" Περισσότεροι φόροι 1,4 δισ. ευρώ για το 2015 - Ενδέχεται το ποσό να
φτάσει ακόμη και τα 3 δισ. ευρώ - "Μαχαίρι" στο κοινωνικό κράτος κατά
1,1 δισ. ευρώ - Στα 317 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος - "Πέφτουν" κατά
400 εκατ. ευρώ οι δημόσιες επενδύσεις "
Προεκλογικό προϋπολογισμό, ο οποίος κατατέθηκε στη Βουλή για τυπικούς και μόνο λόγους παρά για ουσιαστικούς, αποκρύπτοντας ταυτόχρονα όλα τα μέτρα που ετοιμάζουν οικονομικό επιτελείο και τρόικα με επιστολές και τηλεδιασκέψεις, παρουσίασε χθες η κυβέρνηση.
Οι κυριότερες προβλέψεις του για το 2015, οι οποίες παραμένουν έωλες καθώς συνεχίζονται οι επαφές της κυβέρνησης με τους δανειστές (οι οποίοι σημειωτέον προέβλεπαν δημοσιονομικό κενό πάνω από τα 2,5 δισ. ευρώ και ενδεχομένως -στο αυστηρό σενάριο- και 3,6 δισ. ευρώ, όταν η κυβέρνηση εκτιμά το μέγεθος μόλις στα 49 εκατ. ευρώ) για τα υπό διαμόρφωση πακέτα μέτρων σε δημόσιο, εργασιακά και ασφαλιστικό) και ενώ απομένει να διαμορφωθεί και το πακέτο της πιστωτικής γραμμής, κάνουν λόγο για διατήρηση του χρέους σε δυσθεώρητα, μη βιώσιμα επίπεδα (317 δισ. ευρώ).
Την ίδια ώρα, ένας ακόμη μνημονιακός προϋπολογισμός, ο οποίος ήρθε στη Βουλή από τα "χέρια" της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει "ψαλίδι" στο κοινωνικό κράτος αλλά και περισσότερους φόρους για τους ήδη υπερβολικά επιβαρυμένους πολίτες.
Ο προϋπολογισμός προβλέπει αυξημένους φόρους κατά 1,409 δισ. ευρώ, πρόβλεψη η οποία ουδεμία σχέση έχει με τις προσδοκίες που εντέχνως καλλιεργηθεί τους τελευταίους μήνες για ελαφρύνσεις,
Το ποσό αυτό δεν είναι μειωμένο μόνο σε σχέση με πέρυσι (14,390 δισ. ευρώ), αλλά και σε σύγκριση με την πρόβλεψη του Μεσοπρόθεσμου για το 2015 (14,104 δισ. ευρώ), ενώ βεβαίως ουδεμία σχέση έχει με το κονδύλι του 2013 όταν είχε αγγίξει τα 16 δισ. ευρώ (15.921 εκατ. ευρώ) δείχνοντας έτσι τη μετάλλαξη της φυσιογνωμίας του ελληνικού κράτους την περίοδο των Μνημονίων από στοιχειωδώς κοινωνικό σε κράτος - εχθρό του πολίτη. Προβλέπει ακόμη πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ, μεγέθυνση του ΑΕΠ κατά 2,9% και ανεργία 22,6%, με στόχο ιδιωτικοποιήσεων τα 2,5 δισ. ευρώ.
Ενδεικτικό της «φιλοσοφίας» του νέου προϋπολογισμού είναι και το ότι αυξημένες κατά 250 εκατ. ευρώ θα είναι οι δαπάνες για την υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, οι οποίες θα διαμορφωθούν στα 700 εκατ. ευρώ ενώ την ίδια ώρα μειωμένες θα είναι οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το 2015.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό οι δαπάνες του ΠΔΕ προβλέπεται να φθάσουν τα 6,4 δισ. ευρώ, και κατανέμονται σε 5,7 δισ. ευρώ για έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν και από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε 700 εκατ. ευρώ για έργα που θα χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους.
Μάλιστα, όχι μόνο οι προσδοκίες που είχαν καλλιεργήσει σε εκατομμύρια ελληνικά νοικοκυριά οι κυβερνώντες για φοροελαφρύνσεις παραπέμπονται στις «ελληνικές καλένδες» («...τα δημοσιονομικά περιθώρια όπως θα διαμορφώνονται στη διάρκεια του 2015 θα είναι αυτά που θα δείξουν τις νέες φοροελαφρύνσεις...» αναφέρουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών), αλλά τα φυσικά πρόσωπα πληρώνουν παραπάνω φόρους που ξεπερνούν το σύνολο της προβλεπόμενης αύξησης των κρατικών εσόδων από άμεσους φόρους: τα φυσικά πρόσωπα θα πληρώσουν επιπλέον 520 εκατ. ευρώ για φόρο εισοδήματος (η συνολική αύξηση των άμεσων φόρων περιορίζεται στα 484 εκατ. ευρώ, καθώς μείωση 66 εκατ. ευρώ αναμένεται να εμφανίσουν οι εισπράξεις από φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων).
Στους έμμεσους φόρους η διεύρυνση της κατανάλωσης και του ΑΕΠ σε συνδυασμό με τις προσπάθειες της Φορολογικής Διοίκησης για αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής εκτιμάται πως θα δώσει έσοδα 925 εκατ. ευρώ επιπλέον σε σύγκριση με εφέτος.
Ο φιλόδοξος αυτός στόχος ετέθη για να περιοριστεί το δημοσιονομικό κενό που βλέπει η τρόικα κάτι που σημαίνει πως αν δεν επιτευχθεί θα πρέπει να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα περίπου 1 δισ. ευρώ από άλλες πηγές, ανεβάζοντας τον πήχη της αύξησης των εσόδων από φόρους πάνω από τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ αν συνυπολογιστούν και οι προβλέψεις του ΕΝΦΙΑ η φοροεπιδρομή είναι κατά πολύ μεγαλύτερη και είναι δυνατόν να προσεγγίσει αν υπάρξουν αποκλίσεις, στους στόχους και ζητηθούν πρόσθετα μέτρα και τα 3 δισ. ευρώ.
Αντίστοιχα οι πρωτογενείς δαπάνες εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 41,887 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 530 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014 και αυξημένες κατά 457 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2015-2018, ενώ το αποθεματικό έχει προβλεφθεί στο 1 δισ. ευρώ.
Αναλυτικά το προσχέδιο προβλέπει μεν μικρή αύξηση κατά 21, με τη συνολική δαπάνη να φτάνει στα 18,057 δισ. ευρώ, ωστόσο αυτή είναι εικονική και δεν αφορά όλους, αφού οφείλεται κυρίως:
* Στην τμηματική καταβολή των αναδρομικών περικοπών αποδοχών και συντάξεων των δικαστικών και των ενστόλων (από 31.7.2012 έως 30.6.2014).
* Στη μεταφορά του προσωπικού γενικής κυβέρνησης (ΟΤΑ α' βαθμού και ΕΟΠΥΥ) σε φορείς της κεντρικής διοίκησης, στο πλαίσιο της διαδικασίας κινητικότητας.
* Στην καταβολή αυξημένων αποδοχών στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας (εν ενεργεία και συνταξιούχους).
Οι δαπάνες για τόκους προβλέπονται στα 5,9 δισ. ευρώ από 5,7 δισ. ευρώ το 2014.
Μειωμένες αναμένονται οι καταναλωτικές δαπάνες, καθώς το 2015 προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 1.784 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 390 εκατ. ευρώ έναντι του 2014.
Οι δαπάνες για τόκους χρέους της Κεντρικής Διοίκησης προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 5,9 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί στο 0,3%, ενώ η ανεργία στο 22,6% από 24,8% που θα διαμορφωθεί το 2014, παραμένοντας σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Τα έσοδα για το 2014 προκύπτουν από:
* Πώληση και επαναμίσθωση επιλεγμένων ακινήτων του Δημοσίου (261 εκατ. ευρώ).
* Λοιπά περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, μετοχές κ.λπ.) 84 εκατ. ευρώ.
Δεν έχουν φτάσει στον ειδικό λογαριασμό της ΤτΕ τα λεφτά από τις αποκρατικοποιήσεις σε:
* ΔΕΣΦΑ (188 εκατ. ευρώ)
* Αξιοποίηση Αστέρα Βουλιαγμένης (95 εκατ. ευρώ)
* Αξιοποίηση έκτασης Αφάντου Ρόδου (42 εκατ. ευρώ)
* Αμοιβαίο Ιπποδρομιακό Στοίχημα (40 εκατ. ευρώ)
* Ψηφιακό Μέρισμα (381 εκατ. ευρώ)
Το σύνολο των μέχρι στιγμής πράξεων φτάνει σε 5,363 δισ. ευρώ εκ των οποίων στα κρατικά ταμεία έχουν φτάσει 2,9 δισ. ευρώ, ενώ συνδέεται άμεσα με τον στόχο μείωσης του χρέους κατά 6% τουλάχιστον του ΑΕΠ το 2015, αλλά και με την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της χώρας.
* πώληση μετοχών των Ελληνικών Πετρελαίων (35%),
* πώληση μετοχών της ΔΕΠΑ (65%),
* δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας αποθήκης στην περιοχή Νότια Καβάλα,
* πώληση δικαιωμάτων επιλεγμένων ακινήτων του Δημοσίου,
* παραχώρηση / πώληση μετοχών 10 περιφερειακών λιμένων,
* παραχώρηση μαρινών,
* πώληση μετοχών στον Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (30% ΤΑΙΠΕΔ από σύνολο 55% του Ελληνικού Δημοσίου),
* πώληση μετοχών των Ελληνικών Ταχυδρομείων (90%).
Σημαντικά έσοδα αναμένεται ότι θα προέλθουν από ένα υποσύνολο 3.000 ακινήτων. Έως το τέλος του 2014 έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ 1.000 περίπου ακίνητα προς αξιοποίηση» επισημαίνεται.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΘΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ
ΠΗΓΗ: avgi.gr
Προεκλογικό προϋπολογισμό, ο οποίος κατατέθηκε στη Βουλή για τυπικούς και μόνο λόγους παρά για ουσιαστικούς, αποκρύπτοντας ταυτόχρονα όλα τα μέτρα που ετοιμάζουν οικονομικό επιτελείο και τρόικα με επιστολές και τηλεδιασκέψεις, παρουσίασε χθες η κυβέρνηση.
Οι κυριότερες προβλέψεις του για το 2015, οι οποίες παραμένουν έωλες καθώς συνεχίζονται οι επαφές της κυβέρνησης με τους δανειστές (οι οποίοι σημειωτέον προέβλεπαν δημοσιονομικό κενό πάνω από τα 2,5 δισ. ευρώ και ενδεχομένως -στο αυστηρό σενάριο- και 3,6 δισ. ευρώ, όταν η κυβέρνηση εκτιμά το μέγεθος μόλις στα 49 εκατ. ευρώ) για τα υπό διαμόρφωση πακέτα μέτρων σε δημόσιο, εργασιακά και ασφαλιστικό) και ενώ απομένει να διαμορφωθεί και το πακέτο της πιστωτικής γραμμής, κάνουν λόγο για διατήρηση του χρέους σε δυσθεώρητα, μη βιώσιμα επίπεδα (317 δισ. ευρώ).
Την ίδια ώρα, ένας ακόμη μνημονιακός προϋπολογισμός, ο οποίος ήρθε στη Βουλή από τα "χέρια" της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει "ψαλίδι" στο κοινωνικό κράτος αλλά και περισσότερους φόρους για τους ήδη υπερβολικά επιβαρυμένους πολίτες.
Ο προϋπολογισμός προβλέπει αυξημένους φόρους κατά 1,409 δισ. ευρώ, πρόβλεψη η οποία ουδεμία σχέση έχει με τις προσδοκίες που εντέχνως καλλιεργηθεί τους τελευταίους μήνες για ελαφρύνσεις,
"Τσεκούρι" 1,1 δισ. ευρώ στο κοινωνικό κράτος
Ειδικά δε ο κοινωνικός προϋπολογισμός προοιωνίζεται ακόμη πιο ζοφερές ημέρες για τους Έλληνες ασφαλισμένους και συνταξιούχους, αφού προβλέπεται συρρίκνωση δαπανών κατά 1,1 δισ. ευρώ. Είναι ενδεικτικό ότι για κοινωνική ασφάλιση και περίθαλψη προβλέπονται για το επόμενο έτος κονδύλια 13,931 δισ. ευρώ.Το ποσό αυτό δεν είναι μειωμένο μόνο σε σχέση με πέρυσι (14,390 δισ. ευρώ), αλλά και σε σύγκριση με την πρόβλεψη του Μεσοπρόθεσμου για το 2015 (14,104 δισ. ευρώ), ενώ βεβαίως ουδεμία σχέση έχει με το κονδύλι του 2013 όταν είχε αγγίξει τα 16 δισ. ευρώ (15.921 εκατ. ευρώ) δείχνοντας έτσι τη μετάλλαξη της φυσιογνωμίας του ελληνικού κράτους την περίοδο των Μνημονίων από στοιχειωδώς κοινωνικό σε κράτος - εχθρό του πολίτη. Προβλέπει ακόμη πρωτογενές πλεόνασμα 3% του ΑΕΠ, μεγέθυνση του ΑΕΠ κατά 2,9% και ανεργία 22,6%, με στόχο ιδιωτικοποιήσεων τα 2,5 δισ. ευρώ.
Ενδεικτικό της «φιλοσοφίας» του νέου προϋπολογισμού είναι και το ότι αυξημένες κατά 250 εκατ. ευρώ θα είναι οι δαπάνες για την υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, οι οποίες θα διαμορφωθούν στα 700 εκατ. ευρώ ενώ την ίδια ώρα μειωμένες θα είναι οι δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το 2015.
Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό οι δαπάνες του ΠΔΕ προβλέπεται να φθάσουν τα 6,4 δισ. ευρώ, και κατανέμονται σε 5,7 δισ. ευρώ για έργα που θα συγχρηματοδοτηθούν και από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε 700 εκατ. ευρώ για έργα που θα χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους.
Αυξάνονται οι φόροι κατά 1,4 δισ. ευρώ έως και 3 δισ. ευρώ!
Στο μέτωπο των εσόδων οι Έλληνες προβλέπεται να πληρώσουν το ερχόμενο έτος άμεσους φόρους αυξημένους κατά 484 εκατ. ευρώ (21.880 εκατ. ευρώ από 21.396 εκατ. ευρώ εφέτος) και έμμεσους φόρους ακόμη πιο δυσβάστακτους, αφού αυξάνονται κατά 925 εκατ. ευρώ (25.153 εκατ. ευρώ από 24.228 εκατ. ευρώ το 2014).Μάλιστα, όχι μόνο οι προσδοκίες που είχαν καλλιεργήσει σε εκατομμύρια ελληνικά νοικοκυριά οι κυβερνώντες για φοροελαφρύνσεις παραπέμπονται στις «ελληνικές καλένδες» («...τα δημοσιονομικά περιθώρια όπως θα διαμορφώνονται στη διάρκεια του 2015 θα είναι αυτά που θα δείξουν τις νέες φοροελαφρύνσεις...» αναφέρουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών), αλλά τα φυσικά πρόσωπα πληρώνουν παραπάνω φόρους που ξεπερνούν το σύνολο της προβλεπόμενης αύξησης των κρατικών εσόδων από άμεσους φόρους: τα φυσικά πρόσωπα θα πληρώσουν επιπλέον 520 εκατ. ευρώ για φόρο εισοδήματος (η συνολική αύξηση των άμεσων φόρων περιορίζεται στα 484 εκατ. ευρώ, καθώς μείωση 66 εκατ. ευρώ αναμένεται να εμφανίσουν οι εισπράξεις από φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων).
Στους έμμεσους φόρους η διεύρυνση της κατανάλωσης και του ΑΕΠ σε συνδυασμό με τις προσπάθειες της Φορολογικής Διοίκησης για αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής εκτιμάται πως θα δώσει έσοδα 925 εκατ. ευρώ επιπλέον σε σύγκριση με εφέτος.
Ο φιλόδοξος αυτός στόχος ετέθη για να περιοριστεί το δημοσιονομικό κενό που βλέπει η τρόικα κάτι που σημαίνει πως αν δεν επιτευχθεί θα πρέπει να εισπραχθούν επιπλέον έσοδα περίπου 1 δισ. ευρώ από άλλες πηγές, ανεβάζοντας τον πήχη της αύξησης των εσόδων από φόρους πάνω από τα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ αν συνυπολογιστούν και οι προβλέψεις του ΕΝΦΙΑ η φοροεπιδρομή είναι κατά πολύ μεγαλύτερη και είναι δυνατόν να προσεγγίσει αν υπάρξουν αποκλίσεις, στους στόχους και ζητηθούν πρόσθετα μέτρα και τα 3 δισ. ευρώ.
Νέο "ψαλίδι" στις δαπάνες - Συρρίκνωση στο ΠΔΕ
Στο σκέλος των εξόδων, μειωμένες κατά 1,15 δισ. ευρώ προβλέπεται να είναι οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, καθώς εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 49,305 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 1,155 δισ. ευρώ έναντι του 2014 και αυξημένες κατά 251 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του Μεσοπρόθεσμου 2015-2018. Στο ύψος των δαπανών αυτών δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι δαπάνες για το πρόγραμμα εξόφλησης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του 2014 και 2015, ύψους 1,219 δισ. ευρώ και 1,5 δισ. ευρώ αντίστοιχα.Αντίστοιχα οι πρωτογενείς δαπάνες εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 41,887 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 530 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014 και αυξημένες κατά 457 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2015-2018, ενώ το αποθεματικό έχει προβλεφθεί στο 1 δισ. ευρώ.
Αναλυτικά το προσχέδιο προβλέπει μεν μικρή αύξηση κατά 21, με τη συνολική δαπάνη να φτάνει στα 18,057 δισ. ευρώ, ωστόσο αυτή είναι εικονική και δεν αφορά όλους, αφού οφείλεται κυρίως:
* Στην τμηματική καταβολή των αναδρομικών περικοπών αποδοχών και συντάξεων των δικαστικών και των ενστόλων (από 31.7.2012 έως 30.6.2014).
* Στη μεταφορά του προσωπικού γενικής κυβέρνησης (ΟΤΑ α' βαθμού και ΕΟΠΥΥ) σε φορείς της κεντρικής διοίκησης, στο πλαίσιο της διαδικασίας κινητικότητας.
* Στην καταβολή αυξημένων αποδοχών στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας (εν ενεργεία και συνταξιούχους).
Οι δαπάνες για τόκους προβλέπονται στα 5,9 δισ. ευρώ από 5,7 δισ. ευρώ το 2014.
Μειωμένες αναμένονται οι καταναλωτικές δαπάνες, καθώς το 2015 προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 1.784 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 390 εκατ. ευρώ έναντι του 2014.
Σε δυσθεώρητα ύψη χρέος και ανεργία
Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης το 2015 προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί στα 317 δισ. ευρώ ή στο 171% του ΑΕΠ, δηλαδή θα είναι μειωμένο κατά 6% του ΑΕΠ, έναντι του 2014, δηλαδή σε ιλιγγιώδες επίπεδο και φύσει μη βιώσιμο.Οι δαπάνες για τόκους χρέους της Κεντρικής Διοίκησης προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 5,9 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 200 εκατ. ευρώ σε σχέση με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα. Ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί στο 0,3%, ενώ η ανεργία στο 22,6% από 24,8% που θα διαμορφωθεί το 2014, παραμένοντας σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Άρχεται το "ξεπούλημα"
Στα 365 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής φτάνουν τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων του 2014, έναντι (σ.σ.: κουρεμένου) στόχου 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού για το 2015. Φιλόδοξος στόχος τίθεται παρ' όλα αυτά για το 2015 τα 2,5 δισ. ευρώ, με την κυβέρνηση να στοχεύει στο "ξεπούλημα" λιμανιών, αεροδρομίων και εταιρειών του Δημοσίου στρατηγικής σημασίας.Τα έσοδα για το 2014 προκύπτουν από:
* Πώληση και επαναμίσθωση επιλεγμένων ακινήτων του Δημοσίου (261 εκατ. ευρώ).
* Λοιπά περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, μετοχές κ.λπ.) 84 εκατ. ευρώ.
Δεν έχουν φτάσει στον ειδικό λογαριασμό της ΤτΕ τα λεφτά από τις αποκρατικοποιήσεις σε:
* ΔΕΣΦΑ (188 εκατ. ευρώ)
* Αξιοποίηση Αστέρα Βουλιαγμένης (95 εκατ. ευρώ)
* Αξιοποίηση έκτασης Αφάντου Ρόδου (42 εκατ. ευρώ)
* Αμοιβαίο Ιπποδρομιακό Στοίχημα (40 εκατ. ευρώ)
* Ψηφιακό Μέρισμα (381 εκατ. ευρώ)
Το σύνολο των μέχρι στιγμής πράξεων φτάνει σε 5,363 δισ. ευρώ εκ των οποίων στα κρατικά ταμεία έχουν φτάσει 2,9 δισ. ευρώ, ενώ συνδέεται άμεσα με τον στόχο μείωσης του χρέους κατά 6% τουλάχιστον του ΑΕΠ το 2015, αλλά και με την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της χώρας.
Τι βγαίνει στο "σφυρί" το 2015
Στην εισηγητική αναφέρεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο υλοποιεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Προωθείται, όπως επισημαίνεται, η επιτάχυνση των διαδικασιών ώστε να βγουν στο "σφυρί":* πώληση μετοχών των Ελληνικών Πετρελαίων (35%),
* πώληση μετοχών της ΔΕΠΑ (65%),
* δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης της υποθαλάσσιας αποθήκης στην περιοχή Νότια Καβάλα,
* πώληση δικαιωμάτων επιλεγμένων ακινήτων του Δημοσίου,
* παραχώρηση / πώληση μετοχών 10 περιφερειακών λιμένων,
* παραχώρηση μαρινών,
* πώληση μετοχών στον Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» (30% ΤΑΙΠΕΔ από σύνολο 55% του Ελληνικού Δημοσίου),
* πώληση μετοχών των Ελληνικών Ταχυδρομείων (90%).
Σημαντικά έσοδα αναμένεται ότι θα προέλθουν από ένα υποσύνολο 3.000 ακινήτων. Έως το τέλος του 2014 έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ 1.000 περίπου ακίνητα προς αξιοποίηση» επισημαίνεται.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΘΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΟΥΡΙΔΗΣ
ΠΗΓΗ: avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου