Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014

Τι έκανες δημοσκόπε το 2012;

Τι είναι αυτό που κάνει την επιστήμη να διαφέρει από την αερολογία; Η αξιοπιστία. Αυτό που λες να αποδεικνύεται. Και οι δημοσκόποι είναι επιστήμονες, δεν είναι ούτε χαρτορίχτρες, ούτε καφετζούδες.
Διαβάζουν τους αριθμούς. Όχι, τραπουλόχαρτα και φλιτζάνια του καφέ… Βάζουν κάτω τα δεδομένα πριν να αποφανθούν!
Είναι επιστήμονες και ως τέτοιους πρέπει να τους κρίνουμε. Πόσο αξιόπιστες είναι οι δημοσκοπήσεις, όμως; Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στο πρόσφατο παρελθόν.
2012, εκλογές Μαΐου. Ο ΣΥΡΙΖΑ παίρνει 16,78%. Δείτε τώρα τι έδιναν οι δημοσκοπήσεις πριν τις εκλογές και πόσο έπεσαν έξω:
ALCO για την ΕΡΤ: ΣΥΡΙΖΑ: 7,9%
GPO για το Mega: ΣΥΡΙΖΑ: 7,3%
Κάπα Research για την εφημερίδα «Τα Νέα»: ΣΥΡΙΖΑ 9,1%
ALCO για το Newsit.gr: ΣΥΡΙΖΑ 7,9%
Marc για την εφημερίδα «Έθνος» (χωρίς λευκό, άκυρο, αναποφάσιστους): ΣΥΡΙΖΑ 11%
Rass για την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος»: ΣΥΡΙΖΑ 10,3%

Τι καταγράφουν σήμερα οι εταιρείες δημοσκοπήσεων, εκείνες οι εταιρείες που έχουν λάβει εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό δημόσιο τα χρόνια του μνημονίου; Περίπου το απόλυτο ντέρμπι ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσα στον ισχυρό πολιτικό φορέα της καταστροφικής συγκυβέρνησης και στην αξιωματική αντιπολίτευση. Δύο εβδομάδες απομένουν μέχρι τις ευρωεκλογές. Θα ρισκάρουν οι εταιρείες δημοσκοπήσεων να αναμετρηθούν με τον ίδιο τους τον εαυτό, θα θέσουν σε κίνδυνο την αξιοπιστία τους;

Δεν υπάρχουν σχόλια: