερα προνόμια τελών κυκλοφορίας ,εισόδου στον δακτύλιο και λοιπά. Για τα παλαιότερα euro και προ-euro φυσικά ούτε λόγος να γίνεται.

Βεβαίως μπορούμε εύκολα να σκεφτούμε πως πρόκειται για κάποιο σχέδιο που έκανε την εμφάνιση του μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει το "καπρίτσιο" του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου γιατί και ο πιο πτωχός το πνεύματι καταλαβαίνει πως δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα που δυστυχεί,σε μια χώρα που τα κόκκινα δάνεια βρίσκονται στην κορυφή των Ιμαλαϊων, σε μια χώρα που οι ιδιοκτήτες οσονούπω θα είναι ενοικιαστές,σε μια χώρα που ζουν άνεργοι η ημι άνεργοι,μια χώρα που ακόμα και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είχαν μείωση κατά μέσο όρο 30% στο επιβατικό κοινό που εξυπηρετούν (όταν κάποιος έχει απολυθεί δεν αναζητά μέσο μεταφοράς με την ίδια συχνότητα που το έκανε ως εργαζόμενος), ξαφνικά και ω του θαύματος θα γεμίσει με Plug-In Cars (ηλεκτρικά) που το κόστος τους κινείται πανευρωπαϊκά στα (μόλις) 31.500 ευρώ (κατά μέσο όρο) και μάλιστα τόσα πολλά που να χρειάζονται 13.000 "Σταθμοί Φόρτισης"...

Τόσο σίγουρος για την πολιτική ανάπτυξης που ασκεί και τα σίγουρα και άμεσα αποτελέσματα της ο κ. Μανιάτης η υπάρχει κάποιος λάκκος;

Πάλι κάποιος μπορεί να σκεφτεί εύκολα και να καταλήξει πως ενδεχομένως θα υπάρχει κάποια μείωση δασμών ,φόρων και λοιπά προκειμένου το σχέδιο να πάρει σάρκα και οστά και να ευοδώσει,μα μετά την πρώτη σκέψη,έρχεται και η δεύτερη.

Πόσα Jeep και γενικότερα μεγάλου κυβισμού που αναγκαστικά λόγο φορολογίας σήμερα χρησιμοποιούνται ως "κοτέτσια" αγοράσθηκαν πριν λίγα χρόνια με το ίδιο τυρί μπροστά στη φάκα;

Και στο κάτω - κάτω τόσα και τόσα χρόνια μήπως υπήρξε κάποια έστω επιδότηση-φοροελάφρυνση για κράνη μοτοσυκλετιστών αν και επί σειρά δεκαετιών θρηνούμε κατακόμβες νέων κυρίως ανθρώπων στην άσφαλτο;

Γιατί λοιπόν τόσος "πόνος" για τα Plug-In Cars που να δικαιούνται τέτοιας αντιμετώπισης;

Και βεβαίως αυτή είναι η σκέψη κάθε λογικού ανθρώπου.

Εκείνο που πραγματικά όμως με κάνει να ανησυχώ είναι πως αν η όλη υπόθεση ήταν απλώς για την ικανοποίηση κάποιου "καπρίτσιου" τότε το κράτος θα ήταν μέσω κάποιας υπηρεσίας του και ο "διανομέας" και ο ιδιοκτήτης αυτών των 13.000 σταθμών γιατί κανείς άλλος δεν θα ενδιαφερόταν,όμως εδώ ,αντιθέτως,έχουμε νομοθετική ρύθμιση που απαλλάσσει Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης από την έκδοση άδειας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και τους κατατάσσει στην κατηγορία των τελικών καταναλωτών με δικαίωμα μεταπώλησης ρεύματος ως υπηρεσία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κάποιος θα με πει κακόβουλο όμως αυτό μου μοιάζει σαν τη "μοιρασιά μιας πίτας" που "μυρίζει" άσχημα πριν μπει καν στο φούρνο... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: