Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Δανειολήπτης... κέρδισε δικαστικά τράπεζα

Αποζημίωση ύψους 6.000 ευρώ για ηθική βλάβη επιδίκασε το Εφετείο Αθηνών σε οφειλέτη - δανειολήπτη, θεωρώντας ότι προσβάλλεται η προσωπικότητά του, επειδή τράπεζα, στην οποία χρωστάει χρήματα, έδωσε τα προσωπικά του δεδομένα σε εταιρία ρύθμισης οφειλών (εισπρακτική εταιρία), χωρίς τη γραπτή έγκρισή του.
Εκπρόσωποι καταναλωτικών οργανώσεων, συλλόγων δανειοληπτών και δικηγόροι χαρακτηρίζουν ως πολύ σημαντική την εν λόγω απόφαση (2887/2010), αφού «βάζει φρένο» στην ανεξέλεγκτη δράση εισπρακτικών εταιριών. Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι πλέον δημιουργείται δεδικασμένο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσουν και άλλοι θιγόμενοι.
Οπως είπε στον «Α» ο δικηγόρος Θεσσαλονίκης Δημήτρης Αλβανός, ανέφερε ότι στην Αρχή Προσωπικών Δεδομένων υπάρχει μητρώο, στο οποίο μπορεί να καταγραφεί ο κάθε ιδιώτης, με αποτέλεσμα να μη δέχεται ενοχλήσεις από εισπρακτικές εταιρίες και ούτε αυτές να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία του. «Οι δανειολήπτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι..
με βάση την ισχύουσα νομοθεσία είναι συγκεκριμένο το πλαίσιο στο οποίο πρέπει να δρουν οι εταιρίες ρύθμισης οφειλών. Δεν έχουν δικαίωμα να πάρουν τηλέφωνο τον οφειλέτη περισσότερο από μία φορά την ημέρα και δεν πρέπει να τον ενοχλήσουν στο χώρο εργασίας του. Επίσης, δεν μπορούν να τον προσβάλουν ή να καλέσουν συγγενικά του πρόσωπα και μπορούν να του τηλεφωνήσουν μόνο μεταξύ τις 9 το πρωί και τις 9 το βράδυ. Παράλληλα, σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν επιθυμεί καμία ενόχληση, οι εταιρίες και οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να σταματήσουν», είπε στον «Α» ο κ. Αλβανός.
Το τελευταίο διάστημα, όπως τόνισε, οι τράπεζες, προκειμένου να χορηγήσουν κάρτες και καταναλωτικά δάνεια, υποχρεώνουν τον πελάτη τους να υπογράψει ότι συναινεί στην παραχώρηση των προσωπικών του δεδομένων. «Ωστόσο, και πάλι οι δανειολήπτες προφορικά ή μ' ένα fax μπορούν να ζητήσουν να μην τους ενοχλούν. Αν οι τράπεζες συνεχίσουν, παραβιάζεται ο νόμος περί υπενθύμισης οφειλών. Αν συνεχίσουν τις οχλήσεις οι εταιρίες ρύθμισης οφειλών, παραβιάζεται και ο νόμος περί προσωπικών δεδομένων. Ο πολίτες μπορούν να κινηθούν δικαστικά ή να προχωρήσουν ακόμη και σε ασφαλιστικά μέτρα. Οπότε, κάθε φορά που τους παίρνουν τηλέφωνο, θα επιβάλλεται πρόστιμο. Το καλύτερο απ' όλα είναι οι ομαδικές αγωγές μέσω καταναλωτικών οργανώσεων», τόνισε ο κ. Αλβανός.
Να γίνουν νόμοι του κράτους
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκο Τσεμπερλίδη, κακώς η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή δεν προχωρεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να γίνουν νόμοι του κράτους τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις υπέρ των πολιτών. «Η συγκεκριμένη είναι μια καλή απόφαση. Ενας πολίτης έδωσε αγώνα και δικαιώθηκε, όμως η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή δεν εκτελεί σωστά τα καθήκοντά της. Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις δικαστικές διαμάχες, διότι πρόκειται για χρονοβόρες διαδικασίες, οι οποίες μπορεί να κρατήσουν 7 ή 8 χρόνια κι έχουν σημαντικό κόστος και αμφίβολο αποτέλεσμα», τόνισε ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.

Ανενημέρωτοι οι πολίτες
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών Βορείου Ελλάδος, Μπάμπης Περβανάς, σημείωσε ότι οι πολίτες δε διεκδικούν τα δικαιώματά τους, επειδή δεν είναι ενημερωμένοι γι' αυτά, αλλά και διότι δεν έχουν χρήματα για να αντέξουν τις δικαστικές διαμάχες. «Θα μπορούσαν οι δικηγορικοί σύλλογοι να ενημερώσουν τους δανειολήπτες για τα δικαιώματά τους, ώστε να σταματήσει η ανεξέλεγκτη δράση των εισπρακτικών εταιριών. Βέβαια, πέρα από την ενημέρωση χρειάζονται και χρήματα για να κινηθούν οι δικαστικές διαδικασίες, τα οποία οι δανειολήπτες δε διαθέτουν», είπε ο κ. Περβανάς.
του ΡΩΜΑΝΟΥ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗ
agelioforos. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: