Σε μια απ’ τις πρώτες αναρτήσεις, στις αρχές Ιανουαρίου, είδαμε τις καταπληκτικές συμβουλές που δίνουν οι εταιρείες ηλεκτρισμού στους Βρετανούς, για να κάνουν εξοικονόμηση στο λογαριασμό τους. Έκτοτε, η απελευθερωμένη απ’ τη Θάτσερ αγορά ηλεκτρισμού της Βρετανίας, δεν σταμάτησε ποτέ να παράγει γέλιο για όλη την Ευρώπη κι απελπισία για τους εκεί καταναλωτές. Φουσκωμένοι λογαριασμοί, χρεώσεις για ανύπαρκτες καταναλώσεις, αδυναμία έκδοσης σωστών λογαριασμών, αδυναμία καταμετρήσεων, συνεχείς αυξήσεις .. τιμών κι άλλα τέτοια ωραία έχουν κάνει τους Βρετανούς ν’ απαυδήσουν με τους ιδιώτες παρόχους.
Μια νέα εσοδεία περιστατικών έρχεται απ’ τη Βρετανία, που, όπως φαίνεται, δεν θα σταματήσει ποτέ να μας τροφοδοτεί. Πώς θα σας φαινόταν να πάρετε λογαριασμό ρεύματος 500 εκατ. λίρες (625 εκατ. ευρώ); Θα σας ερχόταν εγκεφαλικό ή θα είχατε την ψυχραιμία να βάλετε τα γέλια; Το διέπραξε η γερμανική εταιρεία Npower, μια από τις Έξι Μεγάλες (‘The Big Six“) της Βρετανίας, που σε μια απίστευτη επίδειξη μεγαθυμίας, ενημέρωσε το τυχερό νοικοκυριό, αυτό που έλαβε τον απίστευτο λογαριασμό, ότι του αυξάνει το πιστωτικό όριο από 87 λίρες σε 53,5 εκατ. λίρες!
Και σε μια ακόμα επίδειξη, αναλγησίας αυτή τη φορά, ο λογαριασμός έλεγε “μην ανησυχείτε, εσείς δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα, θα πάρουμε εμείς τα χρήματα απευθείας απ’ τον τραπεζικό σας λογαριασμό!”
Μπράβο παιδιά, πάντα τέτοια! Είναι προφανές ότι το σύστημα λογισμικού της Npower δεν έχει τα απαιτούμενα επίπεδα ελέγχων για μη φυσιολογικούς λογαριασμούς. Σε μια σοβαρή χώρα θα έπρεπε να έχει ήδη πέσει βαρύς ο πέλεκυς της αρμόδιας κρατικής αρχής, αλλά, είπαμε, η Βρετανική αγορά ηλεκτρισμού δεν θα σταματήσει να βγάζει γέλιο.
Ο αφύσικα υψηλός λογαριασμός αποδόθηκε σε λανθασμένη συνδεσμολογία του “έξυπνου” μετρητή, που είχε τοποθετήσει πρόσφατα ο προηγούμενος πάροχος και δεν μετρούσε κατανάλωση, παρά μόνο έδινε συνεχώς μηδενική ένδειξη. Όταν ο καταμετρητής πήγε να πάρει την ένδειξη, εντελώς “φυσιολογικά κι αθώα” όλοι στη Npower υπέθεσαν ότι το ρολόι είχε εξαντλήσει όλη τη γκάμα ενδείξεων και είχε επιστρέψει ξανά στην αφετηρία, με αποτέλεσμα να εκδώσουν τον ιστορικό λογαριασμό!
Τον Ιούλιο, η ίδια εταιρεία, είχε εκδώσει λογαριασμό 2.884 λίρες (3.605 ευρώ) για κατανάλωση 2 μηνών σε νοικοκυριό στο Μπίρμινγχαμ. Ο τυχερός καταναλωτής απευθύνθηκε στον Τύπο και η εταιρεία διόρθωσε το λογαριασμό σε 47,83 λίρες, τον οποίο και θεώρησε εξοφλημένο, ως αποζημίωση για τη λανθασμένη χρέωση.
Και το Μάιο, πάντα η Npower, είχε λανθασμένα καταχωρήσει νοικοκυριό ως οφειλέτη, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να πάρει στεγαστικό δάνειο. Η Npower δήλωσε μάλιστα ανερυθρίαστα ότι θα χρειαζόταν 6 έως 12 μήνες για να διορθώσει το λάθος, επειδή δεν προλάβαινε να ασχοληθεί με τα συνεχή παράπονα των καταναλωτών.
Τώρα η Npower, θορυβημένη απ’ την κακή της φήμη, δηλώνει ότι έχει εξουσιοδοτήσει το Τμήμα Εξυπηρέτησης να λύνει το 90% των προβλημάτων με την πρώτη επαφή του πελάτη. Ωστόσο οι καταναλωτές συνεχίζουν να προσφεύγουν στον Τύπο, καθόσον τα προβλήματα συνεχίζονται. Σε μια τέτοια περίπτωση, κάποιος κληρονόμησε απ’ τη μητέρα του ένα μικρό σπίτι, που έπαιρνε ρεύμα και αέριο απ’ τη Npower. Κατάφερε να φέρει τους μετρητές στο όνομά του, αλλά επί 18 μήνες δεν πήρε λογαριασμό, παρά τις συνεχείς οχλήσεις του. Έστειλε ο ίδιος τις μετρήσεις το Φεβρουάριο και είπαν ότι θα εκδώσουν λογαριασμό εντός 28 ημερών, ο οποίος φυσικά δεν εκδόθηκε ποτέ. Όταν τον Απρίλιο βρέθηκε αγοραστής για το σπίτι, το οποίο ήταν συνεχώς άδειο, επικοινώνησε εκ νέου με τη Npower στις 24/4, τον πέρασαν στο Τμήμα Παραπόνων κι από εκεί του έδωσαν έναν λογαριασμό “έναντι”, ύψους 404 λιρών για τους προηγούμενους 12 μήνες (το σπίτι ήταν άδειο) και ζήτησαν τις τελευταίες ενδείξεις του μετρητή. Τις έστειλε ο άνθρωπος στις 27/4 και πήρε ένα νέο “έναντι” λογαριασμό, για 472 λίρες αυτή τη φορά, μαζί με υπόσχεση για έκδοση τελικού “εκκαθαριστικού” λογαριασμού για το σύνολο των 18 μηνών. Η πώληση του σπιτιού ολοκληρώθηκε στις 2/6, αλλά λογαριασμός πουθενά. Έδωσε εκ νέου τις ενδείξεις του μετρητή κι αυτή τη φορά πήρε λογαριασμό για 1095,39 λίρες, για το άδειο σπίτι, όταν η μητέρα του, όσο ζούσε, πλήρωνε 690 λίρες το χρόνο!
Μετά τη μεσολάβηση του Τύπου, η Npower κατέβασε το λογαριασμό στις 900 λίρες, επιμένοντας ότι με βάση τις ενδείξεις που δόθηκαν η ενέργεια είχε καταναλωθεί. Αλλά η ΡΑΕ της Βρετανίας, η Ofgem, που γίνεται διαρκώς αποδέκτης παραπόνων για τις εταιρείες-παρόχους, απειλεί με πρόστιμα.
Πρόστιμο που δεν απέφυγε η Γαλλική EDF, άλλη μια από τις Έξι Μεγάλες, για μη αποτελεσματική υπηρεσία εξυπηρέτησης καταναλωτών στο διάστημα Μάιος 2011-Ιανουάριος 2012, που είχε ως αποτέλεσμα ένα απότομο άλμα 30% στα παράπονα εναντίον της. Το πρόστιμο είναι 3 εκατ. λίρες (3,75 εκατ. ευρώ), πολύ μικρό για τα μεγέθη της EDF, με αποτέλεσμα η σκιώδης Υπουργός Ενέργειας των Εργατικών να μιλήσει για κατάργηση της Ofgem κι αντικατάστασή της από άλλη Αρχή, που θα έχει δικαίωμα να αφαιρεί άδειες από παρόχους που αμελούν να συμμορφωθούν στις υποχρεώσεις τους. Βέβαια του χρόνου έχουν εκλογές στη Βρετανία και οι πολιτικοί αρέσκονται σε βαρύγδουπες υποσχέσεις, τις οποίες κατά κανόνα ξεχνούν μόλις κλείσουν οι κάλπες.
Από το 2010 η Ofgem έχει διαπιστώσει παραβιάσεις κανονισμών σε 28 περιπτώσεις κι έχει επιβάλλει πρόστιμα συνολικού ύψους 47 εκατ. λιρών και υποχρεώνοντας να δώσουν άλλα 55 εκατ. λίρες σε αποζημιώσεις. “Ψίχουλα” μπροστά στα κέρδη που είχαν οι εταιρείες, αφού, όπως η ίδια η Ofgem είπε, η κερδοφορία των εταιρειών αυξήθηκε από 233 εκατομμύρια λίρες το 2009 σε 1,1 δισεκατομμύριο λίρες το 2012, χωρίς καθαρή απόδειξη ότι οι πάροχοι έγιναν πιο αποτελεσματικοί στο να μειώσουν το κόστος τους, αν και θα απαιτούνται περαιτέρω αποδείξεις ότι οι πάροχοι δεν θα μπορούσαν να είχαν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη“. Εξαιτίας αυτών των “ψίχουλων” και της γενικευμένης αναταραχής γύρω απ’ τους λογαριασμούς, πέντε παλαιότεροι διευθυντές της Ofgem, σε κοινή δημόσια παρέμβαση, είπαν ότι με ευθύνη της Ofgem ο ανταγωνισμός δεν είναι επαρκής και η επιτήρηση των εταιρειών πλημμελής.
Με όλα αυτά τα “ωραία” που διαδραματίζονται στη Βρετανία, οι καταναλωτές αρχίζουν να βλέπουν πιο κοντά τους το “σύνδρομο Ταμήλου”: εμφανίστηκαν απορίες μήπως πρέπει να βγάζουν το βράδυ το ψυγείο απ’ την πρίζα, για να μειώσουν το λογαριασμό ρεύματος!
Λοιπόν, μια που το κλίμα της Βρετανίας δεν είναι τόσο ζεστό όσο της Ελλάδας και τα φαγητά δεν χαλούν τόσο εύκολα, γιατί δεν καταργούν εντελώς τα ψυγεία και να επανέλθουν στο παραδοσιακό, καλό “φανάρι” τροφίμων, που βλέπουμε στη φωτογραφία; Θα κάνουν σίγουρα οικονομία, αφού το ψυγείο καταναλώνει ρεύμα όλο το 24ωρο. Γενιές και γενιές Ελλήνων μεγάλωσαν με το “φανάρι”, πριν εμφανιστούν οι “παγωνιέρες” και τα ηλεκτρικά ψυγεία. Μπορούμε να στείλουμε τον Ταμήλο στη Βρετανία, να τους εξηγήσει τα καλά εκείνης της εποχής και πώς θα γυρίσουν στα χωριά, με τις γκαζόλαμπες και τα “φανάρια”. Μόνο μην τους πει πόσο ήταν το προσδόκιμο επιβίωσης τότε, γιατί μάλλον ή θα μας τον επιστρέψουν άναυλο ή θα τον πάρουν με τις πέτρες.
Τα λινκς τεκμηρίωσης βρίσκονται στο http://greeklignite.blogspot.gr/2014/08/blog-post_26.html και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite!
deinews
Μια νέα εσοδεία περιστατικών έρχεται απ’ τη Βρετανία, που, όπως φαίνεται, δεν θα σταματήσει ποτέ να μας τροφοδοτεί. Πώς θα σας φαινόταν να πάρετε λογαριασμό ρεύματος 500 εκατ. λίρες (625 εκατ. ευρώ); Θα σας ερχόταν εγκεφαλικό ή θα είχατε την ψυχραιμία να βάλετε τα γέλια; Το διέπραξε η γερμανική εταιρεία Npower, μια από τις Έξι Μεγάλες (‘The Big Six“) της Βρετανίας, που σε μια απίστευτη επίδειξη μεγαθυμίας, ενημέρωσε το τυχερό νοικοκυριό, αυτό που έλαβε τον απίστευτο λογαριασμό, ότι του αυξάνει το πιστωτικό όριο από 87 λίρες σε 53,5 εκατ. λίρες!
Και σε μια ακόμα επίδειξη, αναλγησίας αυτή τη φορά, ο λογαριασμός έλεγε “μην ανησυχείτε, εσείς δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα, θα πάρουμε εμείς τα χρήματα απευθείας απ’ τον τραπεζικό σας λογαριασμό!”
Μπράβο παιδιά, πάντα τέτοια! Είναι προφανές ότι το σύστημα λογισμικού της Npower δεν έχει τα απαιτούμενα επίπεδα ελέγχων για μη φυσιολογικούς λογαριασμούς. Σε μια σοβαρή χώρα θα έπρεπε να έχει ήδη πέσει βαρύς ο πέλεκυς της αρμόδιας κρατικής αρχής, αλλά, είπαμε, η Βρετανική αγορά ηλεκτρισμού δεν θα σταματήσει να βγάζει γέλιο.
Ο αφύσικα υψηλός λογαριασμός αποδόθηκε σε λανθασμένη συνδεσμολογία του “έξυπνου” μετρητή, που είχε τοποθετήσει πρόσφατα ο προηγούμενος πάροχος και δεν μετρούσε κατανάλωση, παρά μόνο έδινε συνεχώς μηδενική ένδειξη. Όταν ο καταμετρητής πήγε να πάρει την ένδειξη, εντελώς “φυσιολογικά κι αθώα” όλοι στη Npower υπέθεσαν ότι το ρολόι είχε εξαντλήσει όλη τη γκάμα ενδείξεων και είχε επιστρέψει ξανά στην αφετηρία, με αποτέλεσμα να εκδώσουν τον ιστορικό λογαριασμό!
Τον Ιούλιο, η ίδια εταιρεία, είχε εκδώσει λογαριασμό 2.884 λίρες (3.605 ευρώ) για κατανάλωση 2 μηνών σε νοικοκυριό στο Μπίρμινγχαμ. Ο τυχερός καταναλωτής απευθύνθηκε στον Τύπο και η εταιρεία διόρθωσε το λογαριασμό σε 47,83 λίρες, τον οποίο και θεώρησε εξοφλημένο, ως αποζημίωση για τη λανθασμένη χρέωση.
Και το Μάιο, πάντα η Npower, είχε λανθασμένα καταχωρήσει νοικοκυριό ως οφειλέτη, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να πάρει στεγαστικό δάνειο. Η Npower δήλωσε μάλιστα ανερυθρίαστα ότι θα χρειαζόταν 6 έως 12 μήνες για να διορθώσει το λάθος, επειδή δεν προλάβαινε να ασχοληθεί με τα συνεχή παράπονα των καταναλωτών.
Τώρα η Npower, θορυβημένη απ’ την κακή της φήμη, δηλώνει ότι έχει εξουσιοδοτήσει το Τμήμα Εξυπηρέτησης να λύνει το 90% των προβλημάτων με την πρώτη επαφή του πελάτη. Ωστόσο οι καταναλωτές συνεχίζουν να προσφεύγουν στον Τύπο, καθόσον τα προβλήματα συνεχίζονται. Σε μια τέτοια περίπτωση, κάποιος κληρονόμησε απ’ τη μητέρα του ένα μικρό σπίτι, που έπαιρνε ρεύμα και αέριο απ’ τη Npower. Κατάφερε να φέρει τους μετρητές στο όνομά του, αλλά επί 18 μήνες δεν πήρε λογαριασμό, παρά τις συνεχείς οχλήσεις του. Έστειλε ο ίδιος τις μετρήσεις το Φεβρουάριο και είπαν ότι θα εκδώσουν λογαριασμό εντός 28 ημερών, ο οποίος φυσικά δεν εκδόθηκε ποτέ. Όταν τον Απρίλιο βρέθηκε αγοραστής για το σπίτι, το οποίο ήταν συνεχώς άδειο, επικοινώνησε εκ νέου με τη Npower στις 24/4, τον πέρασαν στο Τμήμα Παραπόνων κι από εκεί του έδωσαν έναν λογαριασμό “έναντι”, ύψους 404 λιρών για τους προηγούμενους 12 μήνες (το σπίτι ήταν άδειο) και ζήτησαν τις τελευταίες ενδείξεις του μετρητή. Τις έστειλε ο άνθρωπος στις 27/4 και πήρε ένα νέο “έναντι” λογαριασμό, για 472 λίρες αυτή τη φορά, μαζί με υπόσχεση για έκδοση τελικού “εκκαθαριστικού” λογαριασμού για το σύνολο των 18 μηνών. Η πώληση του σπιτιού ολοκληρώθηκε στις 2/6, αλλά λογαριασμός πουθενά. Έδωσε εκ νέου τις ενδείξεις του μετρητή κι αυτή τη φορά πήρε λογαριασμό για 1095,39 λίρες, για το άδειο σπίτι, όταν η μητέρα του, όσο ζούσε, πλήρωνε 690 λίρες το χρόνο!
Μετά τη μεσολάβηση του Τύπου, η Npower κατέβασε το λογαριασμό στις 900 λίρες, επιμένοντας ότι με βάση τις ενδείξεις που δόθηκαν η ενέργεια είχε καταναλωθεί. Αλλά η ΡΑΕ της Βρετανίας, η Ofgem, που γίνεται διαρκώς αποδέκτης παραπόνων για τις εταιρείες-παρόχους, απειλεί με πρόστιμα.
Πρόστιμο που δεν απέφυγε η Γαλλική EDF, άλλη μια από τις Έξι Μεγάλες, για μη αποτελεσματική υπηρεσία εξυπηρέτησης καταναλωτών στο διάστημα Μάιος 2011-Ιανουάριος 2012, που είχε ως αποτέλεσμα ένα απότομο άλμα 30% στα παράπονα εναντίον της. Το πρόστιμο είναι 3 εκατ. λίρες (3,75 εκατ. ευρώ), πολύ μικρό για τα μεγέθη της EDF, με αποτέλεσμα η σκιώδης Υπουργός Ενέργειας των Εργατικών να μιλήσει για κατάργηση της Ofgem κι αντικατάστασή της από άλλη Αρχή, που θα έχει δικαίωμα να αφαιρεί άδειες από παρόχους που αμελούν να συμμορφωθούν στις υποχρεώσεις τους. Βέβαια του χρόνου έχουν εκλογές στη Βρετανία και οι πολιτικοί αρέσκονται σε βαρύγδουπες υποσχέσεις, τις οποίες κατά κανόνα ξεχνούν μόλις κλείσουν οι κάλπες.
Από το 2010 η Ofgem έχει διαπιστώσει παραβιάσεις κανονισμών σε 28 περιπτώσεις κι έχει επιβάλλει πρόστιμα συνολικού ύψους 47 εκατ. λιρών και υποχρεώνοντας να δώσουν άλλα 55 εκατ. λίρες σε αποζημιώσεις. “Ψίχουλα” μπροστά στα κέρδη που είχαν οι εταιρείες, αφού, όπως η ίδια η Ofgem είπε, η κερδοφορία των εταιρειών αυξήθηκε από 233 εκατομμύρια λίρες το 2009 σε 1,1 δισεκατομμύριο λίρες το 2012, χωρίς καθαρή απόδειξη ότι οι πάροχοι έγιναν πιο αποτελεσματικοί στο να μειώσουν το κόστος τους, αν και θα απαιτούνται περαιτέρω αποδείξεις ότι οι πάροχοι δεν θα μπορούσαν να είχαν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη“. Εξαιτίας αυτών των “ψίχουλων” και της γενικευμένης αναταραχής γύρω απ’ τους λογαριασμούς, πέντε παλαιότεροι διευθυντές της Ofgem, σε κοινή δημόσια παρέμβαση, είπαν ότι με ευθύνη της Ofgem ο ανταγωνισμός δεν είναι επαρκής και η επιτήρηση των εταιρειών πλημμελής.
Με όλα αυτά τα “ωραία” που διαδραματίζονται στη Βρετανία, οι καταναλωτές αρχίζουν να βλέπουν πιο κοντά τους το “σύνδρομο Ταμήλου”: εμφανίστηκαν απορίες μήπως πρέπει να βγάζουν το βράδυ το ψυγείο απ’ την πρίζα, για να μειώσουν το λογαριασμό ρεύματος!
Λοιπόν, μια που το κλίμα της Βρετανίας δεν είναι τόσο ζεστό όσο της Ελλάδας και τα φαγητά δεν χαλούν τόσο εύκολα, γιατί δεν καταργούν εντελώς τα ψυγεία και να επανέλθουν στο παραδοσιακό, καλό “φανάρι” τροφίμων, που βλέπουμε στη φωτογραφία; Θα κάνουν σίγουρα οικονομία, αφού το ψυγείο καταναλώνει ρεύμα όλο το 24ωρο. Γενιές και γενιές Ελλήνων μεγάλωσαν με το “φανάρι”, πριν εμφανιστούν οι “παγωνιέρες” και τα ηλεκτρικά ψυγεία. Μπορούμε να στείλουμε τον Ταμήλο στη Βρετανία, να τους εξηγήσει τα καλά εκείνης της εποχής και πώς θα γυρίσουν στα χωριά, με τις γκαζόλαμπες και τα “φανάρια”. Μόνο μην τους πει πόσο ήταν το προσδόκιμο επιβίωσης τότε, γιατί μάλλον ή θα μας τον επιστρέψουν άναυλο ή θα τον πάρουν με τις πέτρες.
Τα λινκς τεκμηρίωσης βρίσκονται στο http://greeklignite.blogspot.gr/2014/08/blog-post_26.html και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite!
deinews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου